Praha — Máte rádi dopravu a uvažujete, že byste jí v budoucnu i živili? A nebo vás jen láká studovat na Fakultě dopravní ČVUT? Co na tom, že ten, kdo vystudoval navrhování letadel pak navrhuje třeba chladničky, důležité je se naučit inženýrsky myslet. Pokud nejste ještě úplně rozhodnuti, nabízí se vám jedna možnost – přijít na dny otevřených dveří, které i v letošním roce pořádá Fakulta dopravní ČVUT v Praze, a to na obou svých pracovištích. V pátek 24. ledna budou zájemcům o studium podány informace o studiu a uplatnění absolventů fakulty, podrobnější informace pak budou poskytnuty k oborům profesionální pilot a technologie údržby letadel. Mezi desátou a dvanáctou hodinou budou pak zpřístupněny laboratoře fakulty na adrese Konviktská 20, Praha 1, a to zkušební laboratoř ústavu dopravní telematiky, laboratoř řízení a modelování dopravy, nově zřízená laboratoř odbavovacích a informačních systémů ve veřejné dopravě a učebny výpočetní techniky. V odpoledních hodinách pak navážou exkurze v Horské ulici v kampusu na Albertově, a to do laboratoře interaktivních vozidlových simulátorů, laboratoře bezpečnosti dopravních systémů a na dopravní sál fakulty dopravní. Bližší informace o přednáškách a exkurzích najdete na stránkách ČVUT FD, za kterou vás srdečně zveme.
V úterý 4. února 2014 je od 10.00 do 12.00 otevřeno pracoviště v Děčíně na adrese Pohraniční 1 (budova KOKOS). Než definitivně podepíšete přihlášku na vysokou školu, přijďte se podívat, co vás čeká.
Říká se: „Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají.“ Vy, čtenáři ŽelPage, máte jednu výhodu – mezi těmi, kdo zdejší web sledují, je i nemálo těch, co už studenty této fakulty jsou, nebo ji už úspěšně absolvovali, ba dokonce se najdou i tací, kteří tam učí. Máte možnost se jich v diskuzi zeptat na jejich zkušenosti, na jejich pohled na věc. A věříme, že pokud vám neodpoví veřejně, tak si najdou aspoň chvilku času a odpoví vám vzkazem.
Připravte se na to, že studium dnes není jako za dob vašich rodičů – kdy zkoušení se koncentrovalo do krátkého zkouškového období a během semestru se vaši rodiče mohli věnovat projektům. Dnes vás i během semestru čekají průběžně písemky – tu z fyziky, tu ze statistiky… Sice nepříjemné, ale na druhou stranu pokud z písemek nasbíráte během semestru dostatečný počet bodů, tak v některých předmětech to může stačit na automaticky zapsanou zkoušku s hodnocením „E“. Ale pokud byste chtěli známku lepší, tak pak musíte ještě na ústní. Nečekejte, že ve studijním plánu najdete jen předměty, na které se budete těšit a které vás budou bavit. Jsou tam i předměty, které nebudete zrovna milovat. Možná se budete divit, proč z vás na dopravní fakultě dělají pomalu teoretické fyziky… A studenti by asi mohli vyprávět více. Že získat za semestr 19 podpisů do indexu za zápočty, klasifikované zápočty či zkoušky není nic jednoduchého, ale dá se to zvládnout. Nemusíte se bát ústních zkoušek, ty téměř neexistují. Většina zkoušení se odehrává formou testů. Nenaučí vás to sice mluvit v konfrontaci s odborníkem, rychle reagovat na jeho dotazy (a připravit se tak na státnice, kde vás to určitě potká), ale asi je to pro pedagogy rychlejší (a někteří studenti tvrdí, že hodnocení testů je více méně loterie).
Abyste mohli zdejší školu studovat, musíte být ale i fyzicky zdatní. Pokud se o to nezaslouží tělocvikáři, tak potom ti, kteří sestavují rozvrhy. Na přemístění z jedné budovy do druhé vám nechají pouhých 15 minut – a občas to musíte stíhat včetně oběda.
Integrály a derivace většina z vás v reálné praxi pak nepoužije, přesto vás je budou učit. Berte to jako prověrku vašeho mozku, vašeho myšlení. Když to zvládly tisíce lidí před vámi, tak proč byste to neměli zvládnout taky? Fakulta dopravy nepatří mezi školy nejjednodušší, nedá se vystudovat během několika měsíců jak to šlo v minulosti na některých fakultách v Plzni, ale někteří ji přesto zvládnou i s červeným diplomem. (Klobouk dolů!) Jste-li technicky zaměřeni, pálí vám to a máte rádi dopravu – na Fakultě dopravní ČVUT vás rádi přivítají. Přijďte na dny otevřených dveří a následně podejte přihlášku ke studiu. Někteří z vás, kteří se možná na dnech potkáte, se pak uvidíte znovu – na seznamovací akci pro prváky. Na shledanou!
Zdroj: ČVUT FD
Jiná situace je třeba na oboru DOS - nakresli silnici z A do B - ale je to podpořeno například propočtem ekonomické efektivnosti stavby? Či jen tupé "cvičení v Autocadu"?
Také existují předměty, ve kterých se myslet musí - jako jsou vedle matematik a mechanik i předměty zaměřené na železniční dopravu či technologii dopravy....
Jinak ještě jeden dobrý systém je písemka s povolenými libovolnými poznámkami a knihami, kde během třeba 4 hodin musíte vymyslet řešení daných problémů. Tam se taky ukáže, kdo rozumí a kdo ne.
Jsem toho názoru, že minimálně profilové předměty by měly být na VŠ zkoušeny ústně, resp. z případě "počítacích" předmětů tzv. dvoukolově, tedy v kombinaci zkoušková písemka a v případě úspěchu "postup" na ústní část. Jinak se mi, co se "využívání taháků" týče, líbila za našich studií např. zkouška z Dynamické pevnosti a životnosti, kde pan profesor zadal každému otázku, nechal všechny studenty sedět v zasedačce a odešel s tím, že máme 30 až 45 minut na přípravu. Následovaly individuální ústní pohovory, na jejichž výsledcích bylo perfektně vidět, kdo využil své zásoby taháků a do svých příprav opsal vše, co na dané téma našel. Takový student od ústní části obvykle odcházel s nepořízenou, protože zkoušející bezpečně poznal, že dané problematice vůbec nerozumí a veškerá příprava je jen a jen opsaný tahák...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.