..: Dálkovými vlaky na vídeňské letiště :..

Wien Praterstern (Nord), EC do Prahy, 1216.2 ÖBB, foto: Juraj Kováč Vídeň — Díky novostavbě vídeňského hlavního nádraží a jeho průjezdnosti budou od nového grafikonu vedeny některé dálkové vlaky přijíždějící do Vídně až na tamější letiště Schwechat. Od prosince 2014 tam budou prodlouženy všechny vlaky ICE směřující do Vídně od Norimberku, Frankfurtu nad Mohanem, Hamburku či z Porýní. Od prosince 2015 bude do stanice Flughafen Wien prodloužena navíc i IC linka Salzburg - Linz - Wien a linky Villach/Graz/Innsbruck - Wien, jejichž provoz zajišťují netrakční jednotky ÖBB railjet.

Prozatím jen ICE

ICE-T_Wien_West, foto: Adam Vanting

Vysokorychlostní německé vlaky ICE zajíždějí do Rakouska od roku 1998 na vídeňské západní nádraží. Tento stav se od prosince 2014 změní a vlaky budou vedeny ze stanice Flughafen Wien a místo západního nádraží zastaví ve stanici Wien Hbf a Wien Meidling. Oproti letošku budou navíc zavedeny dva nové vnitrostátní spoje v trase Linz Hbf - Flughafen Wien, vyjíždějící z Lince v 6.02 a 9.45 a s příjezdem na vídeňské letiště v 7.56 a v 11.32. Další spoje, jedoucí z Německa, budou spojovat Linec s letištěm v dvouhodinovém intervalu, poslední vlak odjíždí ze stanice Linz Hbf v 19:45. V opačném směru vyjíždí první spoj v 6.25 a dále vlaky jezdí v taktu až do 20.25 hodin. Poslední vlak pak bude veden mimo takt v poloze 22.00 - 23.45, přičemž všechny vlaky kromě posledních dvou budou z Lince dále vedeny až do stanic Frankfurt/Main Hbf, Dortmund Hbf nebo Hamburg-Altona.

Později i railjetem

Souprava ÖBB railjet při testech na ZŽO Cerhenice, foto: Richard Weber

Od prosince 2015 se počet dálkových vlaků spojujících vídeňské letiště s Rakouskem zvýší o všechny spoje IC linky Salzburg Hbf - Linz Hbf - Wien Hbf, linky Innsbruck Hbf - Salzburg Hbf - Wien Hbf, Villach Hbf - Klagenfurt Hbf - Wien Hbf a zkrácené spoje linky Graz Hbf - Wien Hbf - Praha hl.n., které budou končit ve Vídni, zajišťované railjetem. Od 13. 12. 2015 tak bude trvat cesta railjetem ze Salcburku na vídeňské letiště 2 hodiny a 49 minut, z Innsbrucku 4 hodiny a 35 minut a z Grazu 3 hodiny a 2 minuty. Vlaky IC pojedou mezi Salcburkem a vídeňským letištěm o 26 minut déle než railjet a na rozdíl od nich zajistí spojení letiště s menšími městy, jakými jsou Attnang-Puchheim, Vöcklabruck, Wels, St. Valentin, Amstetten či Pixendorf.

Skok k lepšímu

CityAirportTrain (CAT), foto: Josef Petrák

Vídeňské letiště Schwechat je největším rakouským letištěm. Nachází se 18 km od Vídně, v roce 2013 odbavilo 22 milionů cestujících a létá se z něj do 177 destinací v 69 zemích. Otevřeno bylo v roce 1954, sídlí zde rakouské aerolinky Austrian Airlines. Letiště je dopravně obsluhováno docela dobře, kromě linky S7, spojující letiště s centrem Vídně, se sem dá dostat také komfortně a rychle zelenostříbrnými vlaky City Airport Train. Tyto luxusní vlaky spojují nádraží Wien-Mitte v centru Vídně s letištěm Schwechat každých 30 minut s cestovní dobou 16 minut, ovšem cena je poměrně vysoká. Třetí alternativou jsou pak autobusy jedoucí z nádraží Westbahnhof na letiště přibližně 45 minut. Prodloužení tras dálkových vlaků tak zajistí cestujícím výrazně lepší spojení s vídeňským letištěm. Zda to bude mít vliv na současné možnosti spojení je teprve ve hvězdách, ale dá se očekávat, že dojde k jejich omezení.

Zdroje: ÖBB, CAT, Wikipedia


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 23.6.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Rakousko


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Ondro 
23.06.2014 (10:19)  
K napojeniu Bratislavy na Schwechat:

Existuju 2 moznosti
- vyse 20 rokov vsetkymi ignorovana moznost postavit chybajuce 3km trate Wolfsthal - Petrzlka, uplne v povodnej osi to uz nebude mozne, ale objavila sa nova alternativa na napojenie v Petrzalke. (Pre Bratislavcanov a ludi z okolia je to najlepsia alternativa s perspektivou spojenia letisk BA a Wien priamym vlakom.
- ovela diskutovanejsia a zo strany OBB viac podporovana (otazka, ci ma zmysel) alternativa, postavit z letiska ciastocne v osi lokalky Fischamend - Gotzensdorf novu trat.
OBB chcelo po tejto trati odklonit rychliky smer Budapest, Bratislava a napojit ich takto na letisko. Aletrnativa je omnoho drahsia ako dotiahnut Pressburgerbahn do Petrzalky tak, ako to kedysi bolo.
Zatial sa vsak ani jedna alternativa dalej ako na papier nedostala.
registrovaný uživatel tarten 
23.06.2014 (10:18)  
Error404:
Halt to bude ještě nějaký čas trvat, než se Schwechat stane největším slovenským letištěm, no. :-D

Juristic007:
Jaký další hřebíček? To je už přece mrtvá záležitost. A kdo jede z dost velké vzdálenosti na to aby měl možnost si vybrat jestli pojede přes Prahu nebo Linec, zaručeně jeho cíl nebude Vídeňské letiště.
23.06.2014 (10:17)  
další hřebíček do spojení Berlín - Praha - Vídeň.

A Praha? to je k smíchu.
23.06.2014 (10:10)  
Radek Papež: To není nic špatného. Horší je, že z Mošnova skoro nic nelítá. :D
registrovaný uživatel tarten 
23.06.2014 (10:09)  
b09: V Prase budou jednoho krasnyho dne dobry koleje z letiste...

Akorát se ještě neví, jestli to budou koleje pro courák (="rychlodráha"), metro nebo tramvaj. Ví se akorát, že to nebudou koleje pro expresy...
23.06.2014 (9:44)  
Vlaky z Bratislavy na Flughafen Wien vobec logicke nie je. Su tam dve moznosti:
a) viest to cez Vieden, pricom len cesta Bratislava-Vieden by trvala hodinu a potom este nejaky cas na letisko (oproti tomu bus to da z BA na letisko za 45)
b) uvratou sa tam dostat po trati z Götzendorf/Leitha, kde ale dnes osobna doprava neexistuje (ani neviem ci je ta trat zjazdna), co ale neviem preco by Rakusania chceli menit - navyse opat je otazne ci by to bolo rychlejsie ako bus

Jediny pripad kedy by to malo zmysel by bolo po pripadnom obnoveni trate Wolfsthal - Petrzalka. O tom obcas nejaky politik (na slovenskej aj rakuskej strane) bluzni, ale realne sa toho nedozije nikto z nas.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
23.06.2014 (9:24)  
Michal: Jo, hlavně že máme spojení na mošnovské letiště s celými 9 vlaky za den. Praha v nedohlednu.
23.06.2014 (9:23)  
Jiří Hovorka: Nevychází pro Bratislavu úvrať?
No to by snad v dobe ucelenych jednotek nemusel byt jeden z hlavnich problemu, ne?

Michal Drábek: A v Praze máme houby...
V Prase budou jednoho krasnyho dne dobry koleje z letiste (Kladna) na Masarykovo. Aby se za par let zjistilo, ze to je na pytel...
23.06.2014 (9:14)  
Nevychází pro Bratislavu úvrať? Podle mě to bude jeden z hlavních důvodů, proč dosud vlaky z Bratislavy na Vídeňské letiště nejezdí
23.06.2014 (8:55)  
Čakám na ten deň, kedy budú na viedenské letisko jazdiť vlaky z Bratislavy, ako by bolo logické. Rozhodne obyvatelia Bratislavy využívajú viedenské letisko viac ako obyvatelia Mníchova, nedajbože Frankfurtu. O spojení letiska s Bratislavou sa už písalo veľa, ale chýbajú peniaze aj politická vôľa...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko