Bydgoszcz — Polská Pesa uspěla ve výběrovém řízení PKP Intercity na dodávku 20 elektrických jednotek pro dálkovou dopravu. Pesa v soutěži nabídla zcela nový typ označovaný Dart, což by měly být první elektrické jednotky polské produkce, splňující parametry vysokorychlostních vlaků. Soupravy mají být nasazeny na trasy Jelení Hora (Jelenia Góra) - Vratislav (Wrocław) - Łódź - Varšava - Białystok/Lublin a Białystok/Lublin - Varšava - Koluszki - Čenstochová (Częstochowa) - Katovice - Bílsko-Bělá (Bielsko Biała). Výrobce také zajistí servis těchto souprav po dobu nejméně 15 let.
Pesa vyhrála s cenovou nabídkou 1 320 626 400 zł, což je při aktuálním kurzu zhruba 432,5 milionů korun za soupravu. Druhou nabídku v podobě jednotek Flirt3 podalo konsorcium firem Stadler a Newag, které požadovalo 1 411 154 400 zł, tedy 462,2 milionů korun za soupravu. Soupravy budou vybavením odpovídat současným požadavkům. Budou tedy plně klimatizované, vybavené vakuovými WC s přebalovacími pulty, zesilovačem GSM signálu a připojením pomocí Wi-Fi.
Jednotky Dart ve specifikaci pro PKP IC nabídnou maximální rychlost 160 km/h, nicméně soupravy jako takové jsou navrženy s ohledem na možnost provozu rychlostí až 200 km/h a v budoucnu až 250 km/h dle požadavků zákazníka. Pesa předpokládá, že až 70 % dílů nové soupravy bude pocházet od polských dodavatelů, kterých má být až 350. Všechny soupravy mají být dodány do října 2015.
Zdroj: Rynek Kolejowy
Vít Burian: Já se přiznám, že mě to moc AGV nepřipomíná. To čelo je zaoblené úplně jinak a světla jsou umístěny úplně jinde.
Nadherný, jo. Nezapomeňte na poučku, že krása záleží na úhlu pohledu. Tady asi doslova. ;-)
(Ale jsou fakt hezké.)
Vůbec bych se nedivil, kdyby mezi rozlišovacími kritérii byl právě i podíl domácích dílů.
No, ono to zní tak trochu jako by Severokorejci vyhlásili, že na Měsíc a Mars kašlou a pošlou kosmonauta rovnou k Proximě Centauri. ;-)
pokud tam mají stejná výběrka jako u nás, tj. jediným rozlišovacím kritériem je cena, pak je 6,8 % dost podstatná věc.....
Škoda by se tam mohla přihlásit leda tak s vizualizací...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.