..: Šumperk - Praha stylově: ČD nasadí žabotlam na posilový spoj :..

Elektrická jednotka ř.451, foto: Chary Šumperk — Milovníci starých vozidel zpozorní. České dráhy totiž na Velikonoční pondělí chystají velmi netradiční posilový spoj ze Šumperka do Prahy v režii příměstské elektrické jednotky. Na rozdíl od minulých let však tentokrát nebude v dálkové dopravě zaskakovat relativně moderní CityElefant ř. 471, nýbrž zástupce řady, která letos oslaví 50 let od svého uvedení do provozu.

Praxe nasazování příměstských vozidel na posilové dálkové spoje není u Českych drah žádnou novinkou. Díky své vysoké kapacitě a dobré akceleraci jsou ostatně elektrické jednotky zajímavou alternativou pro nárazové přepravy většího počtu osob, hlavně v porovnání se zastaralými záložními soupravami, používanými dvakrát týdně na překlenutí páteční a nedělní špičky. Vůbec poprvé se CityElefant na pravidelném dálkovém vlaku projel v květnu 2009 z Českého Těšína do Prahy. Od té doby České dráhy s podobnými posilami sporadicky experimentovaly až do letošního grafikonu, kdy se jednotka řady 471 začala objevovat dokonce i na víkendovém obratu vlaku IC Ostravan. Pondělní posila ovšem osloví spíše nadšence, než pravidelné cestující bez místenky.

Zatímco v okolí Prahy prožívají letité historické jednotky řady 451 svou poslední sezónu a vyjma posledních pár osobních vlaků už jsou odsunuty do role provozní zálohy; příznivci půlstoletí sloužícího typu dostávají o Velikonocích možnost absolvovat v "žabotlamu" rovnou 217 km na jeden zátah. Mimořádný spěšný vlak vyjíždí ze Šumperka v pondělí 21. dubna ve 14.14 a po devíti zastávkách dorazí do Prahy hl.n. v 17.47. Ve vlaku platí jízdenky dle běžného tarifu Českých drah, včetně internetových a akčních, ne však zaměstnanecké jízdné.

Sp 100900 / Sp 11050
Šumperk14.14
Bludov14.2014.24
Postřelmov14.2714.28
Zábřeh na Moravě14.3514.50
Česká Třebová15.2015.21
Ústí nad Orlicí-město15.3015.31
Choceň15.4715.48
Pardubice hl.n.16.1416.21
Kolín16.5216.54
Praha-Libeň17.3917.40
Praha hl.n.17.47

Pondělní jízdou ale žabí jaro nekončí. Naopak, již v sobotu 26. dubna bude jednotka tohoto typu každou hodinu zajišťovat spojení mezi pražským Masarykovým nádražím a Milovicemi. Stane se tak v rámci oslav 50. výročí provozu řady 451 v příměstské dopravě hlavního města. Toto jubileum je pro pantografy zároveň limitní: kvalitativní standardy PID nepřipouští provoz vozidel starších padesáti let a i samotné České dráhy už v letošním roce v rámci linek S turnusují pouze dvě poslední soupravy ve špičkách pracovních dnů.

Zdroj: Olomoucký deník, České dráhy, ŽelPage


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 20.4.2014 (18:20)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Pozvánky

Další z regionu ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Leinad 
21.04.2014 (23:58)  
Stejně nechápu, proč ve standardech kvality je stáří vozidel. Klidně může vyhrát něco vysokopodlažního, se skřípajícími brzdami, delší výměnou cestujících a menším zrychlením nebo rychlostí, hlavně když to má v papírech pozdější datum výroby.
Jinak Cityfrog na posilový spěšňák mi případá ok. Stejně jako na rychlíky Praha-Ustí.
registrovaný uživatel Honza  mail  
21.04.2014 (23:20)  
Jožko: jaképak rozumy? Každý máme právo vyjádřit svůj názor. Že mám radši prostornou, pohodlnou a hezkou 460 proti nepohodlnému žabotlamu, s tím nic nenaděláte, jako nenadělám já nic s tím, že pan Juraj Kováč má radši nepohodlný žabotlam než 460 :-)
Samozřejmě, když mám příležitost i tou žábou se z nostalgie rád svezu.
registrovaný uživatel PepaN 
21.04.2014 (23:13)  
Honza: někomu se nelíbí něčí Čeština a někomu zase ty Tvoje rozumy, které tu házíš pořád dokola...
21.04.2014 (22:45)  
Borovička: To je zase aféra, že? Já bych rovnou zrušil celé DHV a byl by pokoj.
registrovaný uživatel Kakov 
21.04.2014 (21:25)  
jel tím někdo ze zde diskutujících? mě by zajímalo, kolik jelo osob ;-) dík
registrovaný uživatel Honza  mail  
21.04.2014 (21:20)  
Tady kňučíte, co teprve když se žabák objeví mimořádně na R Praha - Ústí nebo Os Lysá - Ústí. Sice to netrvá tak dlouho, ale tam s tím cestující, na rozdíl od tady toho, nepočítá.
21.04.2014 (21:17)  
No, srovnání repasované hydry a žabotlamu není tedy fér. Netvrdím, že je žabotlam to nejhorší, co brázdilo naše koleje, to mi zase nepodsouvejte. Ale někteří jedinci by třeba mohli pochopit, že ne každý z toho bude vedle.
Ostatně - je mi to fuk, co kde jezdí, když tam zrovna nejedu :-)
Hytláky byla zjevná nadsázka. Jen si nejsem jist, zda byla pochopena, tak to raději uvádím nyní.
21.04.2014 (21:09)  
Dále Cooper: Kdo říká, že bych z toho byl odvařený? Pokud jede vlak jako posila, jede na něm, co zbude. Taky nejel celou trasu, jen ze Zábřehu. Hytlák není vůz pro přepravu cestujících. Jo, kdyby na to dali rybák, tak to bych si asi klepal na čelo, ale žabák je vozidlo celkem vyhovující, měkké sezení, vypružení, topení, to je přeci jen jinde. Je to stejné jako repasovaná původní hydra z Prahy na Turnov, a ta nejezdí jen na posilách. Kdyby šlo o mimořádné řazení na pravidelný spoj, pak kritiku pochopím, ale jde-li o spoj navíc pro lidi, co se nechtějí mačkat, přičemž všichni ostatní mohou jet jako vždy vlaky, na něž jsou zvyklí, pak podle mě děláme z komára velblouda.
21.04.2014 (21:03)  
Jinak co jsem vypozoroval v České Třebové, ten vlak nebyl zařazen do hlášení, ani nebyl na tabulích. Jen ho před příjezdem ohlásili naživo rozhlasem. Tohle byla podle mě větší chyba, jestliže měl sloužit lidem a ne šotoušům. Možná to ale byla reakce na prvotní vlnu nesouhlasné kritiky, nebo něčí snaha, aby tím jelo co nejméně lidí.
21.04.2014 (21:02)  
Frantisek: Jako nic proti, ať si jede co chce. Ale být z toho odvařený a nedejbože v tom trávit čtyři hodiny? Brr. Na příměstskou dopravu, na kterou je to určené a konstruované, budiž, není co říkat proti. Ale na takovou štreku? Stejně to platí o honeckerech na Ex, tam to taky nemá co dělat... To raději autobusem :-)
A pojem "se včas dojede, kam má" je relativní. To bychom mohli cestovat i v hytlákách, když se tam dají nějaké houně a žíněnky, tak taky budete sedět na měkkém.
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko