..: Škoda dodá ČD RegioPantery pro rychlíky :..

ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Praha - České dráhy začátkem ledna vypsaly dvě soutěže na rámcové dodávky elektrických jednotek pro regionální a rychlíkovou dopravu. Nyní, zhruba po půl roce, České dráhy oznámily vítěze na dodávku dálkové verze, kterým se stala Škoda Transportation se svými vlaky RegioPanter. České dráhy objednaly rovnou všech 14 soutěžených jednotek, které mají být dodány v průběhu let 2015 - 2016. O konkrétním nasazení se rozhodne v průběhu příštího roku po domluvě s objednatelem rychlíků - Ministerstvem dopravy ČR. Dříve se hovořilo o nasazení nejprve na rychlíky Praha - Česká Třebová - Brno a Brno - Břeclav - Olomouc. Celková hodnota zakázky činí 2,6 miliardy korun.

A co konkrétně ČD poptávaly? Tento článek se bude primárně zabývat dálkovým provedením RegioPanterů, protože to je po dlouhých letech první nákup zcela nových souprav pro rychlíky v elektrické trakci. Přesto je spousta požadavků společná pro obě provedení. České dráhy požadovaly nízkopodlažní dvousystémové (3 kV DC/25 kV AC) elektrické jednotky s maximální rychlostí 160 km/h. Nebyl dán konkrétní požadavek na uspořádání (samostatné vozy vs. Jakobsovy podvozky). U dálkové verze mělo jít o dvě provedení označovaná jako EMU200 a EMU320, kde číslo označuje požadovaný počet míst k sezení s tím, že pokud nějaký výrobce nabídne více míst, bude to zohledněno plusovými body dle předem daného vzorce. RegioPantery pro ČD tak nakonec nabídnou 200 míst v kratším (třívozovém) a 350 míst v pětivozovém uspořádání, kde 1. třída zabírá vždy minimálně 12 % kapacity soupravy, zde konkrétně 25 a 42 míst. Třívozová jednotka bude na délku měřít 79 metrů, vážit 153 tun a mít maximální výkon 2040 kW, pětivozová pak nabídne parametry 132 metrů, 240 tun a 2720 kW instalovaného výkonu.

Automaty na jídlo, zvláštní oddíly pro cestující s dětmi

Uspořádání míst bude klasické, tedy 2 + 2 ve druhé třídě, ale oproti regionální verzi s větší roztečí 1850 mm (900 mm u sedadel za sebou), v první třídě pak s uspořádáním 2 + 1 s roztečí 2050 mm (1010 mm za sebou). Minimálně 40 % míst v první třídě bude v uspořádání proti sobě, ve druhé pak minimálně 20 %. Každé místo včetně sklopných musí mít svůj háček na kabát. Zástrčka 230 V pak připadne každému sedadlu v prní třídě, ve druhé pak bude jedna zásuvka vždy na maximálně dvě sedadla. V obou třídách nabídne každé sedadlo vlastní opěrky rukou po obou stranách a odkládací plochu ať již v podobě stolu mezi sedadly (v 1. třídě rozkládací), nebo na opěradle sedadla vpředu. Police na zavazadla se octnou, na rozdíl od regionálního provedení, v podélném uspořádání s průhledným dnem. V interiéru budou dvě místa vyhrazena pro instalaci automatů na potraviny a nápoje. Na každých 50 míst kapacity pak musí jednotka disponovat čtyřmi místy pro cestující s dětmi. Ta oddělí od ostatních prostor skleněná příčka s 50% průhledností a posuvnými dveřmi na tlačítko. V RegioPanterech tak bude v dětské zóně vyhrazeno 24, respektive 30 míst.

Cyklisté a kočárky

Každá jednotka bude mít troje dvoukřídlé dveře (pětivozová jednotka pak patero dveří) o šířce alespoň 1300 mm na každé straně jednotky a nově je požadováno oddělení nástupních prostor od salónů pro cestující dveřmi; tato změna je nově aplikována i pro regionální provedení jednotek RegioPanter. Kratší provedení nabídne 6 míst pro kočárky a 10 háků na jízdní kola, delší provedení tyto počty navýší na 8 a 15. Na každých 100 míst pak připadá jedno WC, přičemž alespoň jedna toaleta ve vlaku musí být uzpůsobena imobilním cestujícím.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 6.8.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   
07.08.2014 (16:52)  
M 474 003:
1) Netykejte mi, Vy hňupe...
2) Pokud je pocta kaštan, nevím proč ne hňup. Jak možná víte, hňup není žádná urážka, ale vykastrovaný kozel. Jestli má mě ctít, že jsem podle Vás plodem stromu, nevím, proč by pro Vás nemělo být poctou, že jste vykastrovaný kozel.
3) S offtopicem jste začal sám, když jste tu řešil čtyřhran a elektroinstalaci v Bčkách...
07.08.2014 (16:20)  
VencaM: Já si taky myslím, že řešení individuálního osvětlení ve vozech Btn apod. není špatné. Ale jak to vyřešit v novém vlaku?
Klidek. Jen sem chtel rict, ze individualni osvetleni je mozne mit i ve velkoprostorovem voze, a ze to u nas existuje (existovalo). V novem vlaku by se na to samozrejme muselo myslet uz pri navrhu jeho interieru.

M 474 003: na hlášení se nelze spoléhat
To hlaseni musi byt spolehlive, jinak je tam na pendrek. Uz kvuli osobam se snizenou schopnosti pohybu a orientace.

prastravak: Ale pro diskusi podstatna informace z vyroku: Jančurův šrot píská taky, jenomže někde nad 21kHz, .... škodí to víc, než slyšitelný zvuk. byla, ze vozy Regiojetu piskaj taky, jen na neslysitelny frekvenci. Pravda - M 474 si mohl odpustit to rypnuti.
07.08.2014 (16:06)  
Tak já jsem zašil mockrát posunuté hlášení, zejména, když někdo dobíhal.

Cestovatel-
Kaštan je v podstatě pocta, něco jako šotouš, hnusný název je substrát, a neříkej nikomu hňupe, já tě taky neurážím.

Řešme raději RegioPantery, takže pohon v jednom podvozku, to už jsem někde viděl, myslím že to bylo takové divné nízkopodlažní a byly jenom 2 prototypy, pak se pohon přesunul do hlavových vozů u série.
registrovaný uživatel Honza  mail  
07.08.2014 (15:58)  
M 474 003: nemusíte nosit extra hadr, stačí svetr nebo bundu, co si sundáte.
Hlášení bývá spolehlivé, rozhodí se to akorát když projíždí mimořádně zastávku, nebo zastaví kde neměl, ale zase to brzo srovná.
Hodí se rozhodně brýle, a taky by se hodil náramek s přísavkou na okno, místo opěrátka :-)
07.08.2014 (15:50)  
M 474 003:

Kaštan (ale spíše podprůměrný než průměrný), jste možná Vy, Vy hňupe, ostatní jsou zásadně cestující...
07.08.2014 (15:47)  
Takže já budu do Ešusu nosit hadr na klimatizaci, čepici, vatu do uší a satelitní navigaci. Ono když se jede Ešusem v noci do nějaké neznámé zastávky, tak je potřeba stát na plošině a na každé zastávce otevřít dveře a zjistit, kde vůbec jsme, protože ven není vidět a na hlášení se nelze spoléhat, protože může být posunuté. Proč jsou v první třídě čtenářské lampičky jsem taky nepochopil, když osvětlení nelze zhasnout, asi aby bylo co opravovat a aby kaštani měli co ničit. Pískání v Ešusech bude taky, zářivky nejsou věčné a pokud je na konci životnosti tak poklesne kmitočet a pískání je slyšet. Někdo neslyší 12500 Hz (kmitočet který musí vyzářit Hi-Fi zařízení), někdo slyší 18000 Hz, tak kdo má dobrý sluch má smůlu.
registrovaný uživatel Honza  mail  
07.08.2014 (15:25)  
Celkem příjemné osvětlení je u takových těch moderních velkoprostorů, co jezdí na expresech, nebo tuhle jsem jel Křivokloátem z Plzně do Prahy a byl tam vůz asi Bpee. Zářivky nejsou vidět a svítí do stropu.
registrovaný uživatel Honza  mail  
07.08.2014 (14:41)  
acolmiztli: nevím co je na tom, že člověk co vstává například ve 4:45 a přijíždí kolem osmé večer, se chce ve vlaku dospat. Ono to teda jde i v těch ešusech a panterech, ale oddílové vozy mají zhasínací světla i když jsou moderní.

To, že se v kupé někdo zabední a nechce tam nikoho pustit, nebo nepřipustí druhým si rozsvítit, to je hulvát samozřejmě.

I v ešuse se dá docela dobře spát, stačí sluneční brýle a nějaký hadr, co hodíte mezi sebe a bočnici, aby vám ten studený vzduch nefoukal do držky. Strašně nepříjemné je tam ale rušení cestujícími (i když jich je tam jen 5,5), kteří furt s něčím šustí, chodí atd., což je u zastávkového vlaku prakticky nepřetržitě.

M 474 003: Jinak co se týče potřeby zhasínání, souhlasím na 100 %. Proč asi 460ky měly z výroby "noční režim" svícení, že? Regiopanter má taky víc režimů svícení na rozdíl od 471. To pískání u 471 je někdy taky slyšet.
registrovaný uživatel VencaM 
07.08.2014 (14:05)  
->bartik09
Já si taky myslím, že řešení individuálního osvětlení ve vozech Btn apod. není špatné. Ale jak to vyřešit v novém vlaku? Popis osvětlení a jeho funkcí musí být nějak exaktně definován a to natolik univerzálně, aby to šlo aplikovat na všechna vozidla, která přicházejí v úvahu. Jinak by si to mohli někteří vyložit různě.

Jak to zařídíte v těchto případech:
1) http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d5/RegioPanter_02.JPG
2) http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/27/Stadler_FLIRT_enterior_v2.jpg
3) http://www.kaemena360.com/home/_Media/desiro_med_hr.jpeg
4) http://media05.myheimat.de/2013/03/12/2543681_web.jpg?1363124602
5) http://i1103.photobucket.com/albums/g471/Fabian318MS/14%20JAN%202012_Regio-S-Bahn-Bremen/12-01-Regio-S-Bahn-033_NWB.jpg
6) http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201302/P9270234.jpg
7) http://www.skoda.cz/cs/produkty/elektricke-jednotky/elektricka-jednotka-rady-671/Contents.2/0/5FE4B6B5DD3DFB41796DC5FF2F6361F9/original.jpg
respektive http://www.zelpage.cz/news_n/671_interier2.jpg
8) http://www.railfaneurope.net/pix/de/car/double_deck/DABpbzfa767/DSC_1285.jpg

Všechno jsou to vozidla, která je možná použít u nás i v dálkové dopravě. zdroj: UTFG

Nakonec je vcelku zajímavá otázka, nakolik je to problém skutečný, který trápí cestující obecně, a nakolik je to problém umělý, který trápí převážně šotouše a jiná stvoření, jež se během svého vývoje praštila do hlavy kolejnicí.
Z vlastní zkušenosti vím, jaký je propastný rozdíl mezi S Bahn v Dreseden a 471 z Kralup do Prahy (lze vyzkoušet během jedné cesty v během 3 hodin; případ 8 a 7). Někteří výrobci tedy umí udělat osvětlení, které je nepřímé, příjemné, dostatečné na čtení i vhodné ke klimbání. To, že při konstrukci 471 a některých jiných vozidel byl tento aspekt zanedbán, ještě není důvod k tomu, dělat ukvapené závěry a zazdít obnovu vozidel na železnici.
V.
registrovaný uživatel vitab 
07.08.2014 (14:04)  
Každé místo včetně sklopných musí mít svůj háček na kabát

Proč to do.... nešlo už u Bdmpee233?? Jinak výborný vagón, velmi populární (už jsem ho viděl i v jednom pornofilmu :-D ), ale když v zimě sedíte do uličky, máte zavazadla a lidé kolem vás mají zavazadla, tak nemáte kam pověsit bundu....
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko