Kolín — Jako již tradičně jsme pro vás připravili zvláštní vlak, který vyjede na oslavu třináctého výročí internetového portálu ŽelPage. Na sobotu 17. května bude nachystána souprava společnosti JuniorMarket tažená hektorem T 435.099, se dvěma vozy řady 020 a s postrkem hurvínka M 131.1549. Vlak vyjede ráno z Kolína a během dne navštíví vlečku ze Skovic do Vrdů, Třemošnici a čáslavské vojenské letiště. Jízdní řád počítá s mnoha fotozastávkami na všech zajímavých místech, přes která pojedeme. Účastníci si tedy z jízdy odnesou mnoho netradičních fotografií ze známých i neznámých fotofleků.
Z Kolína odjedeme v 9.15 h, po příjezdu IC 540 Hutník z Třince. V Čáslavi se dvojitou úvratí dostaneme na místní nádraží, odkud budeme pokračovat do Skovic, kde vykřižujeme s pravidelným vlakem z Třemošnice a odjedeme na vlečku do Vrdů. Bývalá trať ze Skovic je dlouhá 3 km a byla otevřena v lednu 1881. Osobní doprava na ní byla provozována do roku 1955. Změna na vlečku proběhla až o dvacet let později. Nyní se vlečka používá pro odvoz ethanolu z lihovaru a betonových panelů z výroby v Bučicích.
Další zastávkou bude Třemošnice, kde bude při pobytu možné vytvořit několik fotografií s hektorem, který se po téměř dvaceti letech vrací do svého působiště. Během dislokace v LD Nymburk, PLD Kolín, totiž zajišťoval také vozbu manipulačních vlaků do Třemošnice.
Stavba trati probíhala ve dvou částech. První úsek z Čáslavi do Žleb měří 7,5 km a byl zprovozněn v roce 1881, druhý, dlouhý 9,5 km, pak o rok později. Kovaní šotouši jistě vědí, že trať z Čáslavi do Třemošnice vede v prvním úseku v těsné blízkosti silnice I/17, podobně jako trať do Velvar. Na této trati je však kuriozitou, že silniční dopravní značky jsou umístěny až za tělesem trati, zatímco u Velvar jsou umístěny na opačné straně silnice.
Dalším významným bodem programu bude vlečka na čáslavské letiště. Zajímavostí vlečky je především kryté nástupiště u areálu letiště, které tam bylo vybudováno kvůli návozům návštěvníků na dny otevřených dveří. I my budeme moci tohoto nástupiště využít a pořídit z něj několik fotografií. V historii letiště jsou důležité tři roky. Zahájení stavby v roce 1952, zkoulaudování o dva roky později a rok 1995, od kdy slouží především jako základna leteckých sil bránících vzdušný prostor České republiky.
Po dostatečném zdokumentování této soupravy před areálem letiště se vydáme zpět do Kolína, kam přijedeme zhruba v 18.00 h. I když se budeme snažit tento čas dodržet, přípoje nemůžeme garantovat. Pokud pro vás bude výhodnější nastoupit nebo vystoupit v některé nácestné stanici (Čáslav, Kutná Hora), uveďte prosím tuto skutečnost do přihlášky.
Cena za účast na celodenní akci je stanovena na 600 Kč, pro členy spolku ŽelPage je o stokorunu nižší. Vzhledem k povaze akce neposkytujeme žádné další slevy, nenabízíme ani úsekové jízdné. Místo k sezení si můžete zajistit v našem rezervačním systému. Během jízdy vám bude k dispozici vlakový bufet s již tradičním sortimentem a vybraným zbožím z našeho eshopu.
Zdroje: Drážní archeologie
1 2 | Zpráv na stránku: |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.