..: ČD převzaly první railjet, dnes veze první cestující :..

První souprava ČD railjet na pražském hlavním nádraží, foto: Josef PetrákPraha — Dlouhé čekání, okořeněné řadou sporů, je u konce. České dráhy dnes na pražském hlavním nádraží oficiálně představily cestujícím i veřejnosti novou netrakční jednotku s komerčním označením ČD railjet, která teď veze první běžné cestující na pravidelném spoji IC 571 z Prahy do Břeclavi. Již od zítřka bude souprava s pronajatou lokomotivou řady 1216.2 ÖBB jezdit na páru expresů Brněnský drak z Brna do Prahy a zpět. V polovině června by pak měl začít provoz až do Vídně a od poloviny prosince budou všechny vlaky v relaci Praha - Vídeň - Graz vedeny výhradně jednotkami railjet, střídavě v gesci českého a rakouského dopravce a s uspořádáním do třech vozových tříd. Do té doby budou cestující railjety potkávat v omezeném testovacím provozu i na některých netradičních vlacích.

Od předchozího představení ve výrobním závodě společnosti Siemens ve Vídni prodělal interiér vlaku pouze kosmetické změny: byly doplněny piktogramy a samolepky; na první pohled je patrné doplnění tmavě modrých textilních podhlavníků ve druhé, respektive economy třídě. Na rozdíl od rakouské verze naopak nebudou instalovány skleněné přepážky oddělující od ostatního prostoru i mezi sebou sedačky v oddíle business. Kvalitativní standard nejvyšší vozové třídy tak i v plném provozu zůstane mezi českou a rakouskou verzi odlišný. Na druhou stranu se má odlišit od třídy first také rozsahem palubních služeb, který doposud není znám.

První ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš Danielka

Co se týče dalších dodávek a nasazení do provozu, ještě během května by měla dle vyjádření zástupců ČD do Česka dorazit další jednotka. Railjety by poté měly kromě zmíněných expresů zkušebně jezdit na páru rychlíků 866/867 Viktor Kaplan. Poté by se mělo tempo dodávek dalších vlaků dostat na rozmezí tří až čtyř týdnů na jednu soupravu tak, aby na přelomu října a listopadu byly u nás všechny soupravy a aby mohly railjety od prosince vyjet na svou zamýšlenou trasu naostro. V průběhu zkušebního provozu nebude vyžadován žádný doplatek za třídu business, kterou tak bude moci využít kterýkoliv cestující s jízdenkou 1. třídy. Od prosince pak dráhy chtějí představit pro tyto vlaky nový ceník.

Interiér druhé třídy ČD railjet, foto: Matouš DanielkaBistro v ČD railjetu, foto: Matouš DanielkaIC/RJ 571 v Brně, foto: Matouš Danielka

Vlakové bistro bude nabízet běžný sortiment, který známe z ostatních jídelních vozů se servisem společnosti JLV. Podle manažerů ČD se navíc plánuje ve spolupráci s rakouským partnerem úprava cen tak, aby nabídka i ceny v českých a rakouských railjetech nebyly tak odlišné.

Zdroj: České dráhy, ČT 24, iDnes.cz


Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 22      Zpráv na stránku:   
09.05.2014 (17:46)  
Josef Petrák: Mě by pořád zajímalo, čím kontrétně tedy ČT přispívá stavu, že jezdí tragické rychlíky na trase Praha - Pardubice - Brno - Olomouc - Šumperk. A co je tedy podle Vás vhodná posloupnoust ke zlepšení? Že přestanou zastavovat vlaky vyšší kvality v ČT a třeba se jednou někdo rozhoupe a zavede lepší vozy? No, asi bych byl blázen, kdybych Vás v této věci podpořil :))
09.05.2014 (17:39)  
Josef Petrák :

No jasně, ale pokud napíšete: "To už jsme si vyřešili," vzniká tu jistá iluze, že to nezvratné je... Jestli jsem Vás pochopil zle, sorry za verbální agresi.;-)

No jasně, pak se nedivíte, že nám co tak jezdíme, se zmenšení možností, teda nezastavování EC do Vídně, líbit z principu nemůže...
registrovaný uživatel Kakov 
09.05.2014 (17:39)  
ythomas_ct:

Nebo k tomu, aby se někdo dostal rychle z Prahy do Brna.
Takový člověk ovšem nepojede z Prahy do Brna vlakem, že... ;-)


aby jste se nedivil, právě v souvislosti s opravou D1 teď mnozí tím vlakem jezdí
09.05.2014 (17:35)  
cestovatelvlakembusem: To je snad řečnická otázka. :) R do ČT a R/Ex/IC do Zábřehu. Pamatuju dobu, kdy to i parádně navazovalo na všechny směry. Matně si pamatuju, že ten JŘ někdo v ČT perfektně rozbil. Jeden rok tam nenavazovalo nic na nic. Hlavně se nedalo moc přestupovat právě "za roh" od Svitav na Zábřeh.

Sorry, ale beru tuhle diskusi jako střet dvou názorových skupin, nikoliv nezvratný důkaz. :)

bartik09: Za předpokladu, že auto má a chce zabíjet čas řízením... nebo stáním v koloně na D1. Ne, díky. Zůstávám u vlaku.
09.05.2014 (17:22)  
jva:

Argumentujete projížděním RJ v Zábřehu, jenže on jím projížděl dost krátce, rozhodně menšinovou část svého provozu. A ani tehdy ne všemi vlaky...

Takže to předjetí pendolínem, o kterým mluvíte, nakonec asi jak tak zásadní problém nevyhodnotil...
09.05.2014 (17:15)  
SYN: Ano, ohledně pomalosti rychlíku Špk-Ol-Brno máte pravdu. celkem mě překvapuje, že tu všichni zarytým mlčením ignorují fakt, že s pozdějším odjezdem z Brna busem SA ten rychlík v Olomouci doženu... Nebo naopak když vystoupím v Ol. a přesednu na bus, jsem v Šalingradu dřív...:-)

Josef Petrák:
1) Neodpověděl jste mi, jak mám teda podle Vás cestovat mezi Brnem a Šumperkem, pokud ČT není přestupní uzel. Fakt by mě to zajímalo...:-)

2) Jako jeden z vyučujících na geografickém ústavu MU vím o spádových oblastech a jejich vymezování docela dost, to mi věřte... A rozhodně vždy není jen jedna varianta a různé týmy odborníků vymezí různé spádové oblasti... Takže předložit jeden článek od jedněch autorů jako nějaký všespásný důkaz je HOOOODNĚ mimo...

Zjistěte si třeba něco o prostorovém vymezování správních obvodů ORP, kdy jeden návrh dělala pražská geografie, jinej brněnská... Hodně se lišily, nakonec byl vybrán a ministerstvem použit ten brněnskej. A oba návrhy dělali odborníci. V obou používali spádovost. Takže když vytáhnete článek jedné zájmové skupiny jako nezvratný důkaz - NEZLOBTE SE, ALE JSTE ÚPLNĚ MIMO.
09.05.2014 (16:37)  
Pepo, je to marný je to marný je to marný... kdo to chtěl pochopit, tak to pochopil již dávno... ale není nad šotodogmata v naší branži...
registrovaný uživatel jva 
09.05.2014 (15:56)  
kave 8:27: jenže ono jaksi není logicky vůle kvůli zastavení v nepříliš frekventované zastávce se nechat předjet konkurencí. Ostatně to byl taky jeden z důvodů, proč svého času RJ projížděl Zábřehem. Onehdy po obnovení zastavování, když měl RJ asi půl hodiny sekeru a v Zábřehu ho předjíždělo Pendolino, to cestující dost nelibě komentovali (a argument, že je to tak napsáno i v JŘ, tedy i to Pendolino má +30, moc nezabíral).
09.05.2014 (15:43)  
Josef Petrák: Nebo k tomu, aby se někdo dostal rychle z Prahy do Brna.
"rychle" :-D Kdo chce jet rychle, ten jede autem (bez ohledu na to, jestli vlak pojede 2:38, nebo 2:40 a zastavi v MuN).

existuje alternativa a protože podle poptávky to vypadá, že ty rychlíky jsou na nic
To by bylo, aby sme tu holotu do tech rychliku nenahnali...
09.05.2014 (15:43)  
Ad Josef Petrák:
Nebo k tomu, aby se někdo dostal rychle z Prahy do Brna.
Takový člověk ovšem nepojede z Prahy do Brna vlakem, že... ;-)
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko