..: Šumperk - Praha stylově: ČD nasadí žabotlam na posilový spoj :..

Elektrická jednotka ř.451, foto: Chary Šumperk — Milovníci starých vozidel zpozorní. České dráhy totiž na Velikonoční pondělí chystají velmi netradiční posilový spoj ze Šumperka do Prahy v režii příměstské elektrické jednotky. Na rozdíl od minulých let však tentokrát nebude v dálkové dopravě zaskakovat relativně moderní CityElefant ř. 471, nýbrž zástupce řady, která letos oslaví 50 let od svého uvedení do provozu.

Praxe nasazování příměstských vozidel na posilové dálkové spoje není u Českych drah žádnou novinkou. Díky své vysoké kapacitě a dobré akceleraci jsou ostatně elektrické jednotky zajímavou alternativou pro nárazové přepravy většího počtu osob, hlavně v porovnání se zastaralými záložními soupravami, používanými dvakrát týdně na překlenutí páteční a nedělní špičky. Vůbec poprvé se CityElefant na pravidelném dálkovém vlaku projel v květnu 2009 z Českého Těšína do Prahy. Od té doby České dráhy s podobnými posilami sporadicky experimentovaly až do letošního grafikonu, kdy se jednotka řady 471 začala objevovat dokonce i na víkendovém obratu vlaku IC Ostravan. Pondělní posila ovšem osloví spíše nadšence, než pravidelné cestující bez místenky.

Zatímco v okolí Prahy prožívají letité historické jednotky řady 451 svou poslední sezónu a vyjma posledních pár osobních vlaků už jsou odsunuty do role provozní zálohy; příznivci půlstoletí sloužícího typu dostávají o Velikonocích možnost absolvovat v "žabotlamu" rovnou 217 km na jeden zátah. Mimořádný spěšný vlak vyjíždí ze Šumperka v pondělí 21. dubna ve 14.14 a po devíti zastávkách dorazí do Prahy hl.n. v 17.47. Ve vlaku platí jízdenky dle běžného tarifu Českých drah, včetně internetových a akčních, ne však zaměstnanecké jízdné.

Sp 100900 / Sp 11050
Šumperk14.14
Bludov14.2014.24
Postřelmov14.2714.28
Zábřeh na Moravě14.3514.50
Česká Třebová15.2015.21
Ústí nad Orlicí-město15.3015.31
Choceň15.4715.48
Pardubice hl.n.16.1416.21
Kolín16.5216.54
Praha-Libeň17.3917.40
Praha hl.n.17.47

Pondělní jízdou ale žabí jaro nekončí. Naopak, již v sobotu 26. dubna bude jednotka tohoto typu každou hodinu zajišťovat spojení mezi pražským Masarykovým nádražím a Milovicemi. Stane se tak v rámci oslav 50. výročí provozu řady 451 v příměstské dopravě hlavního města. Toto jubileum je pro pantografy zároveň limitní: kvalitativní standardy PID nepřipouští provoz vozidel starších padesáti let a i samotné České dráhy už v letošním roce v rámci linek S turnusují pouze dvě poslední soupravy ve špičkách pracovních dnů.

Zdroj: Olomoucký deník, České dráhy, ŽelPage


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 20.4.2014 (18:20)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Pozvánky

Další z regionu ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
27.04.2014 (19:06)  
KarelF: to CC není jednoduché nahrát, to zvládnou jen ti, co mají lepší techniku. Jednou mi posílal nějaké video Kubasek12BKV (známý je tak na Youtube) a tam bylo slyšet CC dokonce i brzdových stupňů, to většinou není slyšet ani normálně.

A nejlepší "hukot" to byl potom kolem Jistebníku tuším, tam jsou i 7 km úseky bez zastavení, rychlost omezená jen rychlostí panťáku a pořád ve výkonu. Bohužel mi nestačila paměťovka.

Ta závora, to je nějaký pěší přechod. Síla.
Tam koloem Vendryně to bylo před koridorem kouzelný, bylo tam několik přejezdů bez závor a asi 2 SSSR se závorama s AŽD 71 výstražníkama a bzučákem. Nikde žádné PHS.
27.04.2014 (15:54)  
KarelF, to je tak, když autor IDOSu je líný na krok a preferuje méně přestupů před cenou :-) Taky mi ho to několikrát nabízelo...
registrovaný uživatel KarelF 
27.04.2014 (2:47)  
Honza: Jenže tomu videu chybí ten zvuk cc ccc tsss jako zde https://www.youtube.com/watch?v=1YUFVQ07mrc Jinak hukot tuším převodovky je výtečný. Ovšem moje největší úchylka jsou sergeje a netlumičové barčy a brejlovci. Pěkné video s sergeji zde: https://www.youtube.com/watch?v=OE7dV-GejNQ jedno pěkné takový mišmaš opravdu všeho z Pernštejnských slavností zde: https://www.youtube.com/watch?v=9J7sO3rQsFA

Ta závora je jako na co?

Bartik09: Ano to mne vždy vyhledá IDSO Praha - Brno -Šumperk Super je čas přes 5 hodin a taky cena :))))
registrovaný uživatel Honza  mail  
26.04.2014 (23:32)  
Akce se povedla, jízdy super, nejlepší byl ten 045/046!!
Počasí nám vyšlo, trochu to kazilo, že když jsme točili panťáky u přejezdu v Milovicích, vrčeli nám do toho s tím tankem a jinou technikou :-(
A taky ráno to maso v tom přeplniném panťáku za Masny.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
26.04.2014 (22:33)  
Tak žabotlamy do Milovic byla fajn akce, trať takhle obsypanou šotouši člověk nevidí každý den :-)) Ale o ty stojící vysoko na stožárech vysokého napětí by měl člověk skoro strach...
V Milovicích bylo k viděni i hasičské auto s železniční úpravou, viz například video od přítelkyně https://www.youtube.com/watch?v=jLN5O3k5nCg
24.04.2014 (20:27)  
jva : asi jste nezažil nevíte, ty krasiny byly dokonaleji nízkopodlažní než ty wany. Dalo se tam umístit kočárků. A ten další schod proti waně tam tak vysoký nebyl.
topič - tomu nerozumím. Přední plošinka u mevra/ponorky asi nebyla nízkopodlažní. To nyl jen schůdek navíc, aby se nenastupovalo tak vysoko z ulice. V zastávkách s ostrůvkem to nemělo valnej smysl. Naopak přibyl problém.
registrovaný uživatel mlůno 
24.04.2014 (13:12)  
Pokud neplatí zaměstnanecké jízdné, tak je to spíš nostalgická jízda, než posilový vlak. Ale je fakt, že v opačném případě by byl narvaný ajznboňáky, protože těch je mezi železničními nadšenci pochopitelně nejvíc, dráha by z toho neměla patřičné love.
registrovaný uživatel Honza  mail  
23.04.2014 (23:05)  
Jožko: tak tak, při výběhu :-)

Edit:
KarelIF: tady třeba máte rozjezd 460 skoro do maximálky s "nádherným" výhledem do protihlukové bariéry
https://www.youtube.com/watch?v=0C22cMn8ELA

A všiměte si v minutě 5:04, jak v praxi můž vypadat "na koridoru závory za každou cenu" :-) :-)
23.04.2014 (22:54)  
Idos najde všechny veřejné osobní vlaky (různé akce, výročí, výletní vlaky,...), které již mají zavedenou trasu - tedy i ty, co nejsou v ročním jízdním řádu v nostalgických a výletních vlacích. Můžete se podívat do kalendáře akcí a některé z následujícího víkendu v Idosu najít.
Neveřejné (fotovlaky, různé soukromé, firemní - zkrátka na objednávku) tam z celkem pochopitelných důvodů nejsou.
registrovaný uživatel PepaN 
23.04.2014 (20:49)  
Honza 22.04.2014 (14:24) aby se Ti něco nepřihodilo... ccccc bžbžžbžbžbžbžbž
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko