..: Rekonstrukce trati z Mělníka do Mšena se odkládá :..

Osobní vlak na trati 076 před zastavením provozu, foto: BeanMšeno — Je tomu již více půl roku od doby, kdy po trati 076 v úseku mezi Mělníkem a Mšenem projely poslední pravidelné osobní vlaky. Ty dočasně zastoupila náhradní autobusová doprava, ale zatímco prvotní odhady tehdy hovořily o zprovoznění železnice do letošních letních prázdnin, nakonec tomu tak zcela jistě nebude. Stavba totiž hned v začátcích nabrala skluz při přípravě projektové dokumentace, a to k velké nelibosti místních samospráv i některých podnikatelů v cestovním ruchu, kteří byli na přílivu turistů vlakem závislí. Správa železnic však na oplátku slibuje kompletní rekonstrukci tratě a zvýšení komfortu cestujících po jejím dokončení. Novým předpokládaným termínem zahájení obnoveného provozu je však až závěr tohoto roku.

SŽDC provoz na trati prakticky znemožnila v září 2014, kdy v podstatné části tratě zavedla souvislou pomalou jízdu 10 km/h. České dráhy na to poté reagovaly zastavením dopravy, protože vlaky by nestíhaly jízdní doby a celkový cestovní čas by se neúměrně prodloužil. Prozatím poslední práce na této regionální dráze proběhly v prosinci, kdy dělníci ukončili rozebírání původních kolejí a pražců, které byly prakticky beze zbytku odtěženy. Nyní se podle SŽDC čeká na dokončení projektu a rekonstrukce by měla začít v létě. Celá oprava vyjde na přibližně 500 milionů korun.

Místní obyvatelé i samospráva se však i nadále podivují, jak je možné, že SŽDC s přípravou opravy nezačala již dříve, když trať byla v havarijním stavu dlouhodobě. Na tuto otázku odpověděl Mělnickému deníku již dříve mluvčí správce infrastruktury Jakub Ptačinský: „Správa železniční dopravní cesty existuje deset let. Předtím na dráze čtyřicet let právně hospodařil úplně jiný podnik. My se nyní snažíme dohnat to, co během oněch čtyřiceti let zanedbal,“ říká Ptačinský s tím, že není možné v jednu chvíli opravit tisíce kilometrů tratí. Důležité jsou podle něj trasy, jejichž provoz má jasné využití. „Jsou to tratě, u nichž nám dají obce záruku, že když je opravíme, neobjednají autobusy, čímž by naše investice přišla vniveč,“ uzavírá mluvčí.

Zdroje: Česká televize, Mělnický deník


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 17.3.2015 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
19.03.2015 (20:38)  
J.U.Ray: Trať osobně neznám, ani jsem po ní nikdy nejel.

Obávám se, že to platí pro většinu diskutujících. (s tím, že někteří si jí jednou projeli v rámci šotovýletů)

Nicméně si myslím, že existují žhavější kandidáti na vybudování cyklostezky.

To ano. Ale tady je specifická situace v tom, že trať nyní již de facto neexistuje a do její obnovy je třeba nalít půl miliardy. Celkem zajímavé bude v tomto kontextu sledovat osud tratě 097, kde budou náklady na obnovu +- podobné (oproti variantě pouze s opravou dálnice).

Na druhou stranu, je možné na současném tělese (uvažovat o přeložkách by bylo asi příliš naivní) dosáhnout nějakého výrazného zvýšení rychlosti jen použitím jiného svršku a modernějších vozidel?

Bohužel, poloměry oblouků výrazné zvyšování traťové rychlosti neumožňují. A co se týče modernějších vozidel - když nějaká budou, najdou se pro ně jistě smysluplnější výkony.

Jiří Kocurek: Nezlobte se na mě, ale vyznívá to, jako byste po opravě trati počítal s její nulovou údržbou.

Vás to ještě překvapuje? ;)
19.03.2015 (9:26)  
Frantisek: Také počítejme, že dynamické účinky autobusů nám značně zahýbou náklady na údržbu silnic, zejména pokud jimi budeme chtít nahradit vytížené turistické spoje

Nezlobte se na mě, ale vyznívá to, jako byste po opravě trati počítal s její nulovou údržbou. O tom, že železnice není bezúdržbová, snad není pochyb.
registrovaný uživatel (gp) 
18.03.2015 (20:33)  
Půl miliardy je rozpočet obcí a měst na trati na deset let. Proti tomu je tunel Blanka nevinná díra na pískovišti. I když vezmu v úvahu nejhorší scénář, že od zítřka bude stát litr benzínu dvě kila a fotovoltaická kilowata korunu, tak ausgerechnet v Mladý Boleslavi budou mít opravdu jiné starosti, než jak začít jezdit výletní tramvají na Kokořín. Z velmi dlouhodobého hlediska je přestavba na cyklostezku moudrý způsob, jak si ponechat trať v záloze, kdyby na tu tramvaj jednou fakt došlo.
18.03.2015 (20:24)  
Rychlý výmaz trati na Mapy.cz mne také překvapil. Pravděpodobně za to může aplikace na opravu chyb, kde kdokoliv může podat podnět na změnu chyby v mapě, a nějakým prověřením (třeba v terénu) mohla změna vyplynout. Předpokládám ale, že to nebude úplně nevratný proces.

Trať osobně neznám, ani jsem po ní nikdy nejel. Nicméně si myslím, že existují žhavější kandidáti na vybudování cyklostezky. Potenciál trati však bude asi opravdu spíše v turistickém ruchu, na každodenní dojíždění se mi jeví autobus jako vhodnější volba. Je to ale jenom můj předpoklad podle mapy, pokud mne opravíte, budu rád.
Rekonstrukce trati, spočívající ve zvýšení rychlostí, zabezpečovacím zařízení nebo úpravě polohy některých zastávek by byla určitě přínosem a mohla by vést ke zvýšení počtu cestujících. Na druhou stranu, je možné na současném tělese (uvažovat o přeložkách by bylo asi příliš naivní) dosáhnout nějakého výrazného zvýšení rychlosti jen použitím jiného svršku a modernějších vozidel? Stejně tak, pokud dojde k obnově provozu, se zastávkami se asi hýbat nebude.
18.03.2015 (19:58)  
A komu nebo čemu by ta zázračná cyclostezka, nákladově se možná dost blížící opravě tratě, měla sloužit? To jako bude někdo jezdit na kole po klikaté trase tam a zpátky? Vždyť i na ten Kokořín to má lepší přímo po silnici. Také počítejme, že dynamické účinky autobusů nám značně zahýbou náklady na údržbu silnic, zejména pokud jimi budeme chtít nahradit vytížené turistické spoje; i když tady bych spíše očekával, že dost lidí autobus nepřesvědčí a sednou do IAD. A nakonec je třeba si uvědomit, že turistika není zdaleka jen dojetí k památce a zpátky, hodně lidí jede prostě na výlet s pěší trasou. Tak jako tak pak bude jen větší problém s parkováním. Na druhé straně, pokud by trať rekonstrukcí získala lepší parametry, třeba přitáhne i další cestující. Rozhodně není na místě postupně celou železniční síť odepsat - to je úsek za úsekem, a co zbude? Čtyři koridory? 500 milionů podle mě není na opravu po kolika desítkách let minimální údržby snad zase tak moc.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
18.03.2015 (17:39)  
Editoři těchto map jsou vůbec dost aktivní, mívají tam i dosud nepostavené liniové stavby - zejména budoucí dálnice, ale občas i jiné. Nové spojení také měli s předstihem, pokud se dobře pamatuju. Nicméně v tomto případě odvedli polovičatou práci - trať sice z mapy zmizela, železniční zastávky ovšem nikoliv :) Tak teď už jen, zda pan Konrad upraví i svůj Multikon 6B...
18.03.2015 (13:57)  
Zajímaví že to vymazání na něž upozorňuje Tomáš R. je vidět jen při bližšim přiblížení. Při většim to tam je a úplně při bližšim to tam úsek Mělník - Mšeno ukazuje jako zrušenej. Koukám že na Mapy.cz nato zareagovali dost rychle. Že by si tu změnu na těch mapách někdo vyžádal? Tak snad to bude stav dočasnej a nestane se stoho stav trvalej.
18.03.2015 (12:43)  
Pokud bychom přijali jako jediné kritérium peníze, pak by nebylo co řešit.
Na druhé straně jako civilizovaná společnost bychom měli zvažovat i další aspekty, protože kdyby tomu tak nebylo, mohli bychom klidně zbourat třeba všechny památky. Zánikem téhle tratě by celá velká oblast přišla o něco, co neodmyslitelně vytváří genia loci toho místa. V tomhle je zcela nenahraditelná. Pak ještě zavřít hospodu U Grobiana a Kokořínsko už nebude nikdy tím, čím je dnes.
Proto věřím, že tady nezvítězí "zdravý rozum" a trať skutečně bude obnovena.
Mimochodem, na mapy.cz už úsek Mělník - Mšeno vymazali, vypadá to strašně:-(
registrovaný uživatel Sim 
18.03.2015 (11:37)  
Miloš > jojo, zrusime silnice, protoze hasici nebo zachranka k vam dojede klidne 15km oklikou ... jo vlastne, vzdyt muzou vlakem po kolejich :-D
18.03.2015 (9:41)  
Co se týče turistů a trempů tak ne vždy je autobus adekvátní náhradou za vlak. A to nemluvim o kolařích kde vlak jasně vítězí nad autobusem. Já jsem jednoznačně pro zachování tratě v celé její délce.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2017 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko