..: RegioJet nakupuje další vozy z Rakouska, míří ke stovce vagonů :..

Metrans 186.291, vozy pro RegioJet, Přerov, 12. 1. 2014, foto: Dušan VacekPraha — Český soukromý železniční dopravce RegioJet v uplynulém týdnu oznámil nákup dalších ojetých vozů z Rakouska, kterých měl dosud ve svém vozovém parku k dispozici kolem čtyřiceti. Nově se počet vagonů téměř zdvojnásobí a postupně se dostane až na číslo 95. Od Rakouských spolkových drah (ÖBB) společnost podnikatele Radima Jančury nakupuje podobné vozy jako v minulosti, převážně řady Ampz 18-91 (u RegioJetu tarifní kategorie Relax a Business). Dále pak do Čech dorazí také oddílové vozy typů Bmz 21-91 a Bmz 28-91, ABmz 30-90 či jídelní vozy WRmz. Souprava s první sérií vagonů přitom už dorazila na naše území o víkendu, tažená lokomotivou společnosti Metrans. Některé vozy byly přepraveny do dílen v Krnově či Šumperku, kde proběhnou dílčí úpravy.

Bmz a ABmz RegioJet od ÖBB, Břeclav, foto: Josef Petrák Pro RegioJet aktuální nákup znamená již čtvrtou dodávku vagonů z Rakouska. Kromě toho odebral v květnu minulého roku také 12 vozů 1. třídy řady Am od Švýcarských spolkových drah (SBB), které modernizují dílny Legios České Velenice na řadu Amz 19-90. Z pohledu cestujících není bez zajímavosti, že minimálně jeden z nově dodaných vozů obsahuje úpravu pro dětský oddíl, u ÖBB označovaný jako Kinderspielabteil. První z nově dodaných vozů by do provozů dálkových vlaků Regiojetu měly zasáhnout v březnu letošního roku.

Nákup vozů z Rakouska přitom nedávno ohlásil také majoritní dopravce, České dráhy, jenž avizoval postupné převzetí až osmdesáti vozů od ÖBB. Závazné smlouvy však dosud nebyly zveřejněny ve věstníku, a potvrzená je tak pouze první tranše, čítající šest oddílových vozů řady Bmz, v hodnotě 1,2 milionu eur (33 mil. korun). Otázkou tak zůstává, zda se nákupní plány hned dvou českých dopravců navzájem nepřekrývají, a zdali uvolněné rakouské zdroje dostačují k pokrytí potřeb ČD i Regiojetu.

Zdroj: RegioJet, Věstník veřejných zakázek, Atlas vozů, Databáze vozů RegioJet


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 14.1.2014 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
15.01.2014 (16:01)  
happy > protoze je mnohem snazsi o necem roky placat pred kamerama na tiskovkach, nez to za mesic udelat (= kdyz se nechce, je to horsi, nez kdyz to nejde)? A nebo proto, ze pokud je neco levneho a snadneho, neda se na tom ta spravna sumicka odklonit bokem tak, aby se to v celku ztratilo?
registrovaný uživatel happy 
15.01.2014 (15:57)  
Je celkem úsměvné, že ten rakouský šrot působí oproti standardu ČD (mimo Pha- Ova a EX)) jako luxusní zboží. Proto by mě celkem zajímalo, proč obchodník se šrotem (Zelený) a další odpovědní nekonají a nenakupují. Tím bychom dosáhli za velmi málo peněz solidní muziky na dosti relacích v kategorii R.
15.01.2014 (15:54)  
Jo, radši mu ho tam hoďte zpátky. Byl to sice blábol (jako obvykle), ale ještě bude za mučedníka :-)
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
15.01.2014 (15:35)  
Proč jste teď smazali příspěvek od Alex7? :))
registrovaný uživatel Alex7 
15.01.2014 (15:00)  
To se dalo čekat, že dostanu dvojciferné mínusy za kritiku soukromníků. Děkuji cestujícím RJ.

Zato já jezdím dopravcem, který
1) mi poskytuje 25% slevu na cestování
2) obsluhuje 99% tratí ČR (soukromníci jsou ve srovnání s ČD kapkou v moři, kteří si nezaslouží být stavěni na roveň ČD - mluvím o médiích včetně ŽP)
3) usídlil do našeho města svou nejmodernější vozidlovou flotilu a zastavují zde nejmodernější rychlíky ČD (koženka je u nás zhruba 2 roky neznámým pojmem)

Farkač Karel: Kdyby nepřišli noví dopravci, tak by ČD provozovaly i na těch nejexponovanějších vnitrostátních linká, včetně na Slovensko, stále ohyzdné a nepohodlné s*ačky.
Jen tak mimochodem, nedávno jsem se projel ostravským EC v kožence, ale jenom na 40 minut. Tzn. že soukromníci na stav vozového parku ČD moc vliv nemají.
15.01.2014 (14:20)  
Problém je v tom, že se park osobních vozů ČD pro dálkovou dopravu nechal dojít do tak zuboženého stavu a ani se v minulosti nepomýšlelo (až na vyjímky) nad modernizacemi větší skupiny vozů, nedej Bůh, nad nákupem nových vozů pro vnitrostátní provoz.
Tak se nyní nedivme, že jiní dopravci jsou s kulturou cestování lépe než ČD, které žily a žijí jen fenoménem 680. A jednomu z nich stačí ojetiny, a jaká je to paráda. Někomu se to možná nelíbí, ale to je už jen jeho problém.
registrovaný uživatel tarten 
15.01.2014 (13:58)  
JH: Pro RJ/LE určitě. Ale pro stát?

Pro stát je jízda auta velice nevýhodná. Na externalitách zaplatí několikanásobek toho co ja jiný druh dopravy za osobokilometr. Nejdražší jsou nehody.
15.01.2014 (13:48)  
NIcKON: A ty nové a nové dálnice a dokola opravované silnice (máme jednu z nejhustších silničních sítí na světě) platí kdo a z čeho? Stejně jako následky na ekologii a zdraví, způsobené stále rostoucím provozem aut? Zahrnul jste to do svého výpočtu?
I železniční síť máme jednu z nejhustších na světě. To bude asi tím, že máme jednu z nejvyšších hustot osídlení na světě.
Údržba silnic je placena právě ze spotřební daně z PHM. Pokud nastane hromadný přesun cestujících na železnici, bude mít stát nižší příjmy a budou chybět peníze na údržbu silnic. Taková silnice se totiž neničí jen opotřebováním, ale i časem. Pokud na jedné silnici jezdí 10x míň aut než na druhé, rozhodně to neznamená, ža tam asfalt vydrží 10x déle.
Následky na zdraví chápu, ale mám k tomu tři faktické připomínky:
1) dají se velice špatně vyčíslit
2) přestože provoz aut roste už dlouhá desetiletí, dožíváme se stále vyššího věku; ten vliv na zdraví tedy asi není nijak drastický
3) rozumný přístup ke zdraví se projeví až v horizontu desetiletí, zatímco propad daňových příjmů se projeví "do roka a do dne"; z dlouhodobého hlediska by rozumný přístup ke zdraví mohl být přínosný snad i finančně, ale stát se (bohužel) stará spíš o to, co bude zítra, za měsíc, za rok; asi proto, že na nějaké "vznešené cíle" bohužel nemá peníze

Michal Jaroš: Srovnejte si počet cestujících ve vlacích RegioJet a LEO Express a pak porovnejte s běžnou obsazeností expresů či Pendolin. Pak si tu můžete něco vyprávět o krátkých vlacích soukromých dopravců.
Jak jste přišel na to, že píšu jen o soukromých dopravcích? Napsal jsem "několikavozové vlaky osobní dopravy". Tím jsem měl na mysli i nyní již zbytečná Pendolina nebo třeba Řevnice/Úvaly co 15 minut.

CART: Tak to je mazec, takže "silniční doprava je lepší, protože z ní stát vybere víc na daních"
To je vaše interpretace. Já napsal, že je finančně výhodnější, ne že je lepší. Silnice mít musíme tak jako tak a čím víc aut po nich bude jezdit, tím víc peněz bude na jejich údržbu.

Jiri Vosecek: To o preferenci silnice před železniční dopravou jste napsal vážně? Já si opravdu nejsem moc jistej.
Já osobně bych taky radši preferoval železnici. Ale za posledních dvacet let už jsem se "vyspal" ze své vlakománie a teď se na dopravu snažím dívat i z jiných úhlů.
15.01.2014 (13:28)  
RJ přeju aby zkrachoval, za to co mi udělal, sice to s převozem vozů nesouvisí, ale snad to bude někoho zajímat. Odmítl jsem foukat, protože RJ šetří a nutili mně foukat do použitého náustku, který měl předtím v hubě chrchlavý kuřák, pro ukázku jak se zachází se zaměstnanci snad stačí. Další moje zážitky s RJ jsem popsal dříve. Jsem zvědavý jak ty vozy zprovozní. Škoda že cestující nemají možnost kontrolovat technický stav vozů, ale snad se něco stane a ujmou se toho novináři.
15.01.2014 (13:24)  
Příměstskou dopravu Praha-Kolín, zazdili dokonale, v podstatě je nepoužitelná. Dřív jsme pustili jeden 15ti vozový vlak státního dopravce, dnes pouštíme 2 soukromé, jeden nedotovaný státní a 2 dotované státní. Vrchol všeho je, že já musím o 10 minut dřív na vlak, pak popojedeme do Velimi a tam stojíme 15 minut, když se zrovna daří, jinak déle, a ještě u odjezdového návěstidla, kdyby alespoň u nástupiště.
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko