..: Rekonstrukce trati z Mělníka do Mšena se odkládá :..

Osobní vlak na trati 076 před zastavením provozu, foto: BeanMšeno — Je tomu již více půl roku od doby, kdy po trati 076 v úseku mezi Mělníkem a Mšenem projely poslední pravidelné osobní vlaky. Ty dočasně zastoupila náhradní autobusová doprava, ale zatímco prvotní odhady tehdy hovořily o zprovoznění železnice do letošních letních prázdnin, nakonec tomu tak zcela jistě nebude. Stavba totiž hned v začátcích nabrala skluz při přípravě projektové dokumentace, a to k velké nelibosti místních samospráv i některých podnikatelů v cestovním ruchu, kteří byli na přílivu turistů vlakem závislí. Správa železnic však na oplátku slibuje kompletní rekonstrukci tratě a zvýšení komfortu cestujících po jejím dokončení. Novým předpokládaným termínem zahájení obnoveného provozu je však až závěr tohoto roku.

SŽDC provoz na trati prakticky znemožnila v září 2014, kdy v podstatné části tratě zavedla souvislou pomalou jízdu 10 km/h. České dráhy na to poté reagovaly zastavením dopravy, protože vlaky by nestíhaly jízdní doby a celkový cestovní čas by se neúměrně prodloužil. Prozatím poslední práce na této regionální dráze proběhly v prosinci, kdy dělníci ukončili rozebírání původních kolejí a pražců, které byly prakticky beze zbytku odtěženy. Nyní se podle SŽDC čeká na dokončení projektu a rekonstrukce by měla začít v létě. Celá oprava vyjde na přibližně 500 milionů korun.

Místní obyvatelé i samospráva se však i nadále podivují, jak je možné, že SŽDC s přípravou opravy nezačala již dříve, když trať byla v havarijním stavu dlouhodobě. Na tuto otázku odpověděl Mělnickému deníku již dříve mluvčí správce infrastruktury Jakub Ptačinský: „Správa železniční dopravní cesty existuje deset let. Předtím na dráze čtyřicet let právně hospodařil úplně jiný podnik. My se nyní snažíme dohnat to, co během oněch čtyřiceti let zanedbal,“ říká Ptačinský s tím, že není možné v jednu chvíli opravit tisíce kilometrů tratí. Důležité jsou podle něj trasy, jejichž provoz má jasné využití. „Jsou to tratě, u nichž nám dají obce záruku, že když je opravíme, neobjednají autobusy, čímž by naše investice přišla vniveč,“ uzavírá mluvčí.

Zdroje: Česká televize, Mělnický deník


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 17.3.2015 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Miloš  mail  
18.03.2015 (8:54)  
Tady snad všichni spadli z višně. Nemělo by se na kole jezdit po asfaltu nebo lesních cestách a vlakem po kolejích? Není to tak správné? Je zajímavé, že když je stará lokálka a vlak se tam drkotá čtyřicítkou, tak se hned nejradši vytrhává a přestavuje na cyklostezky, ale silnička do největšího prdelákova, kde se dá jet autem sotva třicet, protože dír je tam jak v ementálu, takovou silnici nikdo rušit nechce. Přitom se ty díry musí taky čas od času zaplácat, vysekat meze atd. Já bych ji zrušil hned, vždyť do toho prdelákova přece vede oklikou se zajížďkou 15km taková krásná relativně nová silnička... Vždyť na to Kokořínsko jezdí od dubna do září vážně nespočet (cyklo)turistů a trampů!!!
17.03.2015 (22:56)  
Ať se na mě nikdo nezlobí, ale případnou obnovu 076 považuji za nehorázné mrhání penězi. Potenciál té tratě je bídný, pro denní dojížďku je jednoduše nahraditelná autobusy (které zvládnou Mělník - Mšeno rychleji a lépe obslouží nácestné obce). A co se týče turistického potenciálu, on také bohužel není nijak zázračný. On hlavních turistických cílů (zejména hrad Kokořín) vede ta trať bohužel dost daleko.
Ano, kdyby ta trať byla sjízdná, byl bych pro její zachování, nicméně v současné situaci považuji její zrušení a vybudování cyklostezky za jednoznačně nejrozumnější řešení.

P.S. Případné srovnávání s osudem tratí 145 či 293 je bezpředmětné. V devadesátých letech byla trochu jiná doba, kterou málem odnesly i mnohem významnější tratě než ty zmíněné.
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
17.03.2015 (18:20)  
Ad Farkac: az na trati pres Mseno bude jezdit 3000 lidi denne, jako na trati Sokolov - Kraslice v roce 1998, tak ji nikdo zavirat nebude.
17.03.2015 (16:55)  
Přestavět tuto trať na cyklostezku by bylo možná i pro dost "cestujících" rychlejší variantou dopravy :-)
registrovaný uživatel Keprt 
17.03.2015 (15:36)  
přestavba trati na cyklostezku, což by bylo i podstaně levnější.

Ta rychlá demontáž stávající trati, bez toho, aby se - oficiálně - vědělo co vlastně dál (čekání na dokončení projektu), by tomu nasvědčovala.
17.03.2015 (15:26)  
To by mne zajímalo, kolik lidí plánovalo strávit zimu v kempech na Kokořínsku a kvůli NAD nakonec nejeli. To zas novináři vytvářejí problémy tam kde nejsou.
Já tedy mám Kokořínsko moc rád, jezdím tam často, ale vlakem za posledních 50 let jen dvakrát.
Rozvoji turistického ruchu v oblasti by, podle mne, daleko víc pomohla přestavba trati na cyklostezku, což by bylo i podstaně levnější.
registrovaný uživatel JB 
17.03.2015 (11:37)  
Jiří Hovorka: Reagoval jsem na předchozí příspěvek.
17.03.2015 (10:51)  
Keprt - jeden o voze, druhý o koze. Článek je o trati Mělník-Mšeno, nikoli Všetaty-Mělník
17.03.2015 (10:41)  
Trať ze Sokolova do Kraslic (a nejen ta) byla těsně před zastavením provozu z důvodů špatného stavu tratě.Tehdy byl osloven Viamont (dnes GW Train Regio a.s) a po trati je veden solidní provoz, dokonce mezinárodního významu.
Tak proč to nerealizovat na trati Mělník-Mšeno-MB?
registrovaný uživatel Keprt 
17.03.2015 (10:19)  
Jiří Hovorka: byla (doufejme) míně na trasa Praha-Všetaty. Ta si jistě zkulturnění a zrychlení zaslouží, což by zvýšilo její konkureceschopnost vůči silnici číslo 9. Co se týče té "odklonové trasy koridoru", ta se uplatňovala při povodních, předtím pár let, během koridorizace 091/090, jezdily kontejnery od Děčína do Prahy přes Všetaty a Čakovice, později v elektrice přes Lysou.

Co se týká osobní dopravy Mělník-Praha, ani sebelepší modernizace Praha-Všetaty-Mělník (nebo spojka na 090) nevylepší polohu nádraží v roztahaném vilkovém Mělníku, kde bus projede celé město, nabere lidi na mnoha zastávkách a tradá do Prahy.

Nepřipravenost staveb na straně SŽDC (i ŘSD) je obrovský problém, ale osobně mě více trápí nepřipravenost mnoha jiných akcí, než zrovna Mělník-Mšeno.

Mediální fňukání pana kempaře mě nedojímá, je ze stejného rodu jako každoroční stížnosti "krachujících" vlekařů na málo sněhu, ubytovatelů na nepřízeň počasí, zemědělců na jarní sucho (pak se na podzim ukáže, že byla rekordní sklizeň).. Jak ten člověk, nepochybně poctivý daňový poplatník, může v březnu začít počítat ztráty??
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko