..: Společnost DB Schenker rozšířila nabídku svých služeb :..

232.668-4 + 232.529-8, Adorf (Vogtl) - Hundsgrün, foto: Tomáš Kubovec Berlín — Společnost DB Schenker (DB-S) v letošním roce opět rozšířila nabídku svých služeb, kterých může využít každý zákazník, který chce poslat třeba jen jednu velkou bednu, kterou už mu z důvodů váhového limitu nevezme k přepravě pošta, ale může využít i celého kontejnerového vlaku. Na pravidelnou přepravu kontejnerů mezi italským Verona Quadrante Europa Terminal a českým Paskovem, která je v provozu od počátku roku 2012 ve spolupráci se společností Bohemiakombi, navázaly další pravidelné vlaky. Společnost Trenitalia získala kontrakt na dopravu automobilů Fiat z jihopolského města Tychy do Itálie. Ke spolupráci si vybrala právě DB-S, které zajistí pravidelný týdenní provoz ucelených vlaků mezi polskou automobilovou továrnou a Itálií, kde vlaky budou končit v různých destinacích (Boloňa, Verona, Turín…) Vzdálenost 1200 km mezi stanicemi Tychy a Boloňa zvládne vlak za 30 hodin.

DB Schenker ve Spojeném království

Vlak společnosti DB Schenker Rail UK v čele s lokomotivou 60099 se vrací do birminghamského intermodálního terminálu v Kingsbury, foto: mattbuck. V letošním roce byl nedaleko Londýna zprovozněn velký intermodální terminál London Gateway. 6. listopadu jako první přijal loď Caledon společnosti MOL, která přivezla kontejnery z Jihoafrické republiky. Společnost DB Schenker Rail UK je zodpovědná za řízení vlakového provozu na terminálu a provádí i bezpečnostní kontrolu. Současně poskytuje i svůj odborný personál ostatním nákladním železničním dopravcům, kteří využívají tento terminál. Nový terminál je řešen tak, že může přijmout vlaky až se 35 vagony, což jsou nejdelší vlaky tohoto typu používané ve Spojeném království. Překladiště je, mimo jiné, vybaveno jeřáby o výšce 138 m, které umožní najednou zvedat až 4 kontejnery, což výrazně urychlí nakládku a vykládku lodí. Společnost DB Schenker Rail UK proto nabízí již svým klientům dopravu „ode dveří ke dveřím“ a rozšířila své služby na oblast Midlands, do Yorkshire a na severozápad. Denně by DB Schenker Rail UK měla přijmout nebo vypravit z Londýna až 72 kontejnerových vlaků. Současně se snaží nabízet své služby britským společnostem a převést na železnici přepravu zásilek, které jsou nyní mezi odesílateli a přístavy přepravovány kamiony.

DB Schenker v Číně, Rusku a Kazachstánu

Mapa tras přepravy nákladů mezi Čínou a Evropou, foto: Feng Xiuxia / China Daily Přeprava zásilek z Číny do Evropy je věcí, kterou DB-S už řeší několik let. Po železnici je doprava rychlejší, než cesta lodí, a náklady jsou jen zlomkem ceny (asi 1/6) ve srovnání s přepravou leteckou. Dnes má DB-S v Číně 62 kanceláří, 90 skladů a přes 5 tisíc zaměstnanců. Od roku 2011 jsou v provozu kontejnerové vlaky z Lipska do severovýchodní Číny do města Šen-jangu. O rok později vyjely vlaky na pravidelné lince z Čchung-čching na jihozápadě Číny do německého Duisburgu. „V současné době provozujeme pravidelné ucelené vlaky z Čchung-čchingu, Čcheng-tu a Čeng-čou do Evropy," řekl Bernhard Wiezorek, ředitel železniční logistiky a spedice Schenker (Čína). „Umožňují door-to-door přepravu z téměř kteréhokoliv místa v Číně do většiny evropských měst během 19 až 22 dnů." V letošním roce pomáhala DB-S s rozvojem železniční přepravy v Čeng-čou, hlavním městě provincie Che-nan ve střední Číně, když vznikala nová linka do Hamburku. Vlaky zdolají 10 214 km za 16 dnů.

Od roku 2011 spolupracuje DB-S s ruskou státní společností JSC (Joint Stock Co). Kromě přepravy mezi Čínou a Evropou se nově začala zabývat i přepravou mezi Čínou a Ruskem. Z různých míst Číny do Moskvy je zajišťována přeprava v čase 18 až 30 dnů, podle výchozí destinace. Současně se rozšiřuje i počet cílových destinací v Rusku. Moskva a Novosibirsk by už neměly být jedinými body pro nakládku a vykládku kontejnerů.

Nově je v provozu pravidelná kontejnerová linka mezi Německem a kazašským Almaty.

DB Schenker v Turecku

ES64U2-062, Bicske - Szár, foto: Piotr Kozlowski Od letošního září přibyla do nabídky DB-S další novinka: „Bosphorus Shuttle“ – pravidelná doprava mezi Německem a Tureckem. Zpočátku jsou v provozu tři páry vlaků týdně, výhledově se počítá s pěti páry vlaků každý týden. Trasu 2300 km mezi Norimberkem a Istanbulem vlaky zvládnou za pět dnů a projedou přes Rakousko, Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko. Následně DB-S zprovoznila přímé vozy s kontejnery z Turecka až do Spojeného království v reakci na rostoucí poptávku..

Společnost ale nezůstala v Turecku jen u železnice a buduje postupně i svou nákladní kamionovou dopravu, aby mohla zásilky z Evropy dopravovat svým zákazníkům po celém Turecku, a naopak je svážet do Istanbulu k vlakové přepravě. Rozvoj dopravy probíhá ve třech fázích. Pro tu první bylo zvoleno jako centrum Edirne na severozápadu země a přeprava obsluhovala uzly Istanbul, Bursa a Izmir. Ve druhé fázi přibyly uzly Eskisehir, Afyon a Antalya na jihozápadě Turecka. DB Schenker Arkas počátkem roku plánuje zprovoznit v rámci třetí fáze obsluhu uzlů, které budou rozprostřeny od Ankary po Aksaray a Mesin. Další uzel je naplánován do města Gaziantep v blízkosti jižní hranice se Sýrií. Počítá se s dalšími trasami rozptýlenými až v osmi směrech do vnitrozemí. „Mít vlastní pozemní dopravní síť v Turecku nám umožní pokrýt další významný trh pro naše zákazníky, a dále zkvalitnit naši síť," řekl Karl Nutzinger, člen představenstva zodpovědný za pozemní dopravu v DB Schenker. DB Schenker Arkas tak v blízké době bude provozovat v Turecku 40 pravidelných linek a nabídne tak největší dopravní frekvenci pro sběrnou službu do Evropy.

Zdroje: Automotive Logistics, Baltic Transport Journal, Deutsche Bahn, DB Schenker [1], [2], China Daily, Rail & Road, Wikimedia Commons


Vlad Poslat mail autorovi | 17.12.2013 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Nákladní doprava

Další z regionu Evropa Německo


registrovaný uživatel Hansie  mail  
22.12.2013 (11:44)  
Přepravu nákladu rychlostí 26 km/h, resp. 19 km/h nelze v 21. století v žádném případě považovat za úspěch, v podstatě se není čím chlubit
registrovaný uživatel IvaA 
19.12.2013 (21:30)  
Flexo: Dobrý den, v tomto tržním segmentu se obvykle "píár bláboly" konstruují tak, aby byly doložitelné. Z hlediska odborného jsou tam pak popsány konkrétní výkony carga DB-Schenker které jsou pro pozorovatele v oboru zběhlé docela zajímavé. Byl byste tak laskav a konkrétně identifikoval alespoň nějaké další přímé lži (zejména co se železničního spojení Čína-Evropa týče)? Rozhodně bych to uvítala. (Pozn. s DB-S nejsem propojena ani obchodně, ani pracovně a prosbu míním bez jakékoliv ironie).
Děkuji.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
18.12.2013 (23:26)  
Hlavně se DB Schenker (o splynutím s Railionem) chová vůči zákazníkům jsko Špeditér ..
registrovaný uživatel Flexo 
18.12.2013 (22:49)  
Společnost Trenitalia získala kontrakt na dopravu automobilů Fiat z jihopolského města Tychy do Itálie.

Společnost Trenitalia nic nezískala, protože tento kontrakt nikdy neztratila.

Celý článek je jen kompilát píár blábolů s minimální informační hodnotou.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko