..: Bohatý pátek pro jihomoravskou železnici, RegioPanter pokřtěn :..

RegioPanter 441.009 při prezentační jízdě ve stanici Řečany nad Labem, foto: Matouš Danielka Brno - Od pátku 20. června se jižní Morava může pochlubit nejmodernějšími jednotkami pro regionální dopravu v ČR. V 9.45 se na pátém nástupišti brněnského hlavního nádraží sešli mj. náměstek ministra dopravy Milan Feranec, generální ředitel SŽDC Pavel Surý, generální ředitel ČD Daniel Kurucz a jihomoravský hejtman Michal Hašek, aby s dalšími hosty pokřtili novou dvouvozovou jednotku RegioPanter. Škoda Vagonka dodá dvě dvouvozové a pět třívozových jednotek za zhruba 950 mil. Kč., od prosince budou všechny plně nasazeny na lince S2 IDS JMK v trase Letovice - Blansko - Brno hl.n. - Křenovice horní nádraží.

Slova pana generálního

Letovice zastávka „Jihomoravský kraj patří po Praze a Středočeském kraji k regionům s největším objemem vlakové dopravy. Na jih Moravy postupně mířila modernizovaná vozidla, ale s ohledem na vysoký zájem o cestování našimi vlaky bylo potřeba na nejvytíženější linky nasadit nové jednotky. V Jihomoravském kraji jsme bohužel nemohli využít evropské peníze jako v ostatních krajích, a tak nákup sedmi jednotek za necelou miliardu korun hradí v plné výši České dráhy,“ vysvětluje Daniel Kurucz, generální ředitel Českých drah. Nové jednotky částečně nahradí čtyřicet let staré pantografy řady 560.

„Pro Jihomoravský kraj znamená nasazení nových jednotek naplnění dlouhodobých oprávněných požadavků na modernizaci vozového parku na železničních linkách provozovaných v rámci IDS JMK. Nejvíce oceňujeme bezbariérovost vozidel. Nejen seniorům, ale i rodičům s kočárky nebo cyklistům se nyní bude nastupovat snadněji,“ řekl hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek.

560.006, Blansko - lom, foto: Miloš Stloukal „Železniční dopravu v našem kraji trápí nejen zastaralá vozidla. Za významný problém považujeme rovněž kritický stav železničního uzlu v Brně a především dlouhé čekání na realizaci několika menších staveb na železniční síti, které výrazným způsobem zefektivní provoz a zlepší cestování pro více než 50 tisíc obyvatel kraje. Právě dnes se nám podařilo udělat první krok k naplnění našich záměrů. Společně s ministerstvem dopravy, Správou železniční dopravní cesty, starosty Židlochovic, Hustopečí a Boskovic a společností KORDIS JMK jsme podepsali memorandum o rozvoji železniční dopravy na regionálních tratích. Věřím, že tak, jak se nám podařilo prosadit pořízení nových vozových jednotek Českých drah, se nám podaří obnovit a modernizovat potřebná spojení těchto tří významných regionálních center s krajským městem,“ zdůraznil hejtman Hašek.

Zlepšení pro cestující

RegioPanter, 1. třída, foto: Juraj Kováč Cestující na významné jihomoravské lince se mohou těšit na komfortní vozidla, která nabídnou i několik míst v 1. třídě. V příměstské dopravě jsou již standardem bezbariérové nástupní prostory či centrálně zavírané a za jízdy blokované dveře. Pasažéry rovněž potěší audiovizuální informační systém s LCD displeji, zásuvky pro drobnou elektroniku, klimatizace nebo možnost připojení k internetu prostřednictvím bezdrátové sítě ČD WiFi.

Nové vlaky však přicházejí se zpožděním, již v roce 2009 se totiž uvažovalo o výběrovém řízení na dopravce linky S2. Podepsání desetileté smlouvy mezi krajem a Českými drahami s platností až do roku 2019 ale tuto možnost smetlo ze stolu.

Zdroje: České dráhy, ŽelPage


DálničářMK Poslat mail autorovi | 26.6.2014 (14:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
04.07.2014 (23:49)  
Jak vypadají Brněnské panťáky uvnitř, netuším, nikdy jsem s nimi nejel, pouze se 460 jezdím, ale dávám za pravdu, že to je pro přepravu cestujících daleko lepší a příjemnější než kurníky Bdmtee. Na to, že je to ze začátku 90. let a panťáky ze 70. a technicky ze 60. let, ať se Bautzen nebo objednatel stydí.
Že by byly u panťáků strmé schody? To potom u reko Bdtn, tam je to fakt lahůdka, to ty stoupačky jsou fakt zdolatelnější.

Edit:
Ono stačí srovnat jen Bdt a Bp. Je to skoro stejný vagón, Bp má sedačky jak první elefanty a přesto oproti Bdt to vypadá maximálně humusně. Barva interiéru udělá hodně.

Leinad: Bohužel budou. Ekologové a dodržení hlukových limitů má u nás bohužel větší váhu než bezpečnost lidí ve vlaků a estetická stránka nejen přírody ale i celé jízdy vlakem.
Můžete se jít podívat teď do Prahy Bubenče a Podbaby, jak to tam teď obrůstá hradbami :-(

Dokonce tam v Bubenči je jeden dům přímo u tratě (mezi ním je malý plácek jako zahrádka nebo co) a přímo před okny mají novou průhlednou stěnu. Potíž je v tom, že pokud se nebude stěna pravidělně čistit, usadí se na ní prach z kolejí a vidět přez ní nebude. Stejně tak stačí, aby jí někdo postříkal. Proti postříkání se to natírá nějakou antigrafity emulzí, ale pak to zase není průhledné, je to takové bílé matné.
Takže stěny jsou problém vždy a všude.
registrovaný uživatel Leinad 
03.07.2014 (10:00)  
tam lidi nechtějí betonové zvukové bariéry - tak je mít nebudou. K čemu se vlastně dělala ta šaškárna v Uvalech, kdy se koridorizací ztišuje provoz, místní nechce stěnu na svym pozemku, ale stěna být musí?
01.07.2014 (23:24)  
DJ

No jo, železniční stavby by se měli stavět v horizontu alespoň 20-30 let dopředu, tak proč nepostavit tunel u Omic a proč srážet rychlost vlaku na 80km/h. Pointa vlaku měla být v tom, že mě z VESNICE odveze rychle do centra Brna, kde mě HMD odveze do mého zaměstnání. Pokud budeme dělat kompromisy, tam žije žížalka, tam lidi nechtějí betonové zvukové bariéry, tam nechtějí to a onde zase toto, nikdy nikam nedojdeme.

Ach jo.

Zákony jak v Německu. Naplánovat, lidem oznámit zábor a poslat peníze, postavit
30.06.2014 (22:05)  
Jednokřídlé dveře, vnitřní dveře,... - asi jako u Flirtu (ten a ještě CE bych pro tyto "jednotkové" linky zastával). Kupéčka by taky nebyla na škodu, ale téměř jistě vím, že je ČD již zavrhly.
registrovaný uživatel Ešus 
30.06.2014 (22:02)  
Pokud ČD do těch InterPanterů (nebo jak jinak je nazvou) dají pohodlné sedačky, u mě nebude problém. Nebyly by špatné jen jednokřídlé dveře. Hodily by se i interiérové dveře. Jinak doufám, že se tyto jednotky budou při 160 km/h chovat přijatelně.
Konečně to třeba bude vlak, který se bude dát cestovat s kočárkem bez problémů. (Před dvěma lety jsem do Brna jel a kočárek jsem musel narvat do kupé Bmz :-).) Z vlastních zkušeností říkám, že jet dálkovým vlakem s kočárkem působí velké problémy. Ano, můžu postávat v prostoru pro jízdní kola (třeba Bdmpee, Bbdgmee), ale připadám si jak vězeň, nevidím ven a cítím akorát smrad z brzd (Bdmpee). Trocha místa je jen v Bpee, kočárek se dá dát i k poličkám na zavazadla ve slovenském Bmpeer, narvat se dá i do fiktivního oddílu Bbdgmee. To je tak celé, co si vzpomínám.
Tímto bych ctěl také poděkovat tvůrcům Řazení vlaků ŽP a VagonWEBu. Bez těchto stránek bych se neobešel.
30.06.2014 (21:07)  
Já taky Bdmtee moc nemusím, stále mám však raději soupravy než jednotky (ovšem vzhledem k požadavkům moderní doby jsou na reg. dopravu ty jednotky potřeba). 460 a 560 mám rád, ale chápu, že to uvnitř vypadá asi jako v žabotlamu. A ty dveře - nepřirazilo to už někomu ruku? :-) Částečné nahrazení pantery není určitě na škodu. Jako hloupost však považuji plánované nasazení panterů na rychlíky z Prahy do Brna. A teď do mě.
30.06.2014 (18:25)  
Jiří Kocurek : ale interiér nedělá vlak (viz RegioNovu), 560 je neuvěřitelně neštastné vozidlo, obzvláště pro příměstskou dopravu - úzké dveře, neuvěřitelně strmé schody - absolutně nepoužitelné pro lidi s pohybovými problémy, důchodce, nepoužitelný pro matky s dětmi... a i mladý zdravý člověk má co dělat se do toho krámu vyškrabat s krosnou. Pravdou je, že Honecker je lepší jen v tom, že nemá tak strmé schody, zase se v něm nedá sedět pokud člověk není dítě. Takže souhlasím s názorem, že v tomhle směru je vozový park v JMK tragický (na druhou stranu diesely tam jezdí výborné, po reko atd.)
30.06.2014 (17:38)  
PN: Osobně bych raději vyměnil konec 560 za konec Bdmtee (či aspoň jejich rekonstrukci). 560 sice vypadá staře (a má na to roky) ale jejich interiér je mnohem vhodnější pro přepravu osob. Jinak řečeno: Jednotkám 560 sice končí morální životnost, ale Bdmtee ji nikdy neměly. Schody jak do kurníku a sedačky? Ohraná pístnička...
Svezl jsem se v důlních DM12*, tam jsme se dva chlapi naproti sobě kolenama vešli.
*) http://www.zdarbuh.cz/technika/doprava/dulni-vuz-pro-dopravu-muzstva-dm-12/
registrovaný uživatel PN  mail  
30.06.2014 (15:49)  
Za mě naopak bohužel. Nezlobte se na mě, ale tyto šroty, podobně jako např. B, Bt, 810 a pod. už měly být dávno vymýceny. Dělá to jen špatné jméno vlakové dopravě. A o to více v Jihomoravském kraji, který má jeden z nejmodernějších vozových parků v autobusové dopravě. Když pak člověk v rámci IDS JMK přestupuje z moderního nízkopodlažního autobusu do 560, je to jako skok o 40 let zpět. A to je špatně, protože to jen prohlubuje šptné mínění veřejnosti vůči ČD (to ještě v tom lepším případě), nebo rovnou celé železniční osobní dopravě.
30.06.2014 (11:15)  
Honza: Pro mne bohudík :-)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko