..: Do Baru letos místo vlaku autobusem :..

Náhradní autobus ČD, foto: České dráhy Bar - Jak jste nejspíše postřehli z médií, na začátku léta postihly většinu jihoevropských států ničivé povodně, které se nevyhnuly ani oblasti Srbska a Černé Hory. Zde katastrofální záplavy mimo jiné poškodily také vícero železničních tratí. Jedním z důsledků je i nemožnost vedení plánovaného tradičního přímého vozu Praha - Bratislava - Subotica - Bar a zpět, který z Česka měl jezdit na vlaku EC 272/273 Avala. Jak už to na Balkáně bývá, tamější dopravce nezajišťuje pro cestující žádnou náhradní dopravu. Proto nakonec s řešením přišly samotné České dráhy, které pro zákazníky s lůžkovým příplatkem nabízejí alternativu v podobě náhradního autobusu z nádraží Subotica až do Baru.

Lůžkový vůz tak nakonec v soupravě vlaku vůbec není řazen - cesta z Prahy do Subotice a zpět probíhá přes den a byl by tak nejspíš zbytečný. Cestující mají místo toho nárok na přepravu ve zvláštním voze číslo 379, kterým je většinou vagon řady Bee. Zároveň mohou v průběhu jízdy čerpat v rámci jízdenky s lůžkovým příplatkem občerstvení v jídelním voze až do výše 150 Kč zdarma, přičemž v ceně jsou i tři lahvičky vody. Ze stanice Subotica do Baru pak zákazníky čeká dlouhá cesta autobusem, který zajišťuje společnost Arriva Srbija. Podle Českých drah se jedná vždy o klimatizovaný autobus s toaletou, na území Srbska je funkční i bezplatné Wi-Fi připojení. Počet cestujících je navíc limitován na 27, proto mají lidé v autobuse i ve vlaku v rámci vyššího pohodlí většinou více míst pro sebe.

Subotica, foto: České dráhy Nástup do autobusu ve stanici Subotica, foto: České dráhy Přestup na NAD, foto: České dráhy Autobus před nádražím v Baru, foto: České dráhy

Toto náhradní řešení bude nakonec trvat až do ukončení sezónního provozu přímého vozu, tedy do 5., respektive 6. září. Nicméně nutno podotknout, že ačkoliv České dráhy zřejmě pro cestující v tomto ohledu dělají maximum možného, stále je velký rozdíl mezi komfortem vozu WLABmee v porovnání s nocí strávenou v autobuse. Otázkou také je, jak bude tato alternativa využívána, když ji nereflektují vyhledávače spojení a nabízejí cestujícím rovnou jiné varianty cesty.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 21.7.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá) Srbsko Černá Hora


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel RadoB 
23.07.2014 (5:24)  
Dale Cooper: Ja so také šťastie na prázdny vagón nemal - minulý rok začiatkom septembra sme cestovali dvaja v lôžkovom vozni a rezervačný systém nás dal každého do iného kupé, pretože vozeň bol nacpaný do posledného miesta. Našťastie sme sa nejako s cestujúcimi dohodli, aby sme mohli spať spolu. Všetci cestujúci boli vtedy platiaci - bola to nejaká partia známych, vystupovali poväčšine v Nových Zámkoch. Takže český vagón po českom území viezol akurát sprievodcu, no myslím, že po ekonomickej stránke zle na tom nebol.
A na margo leteckej dopravy - nechať si ošahávať gule nejakým kontrolórom - zmrdom alebo vidieť časť z 254 tunelov a krásnu krajinu z okna vagóna - neviem, neviem, hoci mňa sa žiadne režijné výhody netýkajú, radšej svoje peniaze venujem železnici, ako kadejakým leteckým spoločnostiam, ktorým môžeme najviac vďačiť za klimatické zmeny k horšiemu...
registrovaný uživatel Komín  mail  
22.07.2014 (22:58)  
Lůžko do Baru - jestli vyjede další rok by mě také zajímalo, ale nedaří se mi nikde tuto informaci sehnat. Fakt ale je, že v jízdním řádu 2015 je na EC Csardás psán přímý vůz a lůžkový vůz...
registrovaný uživatel 471.015  mail  
22.07.2014 (22:49)  
Praha - Bar se dá nejlevněji pořídit asi za cca 49 eur (cca 1350,- Kč). A sice včasná jízdenka do Budapešti (19 eur), jízdenka Budapest - Beograd (15 eur) a jízdenka se slevou Rail Plus Beograd - Bar (15 eur).

Jsem zvědav, jestli lůžko vyjede příští rok, kdy už nebude Avala do Bělehradu.
22.07.2014 (18:38)  
lucky_24: od ČD je to velmi hezkej krok, kterej vrhá hodně dobrý světlo

Režijkáři takový krok dozajista ocení. Jel jsem tím spojem zpátky z PG před dvěma lety. Na cestu tam jsem použil černohorské lehátko koupené na místě u průvodce za 6€. Asi mu ty prachy šly do kapsy, ale nešť, hlavně že jsem ležel. Bylo to v době, kdy ještě přímé lehátko nejezdilo (začátek června)
No a k té zpáteční cestě PG - PHA; ve vlaku byly obsazeny čtyři oddíly, v jednom já a režijkář z Brna, v dalším čtyři režijkáři z Brna, v dalším tři režijkáři z Brna a v dalším nějací lidé s dítětem, co vystupovali v Bratislavě. V úseku Brno - Praha jsem byl jediným cestujícím v lehátkovém voze já... Bylo to v sezóně, v půlce června. To se rozhodně musí vyplatit, takový spoj provozovat.
22.07.2014 (16:13)  
hubitel: a víš, že existují i dovolené, kde dovolená s leteckou dopravou stojí míň jak samotná letenka?
Ne vždy je to tak, že letenka + ubytování s xx = to co komplet zájezd s xx.
Takže jak píše Oto.
Nicméně od ČD je to velmi hezkej krok, kterej vrhá hodně dobrý světlo.
registrovaný uživatel M 
22.07.2014 (9:39)  
Hubitel - Wien-Podgorica, sobota 16 az sobota 23, primy let, pro dva asi 15. Ostatni dny asi 13. Porad je to ale vic nez vlak
registrovaný uživatel Oto 
21.07.2014 (23:42)  
hubitel: však letenkou zde není míněn pravidelný let, ale charter. Které do Černé Hory létají z Prahy, Brna, Ostravy i Pardubic. Cenu za letenku cestující mnohdy ani přímo nevidí, protože je zahrnuta v ceně pobytu. Ale když jsem teď zkusil na najít zájezd do stejného penzionu letecky a vlastní dopravou, rozdíl je 5400 až 5900 Kč/os ( http://www.zajezdy.cz/339833/ ).


CityStar Praha-Bar pro dvě osoby je za 7784 Kč, pokud má alespoň jeden cestující In-kartu, tak 7146 Kč, příplatek za dvojlůžko 4*510 = 2040 Kč. Takže 4912 Kč/os nebo s In-kartou 4593 Kč/os. Tedy zhruba stejně jako to letadlo. Možnosti ušetření dělením jízdenek jsou, ale na to koupák nemá šanci přijít.
21.07.2014 (22:55)  
levněji nevyjde, díval jsem se teď na lety na předposlední tejden v srpnu, a nejlevnější zpáteční let pro 2 osoby do podgorice vyjde na 18000 kč - a to je s odletem z vídně a přestupem v lublani, do tivatu je to pak pro ty 2 lidi 25000 kč, podle reklamního letáku čd, kterej sem měl před časem v ruce, to samý vyšlo na 8 tisíc kč
registrovaný uživatel Pazzy 
21.07.2014 (22:31)  
Smutné je, že letenka vyjde pravděpodobně levněji než tento vlak... Ale ušetříte den, přičemž jediná výhoda, že přespíte noc ve vlaku, tímto padá :-/
registrovaný uživatel paolo 
21.07.2014 (21:07)  
Venca, Oto: existuje varianta vlakem a trajektem. Wien Meidling 6:30 - Venezia Mestre 13:53; Venezia Mestre 15:09 - Bari Centrale 22:18 a dále trajekt Bari 23:00 - Bar 8:00. Celkové náklady na cestu tam 141,20 €/dospělý bez slev.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko