..: Stadler dodá SBB svoje první vysokorychlostní vlaky :..

Vizualizace soupravy Stadler pro SBB, foto: StadlerBern — Švýcarský výrobce kolejových vozidel Stadler Rail uspěl v tendru tamějšího majoritního dopravce SBB na dodávku 29 elektrických jednotek pro rychlost do 250 km/h. Pro firmu to tak bude první dodávka souprav pro rychlost převyšující dvousetkilometrovou hranici. Konkrétně půjde o vícesystémové 11článkové jednotky s Jakobsovými podvozky a s maximální rychlostí 249 km/h. Tyto vlaky mají být nasazeny nejen ve Švýcarsku, ale budou také zajíždět podle slov dopravce i do Rakouska a Německa. Celková cena zakázky je necelá jedna miliarda švýcarských franků (asi 22,5 miliardy korun).

Soutěž na dodávku nových vlaků vyhlásily SBB v květnu roku 2012, kdy rozhodujícími kritériem byla ze 40 % cena, která zahrnovala nejen náklady na pořízení vlaků, ale také náklady na údržbu, cenu trakční energie a poplatky za dopravní cestu po dobu 25 let. Druhým nejdůležitějším kritériem s váhou 25 % byla inovativnost nových vlaků v 9 různých podkategoriích jako koncepce projektu, bezpečnost, komunikace a podobně. S 20% váhou pak byla posuzována technologická stránka nabízených souprav a 15% váhu měl harmonogram homologací. Generální ředitel SBB Andreas Meyer k tomu dodal: „Rozhodnutí bylo jasné: Stadler Rail nejlépe splňoval zadávací kritéria a nabídl nám velmi přátelský vlak pro naše zákazníky.“

Definitivní konec Cisalpin ETR 470

Cisalpino v oblouku

Nové soupravy nabídnou v provozu kapacitu přes 800 míst, což převyšuje o zhruba 40 % kapacitu stávajících vlaků ETR 470 Cisalpino, které mají nahradit. O vyřazení těchto souprav se spekulovalo již před zhruba 4 lety. Nyní je tak osud těchto vlaků definitivně zpečetěn. Nové jednotky od Stadleru pak nabídnou nově nejen tiché, rodinné a business zóny, ale také místa pro přístup k internetu pomocí Wi-Fi, nízkopodlažní nástup nebo novou koncepci WC. V každé soupravě budou dvě WC pro imobilní cestující, ale také oddělená WC zvlášť pro muže a ženy, což je v evropském kontextu zřejmě unikátem.

Zdroj: SBB


JiříK. | 14.5.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Švýcarsko


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JB 
14.05.2014 (9:39)  
... vícesystémové ... zajíždět i do Rakouska a Německa ...

Výhledově tedy i někam jinam.
14.05.2014 (9:16)  
Asi to bude pěkné. (Zcela určitě).
Zcela určitě by to bylo ale nevhodné pro Česko a jeho 160-kové tratě, často omezované pomalými jízdami, případně přejíždění na nesprávnou a zpět.
14.05.2014 (9:05)  
To Alpino právě vykolejilo nebo je tak nepěkně naklopené ??? :D Vypadá to hrozivě.
14.05.2014 (6:34)  
To rozdělené WC je zajímavá myšlenka. Upřímně není to zas až tak dávno, co mne podobná myšlenka napadla, ale pro použití v našich krajích jsem to poté zavrhl. Přišlo mi to tak trochu zbytečné.
Nicméně uvidíme, jak se to osvědčí ve Švýcarsku. Očividně si to můžou dovolit. A u takového "prestižního" vlaku si myslím, že je to dobrá volba, zvlášť ve Švýcarsku. A neví někdo, zda se WC budou lišit výbavou? Například pánské WC bude vybaveno pisoáry či to bude jen takové "etiketní" rozfělení pro vyšší třídu?
Jinak by mne ještě zajímalo, co vedlo SBB k tak obrovskému zvětšení kapacity vlaku oproti těm "cisalpinům"? To došlo k tak velkému zvětšení poptávky po cestování vlakem, nebo ta cisalpina jezdila akorát ve dvojičkách?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko