..: Pesa dodá PKP IC 20 jednotek Dart :..

Pesa Dart, foto: PESA Bydgoszcz Bydgoszcz — Polská Pesa uspěla ve výběrovém řízení PKP Intercity na dodávku 20 elektrických jednotek pro dálkovou dopravu. Pesa v soutěži nabídla zcela nový typ označovaný Dart, což by měly být první elektrické jednotky polské produkce, splňující parametry vysokorychlostních vlaků. Soupravy mají být nasazeny na trasy Jelení Hora (Jelenia Góra) - Vratislav (Wrocław) - Łódź - Varšava - Białystok/Lublin a Białystok/Lublin - Varšava - Koluszki - Čenstochová (Częstochowa) - Katovice - Bílsko-Bělá (Bielsko Biała). Výrobce také zajistí servis těchto souprav po dobu nejméně 15 let.

Pesa vyhrála s cenovou nabídkou 1 320 626 400 zł, což je při aktuálním kurzu zhruba 432,5 milionů korun za soupravu. Druhou nabídku v podobě jednotek Flirt3 podalo konsorcium firem Stadler a Newag, které požadovalo 1 411 154 400 zł, tedy 462,2 milionů korun za soupravu. Soupravy budou vybavením odpovídat současným požadavkům. Budou tedy plně klimatizované, vybavené vakuovými WC s přebalovacími pulty, zesilovačem GSM signálu a připojením pomocí Wi-Fi.

Jednotky Dart ve specifikaci pro PKP IC nabídnou maximální rychlost 160 km/h, nicméně soupravy jako takové jsou navrženy s ohledem na možnost provozu rychlostí až 200 km/h a v budoucnu až 250 km/h dle požadavků zákazníka. Pesa předpokládá, že až 70 % dílů nové soupravy bude pocházet od polských dodavatelů, kterých má být až 350. Všechny soupravy mají být dodány do října 2015.

Zdroj: Rynek Kolejowy


JiříK. | 6.5.2014 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
06.05.2014 (17:55)  
Do října 2015? V té době budou Poláci rádi za 1.jednotku. Ale jsem rád, že vlaky budou jezdit do Jelení Hory. Je to blízko Harrachova, kam rád jezdím a občas si rád zpestřím výlet tím, že navštívím sousední pohraničí.

Vít Burian: Já se přiznám, že mě to moc AGV nepřipomíná. To čelo je zaoblené úplně jinak a světla jsou umístěny úplně jinde.
06.05.2014 (17:00)  
Nemám co bych k tomu řekl, snad jen to, že když jsem to uviděl, vybavily se mi tři písmena: AGV. Myslím, co se týče vzhledu.
06.05.2014 (15:45)  
No, tak to jsem zvědav. I když by asi zrovna PESA mohla (jako jedna z mála firem v železniční branži) využívat okřídlený slogan: "Nemožné na počkání, zázraky do tří dnů," tak nejsem přesvědčen o tom, že už mají tolik zkušeností na to, aby se po hlavě pustili do "haj-spíd". Inu, nechme se překvapit...
registrovaný uživatel tarten 
06.05.2014 (15:09)  
Neonym:
Nadherný, jo. Nezapomeňte na poučku, že krása záleží na úhlu pohledu. Tady asi doslova. ;-)
(Ale jsou fakt hezké.)
registrovaný uživatel tarten 
06.05.2014 (15:08)  
KK:
Vůbec bych se nedivil, kdyby mezi rozlišovacími kritérii byl právě i podíl domácích dílů.
registrovaný uživatel tarten 
06.05.2014 (15:05)  
Nechic:
No, ono to zní tak trochu jako by Severokorejci vyhlásili, že na Měsíc a Mars kašlou a pošlou kosmonauta rovnou k Proximě Centauri. ;-)
registrovaný uživatel Nechic  mail  
06.05.2014 (14:26)  
No páni, VRT vlaky z JG (i když asi ne po úplně VRT trati, ale modernizace je znát). Tak připojíme Liberec z jedné strany k JG-Varšava, z druhé strany k Dresden - Frankfurt/Berlin/Munchen a na Prahu kašleme :D
registrovaný uživatel Kakov 
06.05.2014 (11:43)  
Zdeněk Štěpánek:

pokud tam mají stejná výběrka jako u nás, tj. jediným rozlišovacím kritériem je cena, pak je 6,8 % dost podstatná věc.....
06.05.2014 (11:38)  
Myslím, že rozdíl v ceně 6.8% není tak závratný aby cena rozhodovala. Ale rozhodně je dobré, že zvolili domácí produkci s domácím vývojem. Ono se jim to totiž vrátí hned několikrát. Třeba dalším objednávkama, rozvojem domácího průmyslu atd. Sešroubovat to umí kdekdo, ale vymyslet a vlastnit know-how, to má dnes hodnotu.

Škoda by se tam mohla přihlásit leda tak s vizualizací...
registrovaný uživatel Neonym  mail  
06.05.2014 (10:11)  
Tak design na té vizualizaci je nádherný. Třeba podobně dopadne i to naše výběrko na jednotky pro rychlíky
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko