..: Němečtí strojvůdci opět stávkují :..

Reisezentrum Erfurt Hbf, foto: Deutsche BahnBerlín — Sotva několik dní uplynulo od konce poslední stávky strojvůdců a dalšího podpůrného personálu na německé železnici a už tu máme stávku další. Zatímco předchozí protest trval necelý týden a byl prakticky nejdelší v historii Deutsche Bahn (DB), nynější stávka je rovnou časově neomezená — trvá od úterý 20. května a její konec zatím nebyl oznámen. Přibližně třetina až polovina vlaků nevyjela opět z iniciativy odborového svazu GDL. Tomu jde kromě snížení pracovní doby strojvedoucích a zvýšení jejich platu také o větší moc v rámci skupiny DB. Opakované stávky výrazně poškozují jméno drah v celém Německu i v zahraničí, jelikož se na ně nedá spolehnout a lidé musí opakovaně volit jiné druhy dopravy, případně své cesty zrušit. Provozu na našem území se stávka prakticky nedotkne, dálkové vlaky ve směru Berlín budou již tradičně končit v Drážďanech, spěšné vlaky z Chebu do Norimberka budou odřeknuty bez náhrady. Ostatní vlaky mezi Českou republikou a naším západním sousedem by však měly vyjet bez omezení.

Zdroj: České dráhy, Deutsche Bahn


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.5.2015 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
21.05.2015 (9:20)  
DJ: škoda některých německých tratí - takto se asi zjistí, že mnoho tratí je z hlediska osobní dopravy postradatelných a vlaky na nich brzy zaniknou
Otazka je, jestli to je skoda, kdyz se ukaze ze jsou postradatelny...

Jiří Bajer: Jeden den stávky stojí německou ekonomiku cca 100 milionů €.
Ja si myslim, ze to nebude tak horky. Spis to bude jen politickej blabol druhy strany.
Ostatne podobne jako u nas, kdyz stavkovali nadrazaci a MHD Praha - taky byly katastroficky scenare, ktery nevylucovaly ani konec sveta a nakonec byl v Praze klidnejsi den nez kdy jindy.

Kazdopadne - uz aby byly vlaky rizeny automaticky. Tohle je akorat pro zlost.
21.05.2015 (9:14)  
Stávka končí dnes (21.5.) v 19 hodin, oznámil to GDL na svém webu. Podle jejich vyjádření je ujednán "mír" až do 17.6.
registrovaný uživatel Tommy  mail  
21.05.2015 (8:03)  
Soeben wurde bekannt gegeben das Streik beendet ist.
registrovaný uživatel DJ 
20.05.2015 (19:22)  
Jojo, rozhlas a televize = záruka objektivního a přesného informování. Zejména u věcí týkajících se železnice.

No, škoda některých německých tratí - takto se asi zjistí, že mnoho tratí je z hlediska osobní dopravy postradatelných a vlaky na nich brzy zaniknout (mj. po odlivu cestujících, z nichž část se třeba už nevrátí). Ale každý svého štěstí strůjcem.
20.05.2015 (18:28)  
Ad Karel Kovařík:
Poslouchejte prosím rozhlas a televizi a tam se dovíte proč stávkují a jsou-li požadavky nadsazené či nikoliv.
20.05.2015 (17:10)  
Odborářům jde hlavně o posílení postavení GDL v rámci DB. Vedení DB jedná a řídí se tím, co dojednali se svazem EVG, který je násobně větší. Vedení DB současně odmítá, aby podmínky zaměstnanců byly ovlivněny tím, které odborové organizace je členem (což de facto požaduje GDL). To je celé, je to pouze mocenský boj pár komunistů, jehož hlavním výsledkem je poškození zaměstnavatele v podobě úbytku cestujících i zákazníků v nákladní dopravě.
registrovaný uživatel Lkprak 
20.05.2015 (16:35)  
Farkač Karel: Pokud je mi známo, GDL požadovaly růst platů o 5%, DB jim nabídlo 4,7%. Plus se nedohodli na tom zkrácení pracovní doby. Tak či tak, troufnu si tvrdit, že ve většině firem nejen v Německu by byli zaměstnanci rádi, kdyby si jich zaměstnavatel vážil tak, jak si váží DB svých strojvedoucích.
registrovaný uživatel Kakov 
20.05.2015 (16:19)  
Farkač Karel: a čím si jich neváží?? děkuji
20.05.2015 (15:58)  
Kdyby si německých strojvedoucích alespoň jejich zaměstnavatelé trochu vážili, tak by nestávkovali.
registrovaný uživatel Tommy  mail  
20.05.2015 (15:11)  
Am Donnerstag und Freitag Streiken zusätzlich noch die Busfahrer der DB Firma SBG (Südbadenbus) und somit können viele Fahrgäste aus kleineren Orten im Schwarzwald nicht zur Arbeit oder zur Schule Fahren. Ob die Fahrgäste dafür noch Verständnis aufbringen, darf bezweifelt werden.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko