..: V létě opět do Jemnice vlakem :..

Jemnice, foto: Manil Moravské Budějovice – Přátelé železniční dopravy, turisté i místní obyvatelé mohou během letních prázdnin opět využít při svých cestách v okolí Moravských Budějovic a Jemnice vlaky. Ty vyjedou v sobotu 5. července a budou jezdit až do 31. srpna každou sobotu a neděli. Vlaky jsou zajišťovány za podpory měst Moravské Budějovice a Jemnice, která provoz financují. Na rozdíl od jiných krajů, které turistickou dopravu dotují, Vysočina na tyto výletní vlaky nepřispěla. Rozsah provozu bude podobný jako v minulých letech, zavedeny budou tři páry vlaků. Památkově chráněná trať číslo 243 tak na několik týdnů opět trochu ožije.

Všechny spoje budou vedeny motorovým vozem 810, provoz bude zajištěn pod hlavičkou společnosti Railway Capital. Odjezdy vlaků z Moravských Budějovic jsou stanoveny na 10.00, 14.00 a 18.00, v opačném směru z Jemnice pak v 9.15, 13.15 a 17.15. Jízdní řád je koncipován tak, aby na vlaky byly přípoje jak ve směru od Znojma, tak od Jihlavy. Ve vlacích bude platit tarif dopravce, obyčejná jízdenka z Moravských Budějovic do Jemnice vyjde na 30 korun.

Zdroje: Město Jemnice, Railway Capital


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 29.6.2014 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Vysočina


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
02.07.2014 (19:43)  
Jojo, hoši, nohy líbat za ty odpadnuvší kostičky z bohatě prostřených stolů našich KÚ mocipánů. Zvláště nyní, před volbami se ony veřejnosti předhazované zbytečky kupř. v podobě semtam vlaku někde zavedeného budou setsakra omílat. Také zabere, kdy se jiné "optimalizace" odloží tak o půl roku po volbách - třeba plán likvidace železničního spojení Blatné, s tím se teď chlubit by bylo pro Zimolu, Žemličku, Kráka velmi netaktické...
01.07.2014 (21:28)  
Ekoter: Dobrý pohled na reálný stav věcí, který ovšem mnozí zde nechtějí vidět.

M.Drábek: Trať Desná má tu výhodu, že vede údolím přes ty vesnice, takže má dobrou dostupnost na zastávky. Je to pomalu taková motorová tramvaj, takže může v pohodě konkurovat autobusům. Navíc naváží lidi do poměrně velkého Šumperku. Takovou výhodu mnoho lokálek nemá.
Na trati do Jemnice ten provoz neskončil proto, že by SŽDC tuto trať neměly rády, ale proto, že jaksi nebylo dost zájemců o přepravu - cestujících....
01.07.2014 (18:15)  
Ad DJ: Kolik té nákladky tam tak jezdí? Ročně vozů?
01.07.2014 (16:28)  
"kde je jen regionální osobní doprava, ať si trať spravuje příslušný kraj"

A co je na tom nebezpečného?
Na regionální dráhy se nevztahují TSI, ETCS atd. a i ve srovnání s celostátními dráhami mají celou řadu úlev.

Pokud by tyto tratě přešly na kraje (s právy, povinnostmi i zázemím vlastníka a provozovatele dráhy - klidně i s odpovídajícím personálem OŘ SŽDC od odborné a administrativní po dopravní a údržbové profese), kraje by si začaly hlídat, aby je to nestálo příliš mnoho peněz za příliš málo cestujících.

Možná je tahle myšlenka extrémní, ale každopádně v ČR chybí ekonomická vazba mezi regionální dopravní obslužností a regionálními kolejemi.
registrovaný uživatel DJ 
01.07.2014 (15:53)  
Když si představím, že takovéto peníze by šly na nějakou trať jen tak kvůli tomu, že se tam párkrát do roka projede nějaký historický motoráček - ne, děkuji.
No jasně, na trati č. 243 není vůbec žádná nákladní doprava, že.

kdo má nést náklady na udržování tratě 243 v provozuschopném stavu?
kdo má nést náklady na udržování tratě 243 v provozuschopném stavu?
Třeba železniční odboráři by mohli.

Ale ti vlastně ne - těm to podivné zrušení osobní dopravy, které koncem roku 2010 potkalo (z iniciativy SŽDC, které se ale některé kraje "chytly") i další tratě (Vidnava apod.), nevadilo (no hlavně že máme nezdaněné režijky, to vadilo moc a moc, že).

Tak asi SŽDC. Jako na všech dalších tratích bez osobní dopravy.
(Nebo sklouzneme k nebezpečnému uvažování "kde je jen nákladní doprava, tam ať si tratě spravuje sám nákladní dopravce", nebo "kde je jen regionální osobní doprava, ať si trať spravuje příslušný kraj"?)
01.07.2014 (15:43)  
Ad Michal Drábek, Keprt: No a podívejte se na nějaký rozpočet SFDI z poslední doby (cituji z roku 2011):
JHMD ročně dotace cca 22 mil. Kč na údržbu a cca 8 na investice.
Desná ročně dotace cca 16 mil. Kč na údržbu a cca 9 na investice.
Kraslice a Svoboda n. Ú. cca 12 mil. Kč na údržbu.
Když si představím, že takovéto peníze by šly na nějakou trať jen tak kvůli tomu, že se tam párkrát do roka projede nějaký historický motoráček - ne, děkuji.
registrovaný uživatel Keprt 
01.07.2014 (13:30)  
Michal Drábek: to je možná provokativní, ale zejména velmi důležitá otázka. Vloni tento problém proběhl médii - SŽDC se tratí jako jemnická chce zbavit, ovšem chce na tom něco utržit (protože "péče řádného hospodáře", "nedovolená podpora jednoho subjektu"). Obce nebo nějaké spolky by některé z nevyužívaných tratí možná i byly ochotné převzít, ale nechtějí platit (chápu). A teď jak z toho ven. Obce ani spolky na nákup tratí za odhadní cenu mít nebudou a v seznamu priorit obecních zastupitelstev se vždy najdou položky přednější; ty tratě prostě nejsou pro obce nezbytné, můžou být maximálně turistickou atrakcí, ale voliče pálí školka, osvětlení, cesty, bezpečnost, odvoz odpadu atd. SŽDC by ze své podstaty měla udržovat provozuschopné všechny tratě jí svěřené, ale jako nepřímý uživatel jejích služeb a šotouš bych uvítal, kdyby svěřené prostředky soustředila tam, kde budou mít význam pro nákladní/osobní dopravu nějakých zajímavých objemů zboží/osob. Dlouhá léta se nic dít nemusí, turistické vláčky na tratích jako je jemnická můžou fungovat léta, ale ve chvíli, kdy přijde na pořad nějaká větší částka (živelní poškození, dožilá stavba), se rozhodne. Bezúplatný převod obcím/spolkům - to vidím jako otázku politického rozhodnutí; když tomu ministr/vláda dá zelenou, bude se převádět. Ale moc bych si od toho nesliboval. Jedna věc jsou proklamace "jé, nerušte tu trať, my jí chceme", druhá věc realita "trať je vaše, tady máte související agendu, tohle musíte zařídit, tohle zaplatit, támhle vám padá propustek".
01.07.2014 (11:40)  
Já ty vlaky cestujícím i dopravci přeju, ale položím provokativní otázku: kdo má nést náklady na udržování tratě 243 v provozuschopném stavu? Zatím nejspíš o nic nejde, ale trať bude jako my všichni podléhat zubu času. Neměla by ji převzít třeba obě města a obce mezi nimi? Viz úspěšný příklad Železnice Desná...
editor nebo admin ŽP Jan Máca  mail  
29.06.2014 (22:17)  
Jiří Hurt: Průvodčí mají povinně trénink hraním tetrisu, takže se nebojím, že byste se nevešli :-)
registrovaný uživatel Jiří Hurt  mail  
29.06.2014 (21:00)  
Jan Máca: Děkuji za info.

Ještě kdyby někdo věděl, jestli bude v záloze nějaký BDtax, nebo když bude mít člověk smůlu, tak bude sardinka? Ono takhle o prázdninách se sem tam může seběhnout pořádná kupa výletníků.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko