České Budějovice — Soukromý železniční dopravce GW Train Regio provozuje drážní dopravu na Karlovarsku, Trutnovsku, Bruntálsku a Tanvaldsku. Dosud jej vlastnila společnost IDS, nyní získal nového majitele. Tím se 22. května stal jihočeský autobusový dopravce ČSAD Jihotrans, který kromě regionální dopravy v okolí Českých Budějovic provozuje dálkové spoje do Prahy či Brna a též podniká v nákladní dopravě. Vlastní přibližně 150 autobusů, jejichž roční přepravní výkon ve veřejné linkové dopravě činí 5,1 milionu km. Podle Roberta Krigara, člena představenstva ČSAD Jihotrans, je železnice pro jejich společnost logickým doplňkem autobusové dopravy, jak uvedl pro iDNES.cz.
V souvislosti s touto významnou akvizicí se rovněž hovoří o soutěži na dopravce šumavských tratí, která tak nyní získává nového hráče. „Chceme zůstat u regionální dopravy, soutěže na rychlíky nás zajímat nebudou,“ dodává Krigar. Pokud by Jihotransem ovládaný GW Train v této soutěži uspěl, došlo by k dalšímu rozšíření jeho pole působnosti, možná trochu symbolicky opět v příhraniční oblasti.
Zdroje: iDNES.cz, DATY [1], [2], Seznam autobusů, CIS JŘ
Osobne se priklanim k roku 1977.
nevíte někdo od kdy / do kdy se NEjezdilo osobními vlaky do Nového Údolí. Trať 194 ...
mám těchto 5 informací a nevím, která je správná
1953-1990
1958-1990
1967-1990
1974-1990
1977-1990
děkuji
1.(nákladní doprava do Nového Údolí omezena nebyla... to vím)
2. V letech 1953 byl zbudován 1 systém ochrany hranic a to těsně u hranice, tzn nádraží před zátarasy.
3. V letech 1965 byl budován 2 systém ochrany hranic, který vstupil do služby 1967 a byl to plot za Stožcem přímo pod rotou PS.
Chápu termín 1967 jako nejreálnější, ale jsou takoví co si stojí za 1977. To by vlak musel projet kontrolou u drátů a pohyb za dráty byl tehdy normálnímu smtrelníkovi zakázaný
kave: Miluju rychlé soudy. Proč by to nešlo? :) Je to možnost b., pokud zamítneme možnost a. - snižovat cenu na trhu a likvidovat marže cenovou válkou.
dostane za ni kraj více muziky - lepší vozidla, lepší služby v odbavení, více vlkm
Promiňte upřímnost, ale pokud tomuto opravdu věříte, tak jste hodně naivní.
Dotace na železnici jsou přesně tak vysoké, jak se na nich ČD s krajem dohodli. Pokud přijde někdo kdo bude schopný a ochotný jezdit za méně a kraj bude mít zájem, aby se jezdilo za méně (což dá najevo tím že vypíše férovou soutěž), tak budou dotace nižší.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.