Bydgoszcz — Polský výrobce kolejových vozidel, společnost PESA Bydgoszcz, slaví další úspěch při dodávkách nových vlaků pro polské dopravce. Tentokrát firma vyhrála u regionální železniční společnosti Koleje Mazowieckie, která si u ní 15. dubna letošního roku objednala dvě elektrické lokomotivy GAMA typu 111 Eb (trakční systém 3 kV DC, maximální rychlost 160 km/h), dvacet patrových vložených vozů typu 416 B a dva patrové řídicí vozy typu 316 B. Z těchto vozů pak dopravce sestaví dvě vratné sedmivozové soupravy o celkové kapacitě 1625 osob (z toho 635 míst k sezení) a zbylých osm vozů použije pro posílení stávajících vratných souprav, které již dříve odebral od německého Bombardieru.
Ten pro Koleje Mazowieckie dodal 26 vložených a 11 patrových řídicích vozů a k nim i 11 lokomotiv typu TRAXX P160 DC. Nově dodávané vozy ze společnosti PESA nabídnou dnes již obvyklý standard v podobě klimatizace, uzpůsobení pro imobilní cestující či zásuvek a Wi-Fi připojení. Ve vozech budou veškeré oddíly v kategorii 2. třídy ve velkoprostorovém uspořádání. Všechny vozy mají být dodány do konce 1. pololetí roku 2015 a Koleje Mazowieckie za ně mají zaplatit celkem 278 milionů zlotých, což je přibližně 1,8 miliardy korun.
Zdroj: Rynek Kolejowy
Vsak ja psal, ze si musite poridit kloudny boty... Znacka a cena nema s kvalitou nic spolecnyho ;-)
To plati obecne - nejen u bot.
No mluvím z vlastní zkušenosti a zkušenosti známých:
na několika značkových (a drahých) botách na běhání utržená podešev po pár týdnech, po několika měsících popraskané kopačky v místě ohybu (opět značkové), tablet máme druhej během půl roku, protože na ten první byly během těch šesti měsíců tři různé poruchy, značkový mobil byl během záruky taky už 2x v servisu.... Tak nevím, zda je to všechno jen náhoda??? ;-)
Mozna sem trochu naivni, ale ono nejde udelat bytelnou konstrukci, ktera splni bezpecnostni normy a pak na ni pridelat temer jakoukoli lehkou konstrukci s par plastama?
Ten design ridicaku bych zaradil do kategorie Fiat Multipla. Je to snad ten nejhnusnejsi vlak co sem kdy videl.
junkrs: viz elektronika, oděvy, obuv
Uprimne receno se nepamatuju, kdy se mi naposled rozbila naka elektronika sama od sebe. Vymena elektroniky imho probiha v drtive vetsine z toho duvodu, ze televize je uz moc mala, telefon malo chytrej atd.
Zimni bundu hannah nosim uz 10 let. Obuv za 300 - pravda - nic nevydrzi. Kdyz si ale koupite kloudny boty, tak vam vydrzi mnohem vic nez je zaruka.
Pohony ze Škodovky pro 110 lokomotiv do Kazachstánu
http://ekonomika.idnes.cz/skoda-electric-pohony-ge-kazachstan-vlak-lokomotiva-f9c-/ekoakcie.aspx?c=A130707_131733_ekoakcie_aha
A CZ Loko nejen rekonstruuje, ale i vyrábí nové. Třeba zde
http://ekonomika.idnes.cz/firma-cz-loko-doda-do-beloruska-20-novych-lokomotiv-ceske-vyroby-psd-/ekonomika.aspx?c=A121031_1848045_pardubice-zpravy_pri
A k té technice - raději bych věřil Škodě, tam mají přece jenom větší zkušenosti než v Pese. Přece jenom patrové jednotky vyvíjí od 80/90 let, kdy byla Pesa ještě v ...
"Zatimco driv bylo cilem vyrobit za co nejvice a pak co nejlevneji prodat..."
To netvrdím, ale i "značkové" firmy dnes vyrábějí většinou na dálném východě nebo tam odsud berou minimálně součástky, takže výrobky vydrží s bídou záruční dobu a konec (viz elektronika, oděvy, obuv...).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.