..: Drahám stačí jízdenky v SMS či na In-kartě :..

Zadáním čísla mobilu si zajistíte SMS s kódem transakce, foto: Aleš Petrovský / České dráhy Praha — České dráhy od 15. prosince 2013 zavedly nové možnosti pro zákazníky, jak se prokázat platným jízdním dokladem ve vlaku. Vnitrostátní jízdenky zakoupené na eShopu ČD už není třeba tisknout na papír formátu A4 a také je nelze tisknout pomocí jízdenkových automatů UNIPAJ. První možností je uvedení telefonního čísla při nákupu jízdenky na webu ČD. Po zaplacení vám přijde na uvedené číslo SMS ve tvaru např.: „Kod transakce 1234X5 NOVAK Jan Plzen hl.n. – Praha hl.n. a zpet TAM: 23.01.2014 2.trida ZPET:23.01.2014 2.trida“. Kód transakce poté ukážete nebo nadiktujete průvodčímu ve vlaku a ten si pak zobrazí přes přenosnou osobní pokladnu (POP) vaši jízdenku. Druhou možností je při nákupu na eShopu uvést jako doklad číslo své In-karty. Po zaplacení je jízdenka v interních systémech ČD přiřazena k vaší In-kartě a průvodčí si pak po načtení karty přes POP ve vlaku může zobrazit taktéž vaší jízdenku.

Telefonní číslo můžete využít i pro bezplatný informační servis, foto: Aleš Petrovský / České dráhy Lze také kombinovat obě možnosti. Vyplněním telefonního čísla při registraci účtu v eShopu ČD získáte jeho automatické předvyplňování např. i pro informování o zpoždění či mimořádnostech příslušného vlaku. Tento způsob zatím není možné využít při nákupu traťových jízdenek a je třeba, aby si zákazník kartu aktualizoval u libovolné pokladny ČD se čtečkou In-karet. V platnosti samozřejmě nadále zůstává možnost vytištění jízdenky na papír formátu A4, zobrazení jízdenky ve formátu PDF na displeji el. zařízení (notebook, tablet, smartphone…) či sdělení kódu transakce z PDF jízdenky. U všech možností je vždy třeba předkládat průvodčímu také příslušný doklad, který jste uvedli při nákupu v eShopu.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


Aleš Petrovský | 24.1.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel lwq  mail  
24.01.2014 (14:59)  
Neskutecny, vec co sem tvrdil, ze jde nasadit okamzite (letapane 2008 cca) CD nasadili o pet-sest let pozdeji ... Paradni :-D
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
24.01.2014 (14:51)  
Souhlasím s tím, že tohle je výborný krok, navíc můžem doufat že v budoucnu se touhle cestou půjde dál a dál až půjde takhle internetově a elektronicky zařídit prakticky všechno :-) (Zřejmě kromě mezinárodních jízdenek, protože tam jsme ještě nedospěli ani k tomu, abych se dozvěděl cenu bez toho abych musel poslat dotaz mailem nebo se zeptat na pokladně, a to stejně často vede k rzným výsledkům...)
24.01.2014 (14:47)  
Ales: Tomu rozumiem, ale stale nevidim dovod preco by sa tam nemohol uplatnovat rovnaky system ako pri jednorazovych listkoch - POPka sparuje cislo prilozenej karty so zakupenym listkom (vo svojej pamati) a sprievodcovi zobrazi ze na danu kartu je zakupeny internetovy tratovy listok/aplikacia/cokolvek ine (tak to ma spravene aj ZSSK). Presne ako to robi s inymi internetovymi listkami. Pripadne po vzore DPB/SL sa moze pri kontrole takyto listok rovno do karty aj zapisat a vymazat z databaz v POPkach.
24.01.2014 (13:50)  
Je možné při platbě jízdenky na e-shopu použít elektronickou peněženku na inkartě?
24.01.2014 (12:54)  
CityTom: V neděli jsem jel s jízdenkou "na kartě" z Chocně do Prahy, nejprve rychlíkem do Pardubic, kde jsem z důvodu nespokojenosti s úrovní vozů B přestoupil na SC Pendolino do Prahy. Ačkoliv to bylo, pokud vím, v rozporu s tarifem (přerušit jízdu lze snad až po 100 km), nebyl s tím sebemenší problém. Dokonce ani s tím, že byl doklad vystaven pouze do Prahy-Libně, ačkoliv tam Pendolino nestaví.
registrovaný uživatel CityTom  mail  
24.01.2014 (12:42)  
Máte někdo zkušenosti, jak je to v případě přerušení jízdy? Mám strach, aby se pak jízdenka po prvním načtení POPkou z Inkarty nesmazala.
24.01.2014 (12:06)  
Aleš Petrovský: Myslím, že další krok by mohl směřovat k tomu, aby se třeba právě ty traťové jízdenky přes síť nahrály do POP - a POP, která se jako první setká s danou kartou, do ní změny zapíše podobně, jako bych aktualizaci karty provedl na pokladně nebo v automatu. Při další synchronizaci se pak z ostatních POP doklad zase smaže (nebude již potřeba, neboť se ví, že byl již nahrán na kartu).
24.01.2014 (11:37)  
Preco maju CD stale tu uchylnost so synchronizaciou tratovych listkov a aplikacii kupenych cez internet? Naco je dobre ze si cez internet kupim tratovku, alebo aplikaciu ked aj tak musim ist na pokladnu? A to iste ma napriklad PID, ODIS a podobne - nutnost navstevovat synchronizacne miesta co je v rozpore s podstatou internetoveho predaja.

V takej BID (akokolvek mizerny system to je) si dnes kupim listok napr. u Slovak Lines s platnostou od zajtra a zajtra mi ho budu akceptovat vsetci dopravcovia v BID bez toho aby som niekam chodil. Ak toto dokazu traja dopravcovia pouzivajuci kazdy iny system, preco to nedokazu CD aspon v ramci svojho tarifneho systemu, ked uz nie v IDS?
24.01.2014 (11:32)  
InKarta už právě jako samotný doklad stačí.
Zřejmě máte pravdu, i tisková zpráva ČD toto tvrdí. Nicméně oporu v SPPO to podle mě nemá (eshopová jízdenka není záznamem na kartě, ale někde v databázi).
24.01.2014 (11:30)  
babilon: In-Karta jako samostatný doklad stačí, že to průvodčí nemá aktualizované (ať už z jakýchkoli důvodů), je jeho problém. V takovém případě je jeho povinností zavolat ze svého služebního telefonu a platnost jízdenky ověřit takto manuálně.

To už se mi také ostatně jednou - dvakrát stalo, převážně na regionálních vlacích.

Nutno však podotknout, že ne všichni zaměstnanci ČD o těchto novinkách vědí. Když jsem se nedávno takto chtěl prokazovat v oblasti Podkrkonoší, narazil jsem na zaměstnance, kterým se to vyloženě příčilo a chtěli papírový doklad.
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko