..: Aktualizováno: ČD budou spolupracovat s DB na lince do Hamburku :..

Vůz DB, foto: Aleš PetrovskýPraha/Berlín — Nedávné domněnky o pokračování provozu vlaků Českých drah na lince Praha - Berlín - Hamburk byly dnes potvrzeny. Rozhodnutí o prodloužení spolupráce s Deutsche Bahn již nedávno nasvědčovalo vypsání výběrového řízení na modernizaci 93 vozů, dnes ale zprávu oficiálně potvrdil i dopravce. České a německé hlavní město bude spojovat šest párů vlaků kategorie EuroCity, z toho tři páry budou obsluhovat i Hamburk. Na většinu vlaků budou nasazeny soupravy Českých drah, pouze na jeden pár spojů se využijí vagony maďarského dopravce MÁV-START, jelikož bude oproti původním předpokladům zachován jeden pár přímého spojení Budapešť - Bratislava - Praha - Berlín - Hamburk. Je tedy nasnadě usuzovat, že spolupráce DB a soukromého dopravce RegioJet (respektive skupiny Student Agency) zůstane v nejbližší budoucnosti pouze v rovině autobusů a provizního prodeje jízdenek.

Vůz Ampz ČD, foto: Aleš PetrovskýPředstavitelé ČD mají z pokračování spolupráce viditelnou radost: „Linku do Drážďan, Berlína a Hamburku považujeme za jednu z klíčových mezistátních tras v České republice, proto jsme rádi, že se nám podařilo s Deutsche Bahn, naším tradičním partnerem na této trase, dohodnout další pětiletou spolupráci od změny jízdního řádu v prosinci 2015,“ prohlásil Daniel Kurucz, generální ředitel ČD. Podle serveru E15.cz byla navíc domluvena ke smlouvě opce na dalších pět let. Vlaky EC by na této trase měly jezdit ve dvouhodinovém intervalu spolu s návazností na další vlaky ve směru Praha - Budapešť (případně zkrácené relace do Bratislavy apod.). Na vlaky ČD railjet do Brna a Vídně si tak cestující budou muset počkat v našem hlavním městě zhruba hodinu (stejně tak v opačném směru), jak pro portál ŽelPage.cz doplnil Petr Šťáhlavský, tiskový mluvčí ČD. Spolu s modernizovanými vozy by na tyto vlaky měly být nasazeny lokomotivy řady 380, které nicméně stále nemají dokončený schvalovací proces nezbytný pro provoz po německé železniční síti. Zdali se bude měnit výrazněji také provoz vlaků kategorie EuroNight, prozatím prezentováno nebylo.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


Aleš Petrovský | 22.5.2014 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Raquac 
26.05.2014 (16:25)  
ČD ovšem nedává slevy, které je existenčně ohrožují, takže jsou schopné vlaky do Německa skutečně získat a provozovat...

To vite, nebo si to jen myslite? Vy vite, kolik budou DB platit a kolik bude provoz do Berlina/Hamburku CD stat? Otazka je, jestli to ovsem vedi i sami kormidelnici CD...
26.05.2014 (14:35)  
M: Tak co maji CD a SA ne?
Vagony a lokomotivy?
registrovaný uživatel tarten 
26.05.2014 (13:05)  
M: Tak co maji CD a SA ne? Krome statnich penez teda...

SA má také státní peníze.

ČD ovšem nedává slevy, které je existenčně ohrožují, takže jsou schopné vlaky do Německa skutečně získat a provozovat, na rozdíl od RJ. Zjevně proto tam jezdit budou.
registrovaný uživatel tarten 
26.05.2014 (13:03)  
bartik09: Proto do Nemecka Bmz a do Budejovic jenom B. To je ovsem chyba objednatele.

Však do Německa jezdí EuroCity, kdežto na Budějice spěšňákorychlíky. To je dost rozdíl, i finančně.
registrovaný uživatel tarten 
26.05.2014 (13:00)  
SYN: Není to náhodou tak že jim ZDO doposud nikdo neumožní? A tam kde už to vypadalo že konečně jednou to půjde, tak se zase začarovalo aby to nešlo, s mlhavým příslibem do (vzdálené) budoucnosti která se průběžně oddaluje? Proč pořád??

Tím asi nemyslíte jak Jančura odstoupil zcela ze své strany (resp. vinou jeho financujícího partnera) z výběrka na Liberecku, když mu tam bylo umožněno soutěžit?
registrovaný uživatel tarten 
26.05.2014 (12:36)  
KK: je vidět, že škodivka má stále ještě looko bez papírů....

Jak známo, 380 má německé evropské papíry, české, slovenské, polské, maďarské a rakouské národní papíry, ale ještě se to táhne s německými národními papíry.
registrovaný uživatel tarten 
26.05.2014 (12:32)  
M:
Zdá se, jako byste byl raději, aby Češi platili za tu linku Němcům, než aby Němci platili za tu linku Čechům (a ještě se s tím svezl vnitrostát Pha - UnL).
registrovaný uživatel tarten 
26.05.2014 (12:25)  
SYN: a ejhle výsledek se dostavil - ČD investuje do reko relativně (na naše poměry) zánovních kvalitních vozů (kterých je evidentně na domácí nasazení "škoda")

Zajímavý popis toho, jak si Němci vyjednali, že tam ČD nenasadí ani nové vlaky, ani relativně mladé české Xmz (popř. po reko) co do němec jezdí teď, ale mnohem starší rakouské vozy (po reko). ;-)

Martin99: ...jak se představitele ČD vysmívali Jančurovi za ty Rakouské ojetiny a ejhle najednou i oni je používají a teď je chtějí dát dokonce na EC na Berlín...

dtto
25.05.2014 (21:29)  
Zajímá Vás cestování vlakem po ČR a Německu? Zúčastněte se ankety k tématu! http://www.unipark.de/uc/cestovani_vlakem_nemecko/
registrovaný uživatel Kakov 
24.05.2014 (23:15)  
M:

ČD na rozdíl od SA jsou schopni jezdit ihned, a s vylepšením během blízké doby,

Jančura jen tluče hubou, slibuje modré z nebes, ale skutek utíká, možná by to za 10 let taky rozjel, ale vy taky nepřestanete chodit nakupovat na sousední sídliště (v současnosti nejbližší obchod) s vidinou, že Vám u baráku možná za pár let otevřou obchod??

prostě potřebovali někoho, kdo vjede
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko