..: Němečtí strojvůdci opět stávkují :..

Reisezentrum Erfurt Hbf, foto: Deutsche BahnBerlín — Sotva několik dní uplynulo od konce poslední stávky strojvůdců a dalšího podpůrného personálu na německé železnici a už tu máme stávku další. Zatímco předchozí protest trval necelý týden a byl prakticky nejdelší v historii Deutsche Bahn (DB), nynější stávka je rovnou časově neomezená — trvá od úterý 20. května a její konec zatím nebyl oznámen. Přibližně třetina až polovina vlaků nevyjela opět z iniciativy odborového svazu GDL. Tomu jde kromě snížení pracovní doby strojvedoucích a zvýšení jejich platu také o větší moc v rámci skupiny DB. Opakované stávky výrazně poškozují jméno drah v celém Německu i v zahraničí, jelikož se na ně nedá spolehnout a lidé musí opakovaně volit jiné druhy dopravy, případně své cesty zrušit. Provozu na našem území se stávka prakticky nedotkne, dálkové vlaky ve směru Berlín budou již tradičně končit v Drážďanech, spěšné vlaky z Chebu do Norimberka budou odřeknuty bez náhrady. Ostatní vlaky mezi Českou republikou a naším západním sousedem by však měly vyjet bez omezení.

Zdroj: České dráhy, Deutsche Bahn


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.5.2015 (11:00)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from Německo Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user Tommy  mail  
20.05.2015 (14:58)  
Der Streik der GDL ist für fast alle unbegreiflich, selbst ich als Eisenbahner mit 41 Dienstjahren bei der Eisenbahn habe kein Verständnis dafür. Ich kenne Lokführer der GDL die sich Krank gemeldet haben um nicht Streiken zu müssen und andere sind bereits aus der GDL ausgetreten. Eine Lohnerhöhung um 4,7 % und eine Einmahlzahlung von 1000 € sind doch genug - oder ?
20.05.2015 (14:26)  
Weselsky a jeho spolustraníci z GDL si pod sebou řežou větev - zákon upravující podmínky stávky pro menší odborové svazy má díky jejich akci vstoupit v platnost již příští pátek (měl přitom platit až od července). Jeden den stávky stojí německou ekonomiku cca 100 milionů €. Že by to donutilo německý parlament schválit tento zákon v předstihu? Nedivil bych se.
Registered user Lkprak 
20.05.2015 (13:44)  
Teď jsem v televizi zaregistroval informaci, že současnou stávku nepodporuje 80% Němců. Ještě loni jim přitom většina občanů ve sporu s vedením DB fandila, ale vlna stávek překlopila sympatie na druhou stranu. Velmi tím utrpělo i vnímání odborů jako celku. Také tam zaznělo, že část cestujících, kteří kvůli stávce musí volit jiný druh dopravy, u něj už po skončení stávky zůstává. Šéf GDL si proti sobě navíc poštval část veřejnosti neuváženými výroky o tělesně postižených spoluobčanech. Jsou to holt šikulkové ti odboráři z GDL.
20.05.2015 (13:07)  
A já mám zase dojem, že si německé železniční odbory (v tomhle případě tedy GDL) ještě nevšimly, že po Německu se v poslední době celkem úspěšně rozvíjí i autobusová dálková doprava, která bývá znatelně levnější a třeba se některým cestujícím, kteří ji právě přičiněním odborů budou muset otestovat, může na mnoho trasách zalíbit...
20.05.2015 (12:27)  
Mám dojem, že němci letos překonávají své řecké kolegy :O
20.05.2015 (11:39)  
To je pak ovšem taková doprava-nedoprava, když několikrát do roka na několik dní nejede. Doufám, že objednavatel dopravy na příští roky zadá do výběrového řízení i koeficient spolehlivosti firmy za poslední roky a vybere jiného dopravce. To by mohlo soudruhy z NDR trochu poučit.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko