..: Dálkovými vlaky na vídeňské letiště :..

Wien Praterstern (Nord), EC do Prahy, 1216.2 ÖBB, foto: Juraj Kováč Vídeň — Díky novostavbě vídeňského hlavního nádraží a jeho průjezdnosti budou od nového grafikonu vedeny některé dálkové vlaky přijíždějící do Vídně až na tamější letiště Schwechat. Od prosince 2014 tam budou prodlouženy všechny vlaky ICE směřující do Vídně od Norimberku, Frankfurtu nad Mohanem, Hamburku či z Porýní. Od prosince 2015 bude do stanice Flughafen Wien prodloužena navíc i IC linka Salzburg - Linz - Wien a linky Villach/Graz/Innsbruck - Wien, jejichž provoz zajišťují netrakční jednotky ÖBB railjet.

Prozatím jen ICE

ICE-T_Wien_West, foto: Adam Vanting

Vysokorychlostní německé vlaky ICE zajíždějí do Rakouska od roku 1998 na vídeňské západní nádraží. Tento stav se od prosince 2014 změní a vlaky budou vedeny ze stanice Flughafen Wien a místo západního nádraží zastaví ve stanici Wien Hbf a Wien Meidling. Oproti letošku budou navíc zavedeny dva nové vnitrostátní spoje v trase Linz Hbf - Flughafen Wien, vyjíždějící z Lince v 6.02 a 9.45 a s příjezdem na vídeňské letiště v 7.56 a v 11.32. Další spoje, jedoucí z Německa, budou spojovat Linec s letištěm v dvouhodinovém intervalu, poslední vlak odjíždí ze stanice Linz Hbf v 19:45. V opačném směru vyjíždí první spoj v 6.25 a dále vlaky jezdí v taktu až do 20.25 hodin. Poslední vlak pak bude veden mimo takt v poloze 22.00 - 23.45, přičemž všechny vlaky kromě posledních dvou budou z Lince dále vedeny až do stanic Frankfurt/Main Hbf, Dortmund Hbf nebo Hamburg-Altona.

Později i railjetem

Souprava ÖBB railjet při testech na ZŽO Cerhenice, foto: Richard Weber

Od prosince 2015 se počet dálkových vlaků spojujících vídeňské letiště s Rakouskem zvýší o všechny spoje IC linky Salzburg Hbf - Linz Hbf - Wien Hbf, linky Innsbruck Hbf - Salzburg Hbf - Wien Hbf, Villach Hbf - Klagenfurt Hbf - Wien Hbf a zkrácené spoje linky Graz Hbf - Wien Hbf - Praha hl.n., které budou končit ve Vídni, zajišťované railjetem. Od 13. 12. 2015 tak bude trvat cesta railjetem ze Salcburku na vídeňské letiště 2 hodiny a 49 minut, z Innsbrucku 4 hodiny a 35 minut a z Grazu 3 hodiny a 2 minuty. Vlaky IC pojedou mezi Salcburkem a vídeňským letištěm o 26 minut déle než railjet a na rozdíl od nich zajistí spojení letiště s menšími městy, jakými jsou Attnang-Puchheim, Vöcklabruck, Wels, St. Valentin, Amstetten či Pixendorf.

Skok k lepšímu

CityAirportTrain (CAT), foto: Josef Petrák

Vídeňské letiště Schwechat je největším rakouským letištěm. Nachází se 18 km od Vídně, v roce 2013 odbavilo 22 milionů cestujících a létá se z něj do 177 destinací v 69 zemích. Otevřeno bylo v roce 1954, sídlí zde rakouské aerolinky Austrian Airlines. Letiště je dopravně obsluhováno docela dobře, kromě linky S7, spojující letiště s centrem Vídně, se sem dá dostat také komfortně a rychle zelenostříbrnými vlaky City Airport Train. Tyto luxusní vlaky spojují nádraží Wien-Mitte v centru Vídně s letištěm Schwechat každých 30 minut s cestovní dobou 16 minut, ovšem cena je poměrně vysoká. Třetí alternativou jsou pak autobusy jedoucí z nádraží Westbahnhof na letiště přibližně 45 minut. Prodloužení tras dálkových vlaků tak zajistí cestujícím výrazně lepší spojení s vídeňským letištěm. Zda to bude mít vliv na současné možnosti spojení je teprve ve hvězdách, ale dá se očekávat, že dojde k jejich omezení.

Zdroje: ÖBB, CAT, Wikipedia


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 23.6.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Rakousko


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
26.01.2015 (9:41)  
Kolik cestujicich jezdi RJ z Prahy do Grazu? neni mnohem efektivnejsi zavest linku Praha-Brno-Viden-letiště Schwechat v krasnem dvouhodinovem taktu?
26.06.2014 (10:37)  
Mahathma: Ja chapem ze pre biznis klientelu je zeleznicna doprava atraktivna, to nespochybnujem. Ale nie zeleznicna doprava do Petrzalky. A aj keby si ten vlak tahal dalej, do centra sa nedostanes. Dostanes sa leda tak na Nove Mesto a to nie je ultra-zaujimava destinacia. Takze biznis klientelu skratka na toto nenalakas. O tych ludoch v regione sa mozme bavit ked zaplnia aspon ten bus co tam teraz jazdi. Lebo zatial chodi poloprazdny az prazdny.

Spojenie dvoch letisk - tiez sa pytam ze pre koho?

Ondro: Nemyl si uspesneho slovenskeho podnikatela regionalneho typu s normalnou biznis klientelou ktora ma skutocne zaujimave peniaze. Ta v Europe standardne vlakmi cestuje (ostatne z nej ziju vsetky vysokorychlostne zeleznice).
registrovaný uživatel M 
25.06.2014 (22:12)  
Jenze v Londyne ma, mozna smysl, letet low costem do Londyna a z Londyna pres ocean. Viden takovym letistem neni.
Moc si nedovedu predstavit, ze, placnu z Birminghamu letim do Bratislavy, tam presednu a z Vidne poletim do Helsinek nebo Sarajeva.
registrovaný uživatel numo 
25.06.2014 (20:46)  
Pazzy: bratislavske nevlastnia, privatizaciu stopol Fico pocas svojej prvej vlady. Vlastnia dve tretiny kosickeho.
registrovaný uživatel Pazzy 
25.06.2014 (13:08)  
Jen takový malý offtopic k letištím: Nevlastní to bratislavské ta samá firma jako Vídeňské? Jaká je naplněnost Vídeňského a jaká je cenová politika?
Překvapivě dost lidí létá lowcosty s přestupy a ta vzdálenost nebude o moc větší jako mezi letišti v Lodnýně, Paříži nebo New Yorku a lidi jsou dneska schopní šetřit na všem...
24.06.2014 (14:18)  
ufo: Ryanair má iné destinácie ako tebou vymenované low-costy lietajúce z Viedne a bratislavské letisko má nižšie poplatky. Samozrejme, že väčšina turistov prežije bez rýchleho transferu VIE-BTS, ale ak by takáto možnosť bola, bratislavské letisko môže ukradnúť časť cestujúcich z toho viedenského. Potenciál tu existuje. Opakujem, Viedni to sotva pomôže, nám áno.

bartik09: viem, že nestačí vybudovať trať a myslieť si, že sa turisti pohrnú sami. Ale dobrá dopravná infraštruktúra je základ. Ale to neznamená len doviezť turistov do Petržalky, to je málo. :)
registrovaný uživatel M 
24.06.2014 (12:47)  
Je evidentni, ze kdyz se rozdavala vtipna kase, tak na bartika zbyla, ale na arj uz ne...
registrovaný uživatel Ondro 
24.06.2014 (12:25)  
Off topic...

nedostatečná propagace

Zial, na Slovesnku je to este o 100% horsie ako v Cesku. My nie sme turistom schopni ani poskytnut informacie, co tu mame. A ked nedajboze aj hej, tak vo velkej vacsine su tie informacie iba v slovencine.
A Slovak? Do muzea, za pamiatkami ide, ked je to zadarmo. Ked za to treba platit, juuuj, to uz nie.
Ist na rendez a zaplatit? Jaaaaj, ved mne staci spoza plota sa divat.... Co na tom, ze to uhlie a naftu treba aj z niecoho zaplatit.
V muzeu sa fotit nesmie. Ked sa pytam, ci su k dispozicii profesionalne fotografie, pohladnice, nejaka knizka, tak nie su.
O com to je? Kto sem pojde?
Ale to je na inu, nie zeleznicnu debatu....
registrovaný uživatel arj 
24.06.2014 (11:59)  
b09: Co vam asi rekne takovy cestovatel, kdyz se ho zeptate, proc nechce jet na Slovesnko?
a) Protoze tam z Vidne z letiste jezdi jen autobus a ne vlak


A to je důvod? Na letiště Brusel-Jih (fakticky Charleroi) jezdí přímo taky jen autobus a přesto odbavuje skoro 7 milionů cestujících. Přitom v tomto případě jsou to skutečně přilétající-odlétající, protože tam létají v zásadě jen Ryan a TUI-Jetair, takže přestup minimální ... na rozdíl od Vídně (Frankfurtu, Curychu, Heathrow), kde transfery dělají výrazně přes půlku statistiky.

Co se týká důvodů B-D, tak za něco ("co bych tam dělal") může nedostatečná propagace nebo blbost těch cestovatelů ... což si nejsem jist, zda o takové stát.

S ostatními důvody
24.06.2014 (11:33)  
mahathma: aj viac turistov smer Slovensko
Co vam asi rekne takovy cestovatel, kdyz se ho zeptate, proc nechce jet na Slovesnko?
a) Protoze tam z Vidne z letiste jezdi jen autobus a ne vlak
b) Bojim se cestovat do kterekoliv zaostale africke zeme
c) To je v Jugoslavii, ne? Dyt tam je valka!
d) A co bych tam asi tak delal?

Samozrejme, u nas to neni o mnoho lepsi.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko