..: Lehátkové vozy řady Bc postupně končí v pravidelném provozu :..

Lehátkový vůz řady Bc, foto: Michal ŠimekPraha (aktualizováno 15. 7. 23.00) - Jsou tomu již bezmála čtyři desetiletí, kdy na české koleje vyjely první lehátkové vozy řady Bc z produkce firmy VEB Waggonbau Bautzen. Zatímco starší série s označením Bc842 již do pravidelného provozu s cestujícími až na výjimky nezasahuje, vozy Bc833, vyrobené později, zejména v roce 1984, stále vozí cestující v prakticky původní podobně na nočních vlacích mezi Prahou a Slovenskem. I jejich dny se však nyní pomalu blíží konci a čeká je nahrazení. České dráhy totiž v uplynulých měsících obdržely od Rakouských spolkových drah (ÖBB) devět novějších lehátkových vozů řady Bcmz834, které nyní postupně zařazují do provozu právě místo původních vozů Bc. Cestující tak mají nyní poslední možnost potkat starší řadu v pravidelném provozu, dále totiž bude řazena jen jako posila či při mimořádnostech.

Interiér lehátkového vozu Bc na EC 126 Fatra, foto: Georgo Nové lehátkové vozy z Rakouska byly sice vyrobeny již v roce 1981 společností SGP Simmering, v letech 2004-2010 však prošly poslední rozsáhlou modernizací. Disponují tak například klimatizací nebo elektrickými zásuvkami. Kapacita starých i nově získaných vozů je stejná, a to 54 cestujících. Vozy jsou již nyní nasazeny například na spojích z Prahy do Krakova nebo Budapešti, naopak mezi Prahou a Košicemi na rychlíku R 442/443 Šírava nyní jezdí poslední exempláře vozů Bc. Předpokládá se však jejich nahrazení v nejbližší možné době, většina rakouských vozů totiž nebude před nasazením do provozu procházet žádnou větší revitalizací. „Nyní jsou v provozu čtyři rakouské vozy, další tři se zprovozňují a plán nasazení je srpen 2014. U dvou vozů bude provedena oprava většího rozsahu - vyvazovací oprava,“ doplnil k tématu mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

Zdroje: Atlas vozů, České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 13.7.2014 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
02.08.2014 (16:27)  
Tak jsem moc rád, že se podobnými nápady nezabývám jen já. Na potenciál nočních spojů taky věřím, lehátko do Benátek byl skvělý zážitek.

Doufám, že všichni chápou, že to musí dělat někdo jako Jančura (osobně doufám, že to bude přímo on :-) ), jinak to nebude fungovat. Na K-Repu jsem zmínil, že by nebylo špatné mít podporu od rakouských soudruhů, kdyby ti se měli k činu, bylo by to bezva.
registrovaný uživatel M 
25.07.2014 (9:09)  
KK - Takze tohle by se asi melo napsat do toho puvodniho prispevku, ne?
registrovaný uživatel M 
25.07.2014 (9:07)  
Jiri Hovorka - ano, na ledovci cely rok. A miri na ty ledovce od nas takova kvanta lidi? K Jadranu v rijnu - to musi vylozene ucpavat silnice od Brna az po Split...
Ono kapr se tady urcite prodava celorocne, ale jsou tam jista silnejsi obdobi, ze?
registrovaný uživatel SYN 
24.07.2014 (18:26)  
lyžovačky v Alpách jsou do cca dubna a od cca listopadu, na ledovcích celoročně

To je sice hezké, ale uvažoval jste taky nad tím jaké jsou kapacity těch středisek s prodlouženým/celoročním provozem? My tedy jezdíme do "srdce" oblasti SkiAmadé ale mimo leden až březen to tam stojí dost za prd... teda vánoce jsou v pohodě ale drahé, tak řekněme od půlky prosince...
23.07.2014 (0:58)  
M - lyžovačky v Alpách jsou do cca dubna a od cca listopadu, na ledovcích celoročně. první přímořské pobyty jsou od cca května do října. Při volbě vhodných destinací tedy celotoční provoz.
registrovaný uživatel Kakov 
22.07.2014 (21:43)  
M: určitě bude odpočatější než po celonoční jízdě autem....
registrovaný uživatel M 
22.07.2014 (17:30)  
KK - plati urcite, ze po jizde lehatkovym vlakem se clovek vzbudi krasne svezi, odpocaty a cistoucky?

A druha otazka - v lete do Rijeky, v zime to Alp/Tater - zajima mne, kam bude jezdit na jare a na podzim, tedy tak, aby se vyuzil opravdu cely rok, nejen pul roku. V dubnu asi to Tater nikdo lyzovat nepojede a ani k Jadranu.
20.07.2014 (17:47)  
Lukine, kolik jste podal podnětů ÚHOSu nebo trestních oznámení?
20.07.2014 (17:35)  
1. Jiří Kocurek

Dobrý den,

podle vás tedy Jančura vynaloží 10* roční ztrátu (min. 500.000.000,-Kč) jen proto, aby mu mohli u výběrového řízení říct ... ne, nevyhrál jste?
Pane Kocourek, víte u kolika řízení jsem byl a kolikrát soutěžil a mohu vám říct, že jde vždy o předem vybraného kandidáta, který je dopředu zvolen, nebo jde o 2, kteří hodí větší úplatek...
s ÚPLNOU ÚCTOU K VÁM, se slzami v očích, se socialistickou vládou, molochem ČD a možnými - budoucími - nezaměstnanými, kterými se bude ohánět ČD. ČD které je státní a taková SKAN..A, chtějící stavět dálniční most přes Vlt ... v budoucnosti... ráda postaví panu XYZ třeba nový dům ... tak jako si řekla jedna paní, za slib stavby R-52.


2. Jiří Kocurek

přece si můžeme koupit celoevropskou Siemens ES64U4, ne? a za pár chvil bude vlak z Prahy do Paris narvaný k prasknutí, Bc s podvozky GP200 se budou ladit na německých kolejích ... :-)

sranda na závěr

Představte si, že jdete na procházku okolo potoka, nyní začnou sofistikované břehy, pak jsou udělány v ocelí svázaném kamení jako u dálnice, končící ve splavu ... Pak vidíte rozsáhlou demolici půlky domu a druhou jako modernizaci, kde je taneční sál s parkety a pódiem, to staré zbourali a postaví nové a stejné, aby se na chalupu neřeklo a ze zadní strany obkládali fasádnám kamenem kde 1 kamen stojí 30,- Kč a do 1 metru jsou jich 55 kamenů ... Pak jsem se dozvěděl jméno majitele "chalupy"... protože tam netekly statisíce ...
20.07.2014 (15:21)  
... opět se nám diskuse odklání k jiným substrátům či jiným tématům. Zde jde přeci o noční přepravu osob, je třeba odhadnout agregovanou poptávku - těžko se naplní vlak v trase Praha - Paříž (ale i kdekoliv jinde - pokud bychom takto chtěli řešit nejsilnější proud noční dopravy u nás Praha - Bohumín - Krakov/Varšava/Žilina - Košice/Humenné/Poprad/Zvolen), zůstane místo dnešních 3 pouze 1 vlak a pro případné nácestné stanice by se zkrácením jízdních dob stal méně zajímavý), potřeba měnit mašinu třeba nebude, ale v uzlech se stejně bude muset řadit vůz/skupinu vozů z/do vlaků, budou se přenášet nepravidelnosti ... . Taková je realita. Do každé z cílových destinací extra vlak s mašinou po celou cestu, ale s 1, 2, 3 ba ani 5 vozy nikdo financovat nebude!
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko