..: Němečtí strojvůdci opět stávkují :..

Reisezentrum Erfurt Hbf, foto: Deutsche BahnBerlín — Sotva několik dní uplynulo od konce poslední stávky strojvůdců a dalšího podpůrného personálu na německé železnici a už tu máme stávku další. Zatímco předchozí protest trval necelý týden a byl prakticky nejdelší v historii Deutsche Bahn (DB), nynější stávka je rovnou časově neomezená — trvá od úterý 20. května a její konec zatím nebyl oznámen. Přibližně třetina až polovina vlaků nevyjela opět z iniciativy odborového svazu GDL. Tomu jde kromě snížení pracovní doby strojvedoucích a zvýšení jejich platu také o větší moc v rámci skupiny DB. Opakované stávky výrazně poškozují jméno drah v celém Německu i v zahraničí, jelikož se na ně nedá spolehnout a lidé musí opakovaně volit jiné druhy dopravy, případně své cesty zrušit. Provozu na našem území se stávka prakticky nedotkne, dálkové vlaky ve směru Berlín budou již tradičně končit v Drážďanech, spěšné vlaky z Chebu do Norimberka budou odřeknuty bez náhrady. Ostatní vlaky mezi Českou republikou a naším západním sousedem by však měly vyjet bez omezení.

Zdroj: České dráhy, Deutsche Bahn


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.5.2015 (11:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
12.06.2015 (13:31)  
No, on stávkoval jeden odborový svaz, nevymysleli to mašinfirové.
registrovaný uživatel hank 
24.05.2015 (10:42)  
turista:
"...Pracovní doba se stále zkracuje. Ještě nedávno se u nás chodilo do práce i v sobotu a 7-8 hodinová pracovní doba taky kdysi byla sci-fi. Nezapomeňte taky, že do 25 let věku u nás většina lidí na práci nesáhne, to nebývalo..." Tak proč nedělají i ti mladí a my dědci musíme pravidelně dělat víc než těch teoretických 8 hodin denně?

"...zboží opravdu stojí v zásadě tolik, kolik je v něm lidské práce..." V tomhle udělal jasno jistý Karel Marx už před 150 lety. Já jsem za mlada měl pocit, že celému lidstvu a jednou provždy. Bohužel dnes už i jen zmínka o jeho jménu hraničí s jistými paragrafy trestního zákoníku, natož aby se o něm učilo na vysoké ekonomické. Světoví politici i finančníci jak idioti opakují jedny a ty samé chyby jen proto, že si v něm nečtou a díky jejich zabedněnosti je svět zase už na hraně globálního průseru. No, já už to na tomhle světě nějak doklepu, ale nastupující generace je odsouzena k tomu, co potkalo většinu generací před ní - nevzala si poučení z hovadin svých tátů a dědků a ty hovadiny si znovu zopakuje.
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
24.05.2015 (2:32)  
zboží opravdu stojí v zásadě tolik, kolik je v něm lidské práce.

To ale neplatí univerzálně, že ne?
To neplatí dokonce ani většinově, že ne?
23.05.2015 (23:10)  
Ještě nějakou originálnější pohádku, prosím... Tuhle poslouchám už od 50. let minulého století... :-D

Ale on má v zásadě pravdu.

1) zboží opravdu stojí v zásadě tolik, kolik je v něm lidské práce. Sofistikovaný výrobek, který kdysi řemeslník vyráběl několik dní, dnes je ale vyráběn na téměř automatické výrobní lince, dnes proto stojí míň jako ostříhání u holiče, kde ta lidská práce stále je.

2) Pracovní doba se stále zkracuje. Ještě nedávno se u nás chodilo do práce i v sobotu a 7-8 hodinová pracovní doba taky kdysi byla sci-fi. Nezapomeňte taky, že do 25 let věku u nás většina lidí na práci nesáhne, to nebývalo.
registrovaný uživatel Kakov 
23.05.2015 (10:52)  
hank:
no a jak vidíte někteří ještě nepoznali, že jde o pohádku :-D
registrovaný uživatel hank 
22.05.2015 (19:23)  
R.U.R.: Ještě nějakou originálnější pohádku, prosím... Tuhle poslouchám už od 50. let minulého století... :-D
22.05.2015 (10:37)  
hank: A co budou dělat lidi, až bude všechno na automat?
Myslite co budou delat cestujici az budou vlaky jezdit? Vsak oni to nejak zvladnou, nebojte...

(Samozrejme ironie; Je mi jasny, ze na cestujici jste ani nepomyslel.)
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
21.05.2015 (22:53)  
hank: Lidi budou dělat to co automaty nebudou zvládat. Protože toho bude míň, tak budou pracovat míň, například jenom 20 hodin týdně a zbytek bude víkend. V určitém smyslu jediné za co je potřeba platit je práce lidí, vše ostatní je "zadarmo" -- peníze, které za něco platíte, platíte vždycky nějakému jinému člověku (typicky za jeho práci), peníze nedáváte strojům ani Zemi ani Slunci... Takže pokud například najednou na vyrobení každého výrobku a poskytnutí každé služby bude v průměru potřeba jen polovička lidské práce, tak bude stát v průměru jen poloviční cenu, tím pádem (při zachování dnešních hodinových mezd) bude každému stačit pracovit polovičku času oproti tomu co pracuje dnes a za výdělek si koupí totéž co dnes...
registrovaný uživatel hank 
21.05.2015 (20:46)  
A co budou dělat lidi, až bude všechno na automat?
21.05.2015 (12:29)  
bartik09: uz aby byly vlaky rizeny automaticky

Jsem ochoten se vsadit, že taková snaha vyvolá vlnu stávek. Čímž se potvrdí, že nestávkující vlaky jsou výhodnější jak pro provozovatele, tak pro zákazníka.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko