..: Škoda dodá ČD RegioPantery pro rychlíky :..

ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Praha - České dráhy začátkem ledna vypsaly dvě soutěže na rámcové dodávky elektrických jednotek pro regionální a rychlíkovou dopravu. Nyní, zhruba po půl roce, České dráhy oznámily vítěze na dodávku dálkové verze, kterým se stala Škoda Transportation se svými vlaky RegioPanter. České dráhy objednaly rovnou všech 14 soutěžených jednotek, které mají být dodány v průběhu let 2015 - 2016. O konkrétním nasazení se rozhodne v průběhu příštího roku po domluvě s objednatelem rychlíků - Ministerstvem dopravy ČR. Dříve se hovořilo o nasazení nejprve na rychlíky Praha - Česká Třebová - Brno a Brno - Břeclav - Olomouc. Celková hodnota zakázky činí 2,6 miliardy korun.

A co konkrétně ČD poptávaly? Tento článek se bude primárně zabývat dálkovým provedením RegioPanterů, protože to je po dlouhých letech první nákup zcela nových souprav pro rychlíky v elektrické trakci. Přesto je spousta požadavků společná pro obě provedení. České dráhy požadovaly nízkopodlažní dvousystémové (3 kV DC/25 kV AC) elektrické jednotky s maximální rychlostí 160 km/h. Nebyl dán konkrétní požadavek na uspořádání (samostatné vozy vs. Jakobsovy podvozky). U dálkové verze mělo jít o dvě provedení označovaná jako EMU200 a EMU320, kde číslo označuje požadovaný počet míst k sezení s tím, že pokud nějaký výrobce nabídne více míst, bude to zohledněno plusovými body dle předem daného vzorce. RegioPantery pro ČD tak nakonec nabídnou 200 míst v kratším (třívozovém) a 350 míst v pětivozovém uspořádání, kde 1. třída zabírá vždy minimálně 12 % kapacity soupravy, zde konkrétně 25 a 42 míst. Třívozová jednotka bude na délku měřít 79 metrů, vážit 153 tun a mít maximální výkon 2040 kW, pětivozová pak nabídne parametry 132 metrů, 240 tun a 2720 kW instalovaného výkonu.

Automaty na jídlo, zvláštní oddíly pro cestující s dětmi

Uspořádání míst bude klasické, tedy 2 + 2 ve druhé třídě, ale oproti regionální verzi s větší roztečí 1850 mm (900 mm u sedadel za sebou), v první třídě pak s uspořádáním 2 + 1 s roztečí 2050 mm (1010 mm za sebou). Minimálně 40 % míst v první třídě bude v uspořádání proti sobě, ve druhé pak minimálně 20 %. Každé místo včetně sklopných musí mít svůj háček na kabát. Zástrčka 230 V pak připadne každému sedadlu v prní třídě, ve druhé pak bude jedna zásuvka vždy na maximálně dvě sedadla. V obou třídách nabídne každé sedadlo vlastní opěrky rukou po obou stranách a odkládací plochu ať již v podobě stolu mezi sedadly (v 1. třídě rozkládací), nebo na opěradle sedadla vpředu. Police na zavazadla se octnou, na rozdíl od regionálního provedení, v podélném uspořádání s průhledným dnem. V interiéru budou dvě místa vyhrazena pro instalaci automatů na potraviny a nápoje. Na každých 50 míst kapacity pak musí jednotka disponovat čtyřmi místy pro cestující s dětmi. Ta oddělí od ostatních prostor skleněná příčka s 50% průhledností a posuvnými dveřmi na tlačítko. V RegioPanterech tak bude v dětské zóně vyhrazeno 24, respektive 30 míst.

Cyklisté a kočárky

Každá jednotka bude mít troje dvoukřídlé dveře (pětivozová jednotka pak patero dveří) o šířce alespoň 1300 mm na každé straně jednotky a nově je požadováno oddělení nástupních prostor od salónů pro cestující dveřmi; tato změna je nově aplikována i pro regionální provedení jednotek RegioPanter. Kratší provedení nabídne 6 míst pro kočárky a 10 háků na jízdní kola, delší provedení tyto počty navýší na 8 a 15. Na každých 100 míst pak připadá jedno WC, přičemž alespoň jedna toaleta ve vlaku musí být uzpůsobena imobilním cestujícím.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 6.8.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
08.08.2014 (16:05)  
OT:
Mně zářivka nepíská, ani když končí trubice. Jen to občas problikne a pak zhasne a je "hotovo". (Předřadník Tridonic atco PC 2/36 T8 Pro). Takže ešusové osvětlení běží na nějaké nižší frekvenci.
Ani nevím jak je to u panterů řešené, jsou tam taky 36W trubice, ale palubní napětí asi nebude 230 V.
registrovaný uživatel Sim 
08.08.2014 (14:59)  
bartik09 > takze decka misto mackani cudliku budou rucne verglovat dverma? ;-)
08.08.2014 (11:36)  
Sim: Dal bych tam posuvne dvere na rucni pohon.
registrovaný uživatel Sim 
08.08.2014 (10:25)  
bartik > stale v tom nevidim zadrhel, jde jen o to, aby ta cudlitka byla rozumne umistena a dostatecne odolna ...

Jak si predstavujete, ze by to optimalne melo byt reseno?
registrovaný uživatel Rodney 
08.08.2014 (10:19)  
Prosim Vás....cestující s dětmi si zásadně nesedají na místa jim vyhrazená. :D
08.08.2014 (6:53)  
Sim: Haranti si s tim budou hrat tak dlouho, dokud to nerozbijou.
registrovaný uživatel Sim 
07.08.2014 (21:43)  
M 474 003 > zajimave prirovnani ... jen netusim, proc se mermomoci ztotoznujete s tim dotycnym jedincem z ONJ a chcete ostatni presvedcovat, ze musi fandit Bohemce...

Jestli se v tom chcete pitvat nadale, prosim ... ale pravdepodohne jedine, ceho dosahnete, je prezentace vasi osoby na podobne urovni, jako zminovany fanda Bohemky.

Beznemu cestujicimu je vcelku fuk, jakou technologii kdo pouziva, bude ho zajimat vysledek; piska to, nebo ne? A verdikt je v podstate jednoznacny... B piska a otravuje, Bmz ne. Bez ohledu na barvu nateru/polepu...

bartik > v cem vidite zadrhel?
07.08.2014 (21:20)  
Je tu nekdo, kdo si mysli, ze je dobry napad davat k detskemu oddilu dvere ovladane tlacitkem?
07.08.2014 (18:53)  
Sim, Cestovatel a ostatní

Bylo by vhodné zachovávat pravidla slušnosti.

Tykání na diskusních fórech bylo tak nějak odjakživa, tykají si i jedinci kteří by si v osobním styku třeba vykali.

Nic nepracuje v digitálním režimu, tranzistorový střídač dává napětí s obdélníkovým průběhem, to co slyšíme je jádro transformátoru, pokud je dobře stažené a impregnované, tak je slyšet málo. Obdélníkový průběh ještě neznamená digitální režim. I když v počítači jsou všechny průběhy obdélníkové, kromě napájecího napětí a okolo zvukové karty, naopak to neplatí. Když vezmu 2 tranzistory, 2 kondenzátory a 4 odpory a propojím to jak to patří, získám multivibrátor a ten dává obdélníkový průběh, ale digitální technologii jsem tím nedosáhl.

Mně tady ta debata s vámi někdy připomíná doby kdy jsem přišel na ONJ, v šatně mně oslovil jakýsi spolupracovník a ptal se mně, co říkám na ten fotbal, jak hrála Bohemka. Já jsem mu odpověděl, že to nesleduju, že mně fotbal nezajímá, načež mně chytil pod krkem, a začal se mnou mlátit o zeď a nepříčetně křičet "ty budeš fandit Bohemce" Bylo by dobré, kdybyste se nad sebou zamysleli, občas mi připadáte jako ten bývalý spolupracovník.
registrovaný uživatel Sim 
07.08.2014 (17:15)  
bartik09 > tak ono jakmile neco pracuje v digitalnim rezimu, nejakemu "piskani" - at uz na slysitelne, nebo jine frekvenci - se nevyhnete. Takze jde jen o to, kam se to pasmo povede posadit, jestli nekam, kde to vadi (= zarivky v B), nebo jinam, kde to prakticky nikdo nema sanci ani poznat, ze to tam je (= napajeni zarivek v novejsich vozech a v domacnostech).

Neprestava me ale fascinovat, jak nekdo neustale dokaze obhajovat zastarale technologie a vyzdvihovat v podstate jejich konstrukcni nedostatky jakozto vyhody :-D
  1 2 3 4 5 6 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko