Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.
První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.
Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“
Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“
Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.
Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz
už opravili, asi si přečetli diskusi :) jen ve Sp.N.Vsi zastavuje pouze do 13.12.
http://www.regiojet.cz/cs/novinky/vyjizdime-do-kosic.html
http://www.vlaky.net/upload/images/reports/005449/180.pdf
jak říká klasik, jednou vidět je lepší než 10x slyšet
přesně o to mi šlo... ten policajt fakt mohl mít 11 prstů :)
ale asi je třeba začít u pana Sůry...
Když si vezmu, kolik lidí vozilo v roce 2012 (odtud jdou údaje) ČD a kolik RJ, tak mi tak nereálné nepřijde. Rozhodně pravděpodobnější než váš výsledek, že ČD za rok vozí těch studentů najednou 8x víc.
ale přesto vám ty počty jdou dobře! :)
a ještě vlastně ČD svezly 2x více studentů než RJ, takže RJ může závidět
Provádět trojčlenku ze dvou údajů nás neučili ani na vysoké. :-)
Taky to mohlo být tak, že 53 milionů si ta trať vydělala (rozdíl mezi plným jízdným a náklady), tento zisk se použil na dotaci studentům a stačilo doplatit 7 milionů.
Ono je to složitější (např. "chyba" ve vzorečku pro výpočet dotací studentské dotace dost prodražila) a pravda bude někde uprostřed.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.