Praha — Máte rádi dopravu a uvažujete, že byste jí v budoucnu i živili? A nebo vás jen láká studovat na Fakultě dopravní ČVUT? Co na tom, že ten, kdo vystudoval navrhování letadel pak navrhuje třeba chladničky, důležité je se naučit inženýrsky myslet. Pokud nejste ještě úplně rozhodnuti, nabízí se vám jedna možnost – přijít na dny otevřených dveří, které i v letošním roce pořádá Fakulta dopravní ČVUT v Praze, a to na obou svých pracovištích. V pátek 24. ledna budou zájemcům o studium podány informace o studiu a uplatnění absolventů fakulty, podrobnější informace pak budou poskytnuty k oborům profesionální pilot a technologie údržby letadel. Mezi desátou a dvanáctou hodinou budou pak zpřístupněny laboratoře fakulty na adrese Konviktská 20, Praha 1, a to zkušební laboratoř ústavu dopravní telematiky, laboratoř řízení a modelování dopravy, nově zřízená laboratoř odbavovacích a informačních systémů ve veřejné dopravě a učebny výpočetní techniky. V odpoledních hodinách pak navážou exkurze v Horské ulici v kampusu na Albertově, a to do laboratoře interaktivních vozidlových simulátorů, laboratoře bezpečnosti dopravních systémů a na dopravní sál fakulty dopravní. Bližší informace o přednáškách a exkurzích najdete na stránkách ČVUT FD, za kterou vás srdečně zveme.
V úterý 4. února 2014 je od 10.00 do 12.00 otevřeno pracoviště v Děčíně na adrese Pohraniční 1 (budova KOKOS). Než definitivně podepíšete přihlášku na vysokou školu, přijďte se podívat, co vás čeká.
Říká se: „Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají.“ Vy, čtenáři ŽelPage, máte jednu výhodu – mezi těmi, kdo zdejší web sledují, je i nemálo těch, co už studenty této fakulty jsou, nebo ji už úspěšně absolvovali, ba dokonce se najdou i tací, kteří tam učí. Máte možnost se jich v diskuzi zeptat na jejich zkušenosti, na jejich pohled na věc. A věříme, že pokud vám neodpoví veřejně, tak si najdou aspoň chvilku času a odpoví vám vzkazem.
Připravte se na to, že studium dnes není jako za dob vašich rodičů – kdy zkoušení se koncentrovalo do krátkého zkouškového období a během semestru se vaši rodiče mohli věnovat projektům. Dnes vás i během semestru čekají průběžně písemky – tu z fyziky, tu ze statistiky… Sice nepříjemné, ale na druhou stranu pokud z písemek nasbíráte během semestru dostatečný počet bodů, tak v některých předmětech to může stačit na automaticky zapsanou zkoušku s hodnocením „E“. Ale pokud byste chtěli známku lepší, tak pak musíte ještě na ústní. Nečekejte, že ve studijním plánu najdete jen předměty, na které se budete těšit a které vás budou bavit. Jsou tam i předměty, které nebudete zrovna milovat. Možná se budete divit, proč z vás na dopravní fakultě dělají pomalu teoretické fyziky… A studenti by asi mohli vyprávět více. Že získat za semestr 19 podpisů do indexu za zápočty, klasifikované zápočty či zkoušky není nic jednoduchého, ale dá se to zvládnout. Nemusíte se bát ústních zkoušek, ty téměř neexistují. Většina zkoušení se odehrává formou testů. Nenaučí vás to sice mluvit v konfrontaci s odborníkem, rychle reagovat na jeho dotazy (a připravit se tak na státnice, kde vás to určitě potká), ale asi je to pro pedagogy rychlejší (a někteří studenti tvrdí, že hodnocení testů je více méně loterie).
Abyste mohli zdejší školu studovat, musíte být ale i fyzicky zdatní. Pokud se o to nezaslouží tělocvikáři, tak potom ti, kteří sestavují rozvrhy. Na přemístění z jedné budovy do druhé vám nechají pouhých 15 minut – a občas to musíte stíhat včetně oběda.
Integrály a derivace většina z vás v reálné praxi pak nepoužije, přesto vás je budou učit. Berte to jako prověrku vašeho mozku, vašeho myšlení. Když to zvládly tisíce lidí před vámi, tak proč byste to neměli zvládnout taky? Fakulta dopravy nepatří mezi školy nejjednodušší, nedá se vystudovat během několika měsíců jak to šlo v minulosti na některých fakultách v Plzni, ale někteří ji přesto zvládnou i s červeným diplomem. (Klobouk dolů!) Jste-li technicky zaměřeni, pálí vám to a máte rádi dopravu – na Fakultě dopravní ČVUT vás rádi přivítají. Přijďte na dny otevřených dveří a následně podejte přihlášku ke studiu. Někteří z vás, kteří se možná na dnech potkáte, se pak uvidíte znovu – na seznamovací akci pro prváky. Na shledanou!
Zdroj: ČVUT FD
Škola se dá vystudovat i "alternativními" metodami, nicméně, pokud je přeháníte nad "únosnou mez" kterou používají všichni, nebudete mít kamarády a vystavíte se riziku kolektivnímu fyzickému napadení, jelikož to za těch pár let budou vědět všichni, že ten(ta) je největší svině v ročníku....
ale pozitivní zpráva je ta, že až vystudujete všechny předměty (většinu) v budově Na Florenci 25 (na kterou budete mít barvité vzpomínky, pravda zabarvené do krvava s chutí potu :D), tak přijdete na to, že bez problémů vystudujete i s 50 - 110 % úvazkem, jelikož relativně velká část vyučujících ví o svém předmětu mnohem méně, než lehce nadprůměrný student.
Za omezení ústních zkoušek buďte rádi, neboť se na nich obvykle zjistí, že byla použita při testu externí paměť, která na ústním "hlásí chybu spojení"
K přesunům: to, že nemůžete zvládnout 25 minutový přesun za 15 minut váš problém není, prostě přijdete pozdě, ale nesmíte cestou "spadnout do pasti", kterých je po cestě celá řada (Pod Slavínem, u Trajců, Vzorkovna,........)
Ústní zkoušky jsou časově náročné, protože je třeba se věnovat každému zvlášť (i test se musí opravit každý zvlášť, ale to dělá armáda nahraditelných doktorandů někde ve volném čase), studenti je nesnáší spíš proto, že jsou mnohem méně předvídatelné, testy už bývají většinou vcelku zažité a málokdy překvapí, zatímco zeptat se na ústní zkoušce se dá na cokoliv, podle potřeby. Vysloveně mluvit se bojí myslím jen málokdo.
...nejspíš proto, že se odnaučili mluvit. SMS, e-mail, facebook atp., to je převládající forma komunikace nad tou verbální.
...tak to mohl jít studovat klidně strojárnu, jelikož mám za to, že navrhování letadel bude dost specifický obor, byť člověka určitému způsobu myšlení nepochybně naučí a s vystudovaným technickým oborem se dnes nikdo určitě neztratí...
...proč z vás na dopravní fakultě dělají pomalu teoretické fyziky...
Nikdy jsem se sice s fyzikou a la FD ČVUT nesetkal, ale tohle bude hooodně velká nadsázka, že? :-)
Nemusíte se bát ústních zkoušek, ty téměř neexistují. Většina zkoušení se odehrává formou testů.
Jsem toho názoru, že přesně takhle NEMÁ vypadat vysokoškolská pedagogická praxe. I když to asi v některých předmětech jde dost těžko...
I v prváku to mají mnozí na háku :D
Na zkoušky vám stačí jeden den učení, na fyziku a matematiky 2 až 3 dny
Distanční obor je pouze MED na Bc. a návazná Logistika na Ing., matematika a fyzika je na všech oborech, na distančním se ale vyhnete laborkám z fyziky.. Obecně FD je ta lehčí z fakult ČVUT, oblzvláště od třetího ročníku pokud nechcete, tak do školy chodit skoro nemusíte, spolužák zvládl celé BC. prezenční studium oboru DOS při zaměstnání na plný úvazek v hotelu a ještě zvládl občas (každej týden) zajít do hospody
PS. intelpetr: přesun z Florence na ALbertov je zvládnutelný za 20 minut Céčkem na Vyšehrad, opačně šalinou taky!! Cvika stejně v 90% případů netrvají celých 90 minut tak o nic nejde.. Ale ostré přesuny jsou většinou jen záležitostí prváků, pak už to mají všichni na háku :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.