Mšeno — Je tomu již více půl roku od doby, kdy po trati 076 v úseku mezi Mělníkem a Mšenem projely poslední pravidelné osobní vlaky. Ty dočasně zastoupila náhradní autobusová doprava, ale zatímco prvotní odhady tehdy hovořily o zprovoznění železnice do letošních letních prázdnin, nakonec tomu tak zcela jistě nebude. Stavba totiž hned v začátcích nabrala skluz při přípravě projektové dokumentace, a to k velké nelibosti místních samospráv i některých podnikatelů v cestovním ruchu, kteří byli na přílivu turistů vlakem závislí. Správa železnic však na oplátku slibuje kompletní rekonstrukci tratě a zvýšení komfortu cestujících po jejím dokončení. Novým předpokládaným termínem zahájení obnoveného provozu je však až závěr tohoto roku.
SŽDC provoz na trati prakticky znemožnila v září 2014, kdy v podstatné části tratě zavedla souvislou pomalou jízdu 10 km/h. České dráhy na to poté reagovaly zastavením dopravy, protože vlaky by nestíhaly jízdní doby a celkový cestovní čas by se neúměrně prodloužil. Prozatím poslední práce na této regionální dráze proběhly v prosinci, kdy dělníci ukončili rozebírání původních kolejí a pražců, které byly prakticky beze zbytku odtěženy. Nyní se podle SŽDC čeká na dokončení projektu a rekonstrukce by měla začít v létě. Celá oprava vyjde na přibližně 500 milionů korun.
Místní obyvatelé i samospráva se však i nadále podivují, jak je možné, že SŽDC s přípravou opravy nezačala již dříve, když trať byla v havarijním stavu dlouhodobě. Na tuto otázku odpověděl Mělnickému deníku již dříve mluvčí správce infrastruktury Jakub Ptačinský: „Správa železniční dopravní cesty existuje deset let. Předtím na dráze čtyřicet let právně hospodařil úplně jiný podnik. My se nyní snažíme dohnat to, co během oněch čtyřiceti let zanedbal,“ říká Ptačinský s tím, že není možné v jednu chvíli opravit tisíce kilometrů tratí. Důležité jsou podle něj trasy, jejichž provoz má jasné využití. „Jsou to tratě, u nichž nám dají obce záruku, že když je opravíme, neobjednají autobusy, čímž by naše investice přišla vniveč,“ uzavírá mluvčí.
Zdroje: Česká televize, Mělnický deník
třída zatížení A1 je vhodná pro odklony z tratě D4. Ono je už dnes Apríla?
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/304915-na-kokorinsko-vlaky-zatim-nevyjedou/
V kempech, tábořištích či ubytovnách na okraji Mšena přespává od jara do podzimu přes dva tisíce lidí. Turistická sezona ještě pomalu ani nezačala a provozovatel kempu už počítá první ztráty, které jdou do desítek tisíc korun. "Loni jsme měli kapacitu květen a červen už obsazenou. Letos ji máme obsazenou pouze ze třiceti procent. Úbytek je už znát, a myslím si, že je to kvůli tomu vlaku," postěžoval si v rozhovoru pro ČT Luboš Nechyba, provozovatel jednoho z kempů.
Víkendový Sp z Prahy rozhodně nejezdil prázdný, naopak.
Po rekonstrukci trati Mělník-MB spoje zatraktivnit alespoň na víkendový provoz pro turisty cestující do Kokořínska
kdyby tady nekdo myslel mozkem tak by vedli kousek trate z citova do melnika hl n aby tam mohly jezdit elefanty za rychlejsi cas. stacil by most a odbocka
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.