..: I toto léto se můžete svézt na Kozí, Doupovské a Švestkové dráze :..

Kozí dráha, foto: Michal JarošTelnice – Stejně jako každým rokem, i letos se můžete o letních prázdninách dostat vlakem i na tratě, kde to v průběhu roku pravidelně nejde. Mezi ně patří i tři regionální dráhy na severu Čech: Kozí dráha, trať číslo 132 vedoucí z Děčína do Oldřichova u Duchcova; Doupovská dráha, jež má číslo 164 a spojuje Kadaň s Radonicemi nebo Krásným Dvorem; a konečně i Švestková dráha, trať 113, kterou naleznete mezi Lovosicemi a Mostem. Zatímco rozsah provozu zůstal podobný jako vloni, změny naopak nastaly v oblasti nasazovaných vozidel i časových poloh některých vlaků.

Kozí dráha: Druhým rokem z Děčína do Telnice

Kozí dráha, foto: Michal JarošTrať 132 v minulých letech dlouho postihovaly problémy s infrastrukturou, kdy její správce, Správa železniční dopravní cesty, otálel s odstraněním závad a uvedením do provozuschopného stavu i přes zájem místních samospráv na provozování dopravy. Tento stav nyní přetrvává v druhé polovině tratě z Telnice do Oldřichova u Duchcova, která byla poškozena nájezdy zlodějů kovů více a oprava by byla podle SŽDC příliš nákladná. Naproti tomu úsek z Děčína do Telnice je plně sjízdný a proto nic nebrání dalšímu létu s víkendovým provozem čtyř párů vlaků, podporovaných místními samosprávami v čele s městem Děčín a Ústeckým krajem. Otazník zůstává viset nad návaznými autobusy z Telnice do Krupky k lanovce na Komáří Vížku, které sice netrpěly malou vytížeností, ale je problém s jejich financováním. Samotné město Krupka, které mimo jiné provozuje i zmíněnou lanovku, totiž na jejich provoz přispívat zřejmě s ohledem na ekonomickou situaci nechce a jejich další provoz je tak krajně nejistý. Změny nastaly na Kozí dráze letos i v jízdním řádu, proto doporučujeme spojení, na které jste byli třeba zvyklí z předchozích let, předem ověřit. Co se týče řazení vlaků, předpokládá se nasazení revitalizovaného motorového vozu 831.105.

Doupovská dráha: Místo kredence orchestrionem

Vozidla pro trať 164, foto: Konzultační dopravní společnostProvoz na trati 164 začal letos již o červnových víkendech, proto není pro místní žádnou překvapivou novinkou. I letos o prázdninách pojedou vlaky z Kadaně do Podbořan přes Krásný Dvůr a se zajížďkou do Radonic u Kadaně. Novinkou však bude nasazení motorových vozů řady 810, při mimořádných akcích posílených o přípojný vůz odvozené řady. Tyto vozy získané ze Slovenska vcelku výrazně sníží provozní nálady oproti původně nasazované řadě 831. Ta zůstane v provozu na zbylých tratích 113 a 132, ale příznivci těchto krásných motoráků nemusí smutnit. Na příležitostné vlaky se na „Doupovku“ kredence určitě vrátí.

Švestková dráha: Pojede letos?

Velký otazník s možným vykřičníkem letos zůstává také nad tratí číslo 113 z Lovosic přes Třebívlice do Mostu. Tradiční vlaky s názvem „Švestková dráha“ totiž zatím nemají zajištěné financování ze strany místních obcí i kraje, přitom zbývá již jen několik dní do plánovaného zahájení provozu, se nímž počítá i platný jízdní řád SŽDC. Naproti tomu téměř jistě na trať vyjedou vlaky Středohorského motoráčku dopravce KŽC Doprava. Ty však pojedou ve výrazně menším rozsahu a s mírně dražším jízdným.

Railway Capital – nový dopravce na lokálních tratích

Kromě již popsaných změn je tu pro letošek i jedna spíše formální změna, kterou běžní cestující na první pohled ani nepoznají. Dopravcem všech zmíněných spojů se totiž postupně stane společnost Railway Capital, a.s. Ta nahradí jednak Jindřichohradecké místní dráhy, které již o provoz podobných vlaků zřejmě nemají zájem, a také společnost Rail System, jež zajišťuje dopravu na trati 132 a která se bude dále věnovat hlavně nákladní dopravě ve spolupráci s Karlovarskými minerálními vodami. Firma je propojena s osobou Jana Šatavy, bývalého dlouholetého ředitele právě jindřichohradeckých úzkokolejek. Railway Capital je společnost, která byla rovněž nedávno vybrána jako dopravce na trati mezi Opavou a Jakartovicemi, kde Moravskoslezský kraj ve spolupráci s obcemi objednal letní výletní vlaky jako náhradu za ukončení pravidelné osobní dopravy.

Do Zubrnic vlakem letos jen výjimečně

M131 na cestě do Zubrnic, foto: Michal Vitvera Naopak problémy jsou na historické dráze mezi Velkým Březnem a Zubrnicemi. Ačkoliv vloni byl na trati zaveden víkendový pravidelný provoz po celé léto, letos tomu tak nebude a vyjedou pouze jednotlivé vlaky o výjimečných dnech. Nepodařilo se totiž zajistit finanční příspěvek ani od kraje, ani od dalších subjektů. Ústecký kraj místo toho podpořil větší měrou jiného nostalgického dopravce. I přesto však můžete navštívit muzeum Zubrnické museální železnice na zubrnickém nádraží, které jistě stojí za prohlídku. Do obce se můžete dostat pravidelnými autobusovými linkami z Ústí nad Labem nebo Úštěka, zvláštní vlaky letos pojedou ve dnech 19.7., 9.8., 23.8., 13.9. a 18.10.

Zdroje: Severočeské dráhy, Railway Capital, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 26.6.2014 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel IC HUTNIK  mail  
29.06.2014 (13:29)  
Dle informace na oficiálních stránkách Kozí dráhy, letos autobusy z Telnice do Krupky skutečně opět vyjedou a to od 5.7.2014. Viz odkaz: http://kozidraha.severoceskedrahy.cz/jizdnirad
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
27.06.2014 (7:11)  
žádná žaloba, dokud jede vlak o oli a bus skrz obec, nebo tě ČD nutí se přestavěd dle řání ČD za vlastní peníze, není vlakového řešení..
27.06.2014 (1:49)  
Za tu Kozí dráhu by se měla na SŽC dát nějaká žaloba.
26.06.2014 (16:10)  
Podle agentury JPP si pan starosta Krupky neuvědomil, že jsou letos volby a že zaplacené jízdné na lanovce přepravenými cestujícími od vlaku hravě pokryje náklady na provoz busu. Proto se prý dnes ráno rozhodl, že přeci jen autobusy zaplatí. Ty však prý vyjedou až příští týden (5.7.) Jestli je to pravda nevím, ale agentura JPP tak praví.
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
26.06.2014 (14:07)  
Jezdívával jsem tam autem okolo řadu leta ničim mně to nelákalo. Nadto mi ČD doucelenku z Čížkovic za Most nabídly nestoudně, vlastní a smluvní trucky vcházely lépe. sal jsem.
registrovaný uživatel CART 
26.06.2014 (13:19)  
RADEK & MICHAL - mně jsou náklady jasné, a samozřejmě nevíme ani další podrobnosti, jako četnosti spojů, ve smyslu jestli ta linka blokovala řidiče a bus na celý den, anebo si tam jen dvakrát denně "odskočil" z jiné linky, atd atd atd...
Ale to je problém všech linek, a na to jsem narážel - jak chceme dostat lidi z aut, když se ani "vytížený" bus k turistické atrakci nezaplatí...
editor nebo admin ŽP Radek Papež  mail  
26.06.2014 (8:45)  
Je to tak, pokud autobus stojí, tak šetřím v podstatě jen za naftu (a plat řidiče, pokud mu přeruším směnu), ale odpisovat jej musím neustále. Pokud budu hodně jezdit, mohu se dostat k ceně 25-30 Kč/km, což se dá při plnějším busu i pokrýt tržbami z jízdného.
26.06.2014 (8:36)  
CART: Statistiky vytíženosti asi nikde veřejné bohužel nejsou. Každopádně ani deset nebo patnáct lidí v autobuse ho nemusí spolehlivě zaplatit, pokud se započítá amortizace, odpisy a je nízký denní kilometrový proběh vozů - tj. spousta čekání naprázdno.
registrovaný uživatel CART 
26.06.2014 (8:24)  
Nedá mi to, abych si nerýpnul - "autobusy z Telnice do Krupky k lanovce na Komáří Vížku netrpěly malou vytížeností, ale je problém s jejich financováním", to je prostě smutné.

Tak buď se autor výroku nechal trochu unést, a označil pět lidí v autobuse za vytíženost, anebo byly i přes vytíženou kapacitu nerentabilní. To se potom nemůžeme divit výsměchu "gumokolistů", když se ani vytížený autobus nedokáže zaplatit...
26.06.2014 (7:50)  
Jasně. Ale třeba by stálo za to zde zmínit Hevlín, přecijenom jede se tam jen 5.7., tak ať některým tato informace neunikne.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko