Chornice — Jediná letošní plánovaná změna jízdního řádu SŽDC, která vstoupí v platnost v neděli 15. června, přinese novinky v železniční dopravě mimo jiné také v Pardubickém kraji. Zde od nástupu radního pro dopravu Jaromíra Duška nezůstal v dopravní oblasti s mírnou nadsázkou kámen na kameni a tento trend zřejmě bude dále pokračovat. Od 1. září letošního roku dojde k obnovení stejným krajem dříve zastavené osobní dopravy v úseku trati 017 Moravská Třebová - Chornice. Nově budou zavedeny dva páry osobních vlaků, které pojedou v pracovní dny, jak ostatně udává traťový jízdní řád platný od 15. června [PDF].
Pro úplnost zde uvádíme orientační jízdní řád, ze kterého je patrné, že jeden pár vlaků bude veden přímo z/do České Třebové ve formě přímého vozu.
z ČT | Platí od 1.IX. v pracovní dny | do ČT | ||||
5.28 | 15.09 | ↓ | Moravská Třebová | ↑ | 7.20 | 17.04 |
5.56 | 15.37 | Chornice | 6.52 | 16.36 |
To však nejsou jediné změny v kraji. Na trati 019 z České Třebové do Lanškrouna dojde z zavedení specifického způsobu odbavování cestujících u většiny vlaků. Na trati ze Svitav do Poličky a dále Žďárce u Skutče dochází ke změně zastavovací politiky vlaků. Všechny vlaky již od 7. dubna zastavují v Pomezí, zatímco projíždějí tarifní bod Pomezí zastávka. Od červnové změny budou čtyři vlaky ve směru do Poličky zastavovat v obou těchto zastávkách.
Zdroj: Správa železniční dopravní cesty
A to už vůbec nemluvím o tom že regionova nebo 810 pardubického kraje je úplně stejná jako regionova nebo 810 olomoucká a na nějakém principu vyrovnávky výkonů (po vzoru mezinárodní vozby) by to mohlo jet skrz z Prostějova až do České Třebové a na druhém vlaku zpátky, takže by s těma argumentama - ,,kraj dostal dotaci a tak to musí jezdit tady v kraji - je na to smlouva" - jít do háje
Reptání režistů a pindy o historické hodnotě lokálky Grulich Hbf.-Hannsdorf stranou, standard dopravní obslužnosti by měl odpovídat velikosti obydlí a ne tomu, že tam někdo před 150 lety natáhl koleje.
No toto je nebetyčná drzost, žasnu. Ten, kdo tuto situaci způsobil, zastavil nebo rozvrátil dopravu na několika tratích, ještě kritizuje. Něco zkazit je velmi snadné, ale náprava je obtížná, často už nemožná.
Zejména pro dojíždějící do práce s režijkou zřejmě dojde k velice zábavné situaci s ohledem na to, "kdo je kdo." :-))
Jen je mi tedy líto Mladějova a Kunčiny.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.