..: Přechod na letní čas se i letos dotkne dálkových spojů :..

Děčínský rychlík, Ústí nad Labem hlavní nádraží, foto: Matouš Vinš Praha — Neděle 30. března bude mít jen 23 hodin, protože ve dvě hodiny v noci si budete muset posunout své hodinky na hodinu třetí. Středoevropský čas (SEČ) se opět změní na středoevropský letní čas (SELČ). Tato změna se dotkne 13 dálkových vlaků Českých drah, regionální vlaky, které vyjíždějí až kolem čtvrté hodiny, nebudou touto změnou dotčeny. Stejně tak se změna času nedotkne vlaků RegioJet a LEO Express. Se zpožděním budou muset ale počítat cestující EN 456 Phoenix, i když těch se změny dotknou na cestě až mimo území naší republiky.


vlak trasa opoždění
R 403 Silesia Bohumín – Kraków odjede ze stanice Bohumín se zpožděním cca 60 minut, vlak čeká na přímé vozy od rychlíků R 406 z Vídně a R 443 z Prahy
R 406 Chopin Wien – Warszawa odjede ze stanice Ostrava-Svinov se zpožděním cca 60 minut, v Bohumíně budou zachovány přechody přímých vozů na rychlíky R 403 do Krakova a také od rychlíku R 443 z Prahy
R 407 Chopin Warszawa – Wien odjede ze stanice Bohumín se zpožděním cca 60 minut, ve stanicích Bohumín a Břeclav budou zajištěny přechody přímých vozů
R 440 Excelsior Košice – Cheb pojede v úseku Pardubice hl.n. – Praha hl.n. se zpožděním cca 60 minut, v úseku Praha hl.n. – Cheb pojede včas, ve stanicích Pardubice hl.n. a Praha hl.n. budou zajištěny přechody přímých vozů
R 441 Excelsior Cheb – Košice pojede v úseku Česká Třebová – Košice se zpožděním cca 60 minut
R 442 Šírava Humenné – Praha pojede v úseku Čadca – Praha hl.n. se zpožděním cca 60 minut, v Bohumíně budou zajištěny přechody přímých vozů od rychlíku R 402 z Krakova
R 443 Šírava Praha – Humenné pojede v úseku Ostrava-Svinov – Humenné se zpožděním cca 60 minut, v Bohumíně budou dodrženy přechody přímých vozů na R 403 do Krakova
EN 444 Slovakia Košice – Praha pojede v úseku Bohumín – Praha hl.n. se zpožděním cca 60 minut, v Bohumíně bude dodrženy přechod přímých vozů z R 407 z Varšavy
EN 445 Slovakia Praha – Košice pojede v úseku Bohumín – Košice se zpožděním cca 60 minut, v Bohumíně bude zajištěn přechod přímých vozů na R 406 do Varšavy
EN 457 Phoenix Amsterdam – Praha pojede v úseku Berlín – Praha se zpožděním cca 60 minut. V Berlíně bude zachován přechod přímých vozů z Kodaně.
EN 459 Canopus Zürich – Praha pojede v úseku Erfurt – Praha hl.n. se zpožděním cca 60 minut
EN 476 Metropol Budapest – Berlin vlivem změny času se opozdí v úseku Pardubice hl.n. – Berlin Hbf; předpokládané zpoždění odjezdu vlaku z Pardubic hl.n. bude cca 60 minut, v úseku Praha hl.n. – Berlin Hbf pojede vlak se zpožděním cca 45 minut; v Pardubicích bude dodržen přechod přímých vozů na rychlík R 718 do Prahy.
EN 477 Metropol Berlin – Budapest pojede v úseku Brno hl.n. – Budapest Keleti pu. se zpožděním cca 60 minut, v Břeclavi bude zajištěn přechod přímých vozů na vlak R 407 do Vídně.

Jak bývá dobrým zvykem u našeho největšího dopravce, je vhodné podotknout, že vyhlášené zpoždění se může změnit. Nebudete-li noc ze soboty na neděli trávit cestováním, nezapomeňte si pak na nedělní noc natáhnout budík, abyste si mohli ve dvě hodiny v noci posunout ručičky na vašich hodinkách. A pokud si budík nenatáhnete, tak si hodinky nezapomeňte upravit na správný čas ráno po probuzení.

Zdroj: České dráhy


Vlad Poslat mail autorovi | 28.3.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


29.03.2014 (12:16)  
Myslím, že pokud si bude někdo kupovat lístek jenom do Prahy, tak mu rezervační systém prostě dá ony vozy, co se přepojují v Pardubicích. Nebo je to jinak? Znalý prosím doplňte.
registrovaný uživatel mazák 
28.03.2014 (19:20)  
Dokud jezdily i vagony k sezení z Budapešti (Bratislavy) které stály v Pardubicích, raději jsem jezdil tak, abych nebyl tak šileně brzy v Praze !!!
28.03.2014 (13:57)  
To Tom Bury: Vubec neni nesmyslne preprahat v Pardubicich. Jezdival jsem parkrat do roka na prodlouzeny vikend do Banske Bystrice, vracel jsem se v noci z nedele na pondeli, spanim v luzkovem voze jsem setril cas a pak jsem sel z vlaku rovnou do prace. Zamestnavatel me tam radeji vidi rano ve ctvrt na sedm nez v pul pate.
registrovaný uživatel M 
28.03.2014 (13:32)  
U nocnich vlaku to tak zjevne neni. Je celkem bezne, ze vlak nekde 4 hodiny stoji a "kvuli tomu" prijede do cile pozdeji, nez by teoreticky mohl.
28.03.2014 (9:26)  
Takže s cestujícím budeme v Pardubicích šibovat, aby dojel na šestý budíček do Prahy??? Kdybych tím jel tak mě právě to šibování probudí, proto si myslím že je lepší dojet do té prahy už ve 4 než se ještě probuzený 2 hodiny courat ve vlaku. Navíc je přeci účel dostat se z bodu A do ´bodu B co nejrychleji. Ale vlastně je to jen na volbě toho cestujícího. Pokud to lze a není to striktně vymezeno tak si koupí dotyčný listek do kupe které se v Pardubicích neodpojuje. Ale i tak mi to hapruje boť jedna část stejného vlaku dojede do Prahy o 2 hodiny později což je velmi divné. :( Zajímala by mě obsazenost těchto vozů. I přesto díky za tvou odpoěď.
28.03.2014 (7:40)  
Tom Bury jenže 440 i 476 jsou v Praze velmi brzy. 718 přijíždí v příznivější čas.
28.03.2014 (6:41)  
Asi blbý dotaz ale nedá mo to.
Proč přímé Lehátkové popř lůžkové vozy (Budapest/Košice - Praha) z vlaku 476 a 440 přachází na vlak 718 v Pardubicích, když oba dva vlaky 476 i 440 do Prahy jedou a mají tam dostatek času na odpojení od soupravy???

Přijde mi to docela ueté a zbytečné šibování na cestě.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko