..: KTZ šetří provozní prostředky po nasazení lokomotiv GE :..

TE33A společnosti KTZ mezi stanicemi Aynabulak a Taurasy, foto: Kabelleger / David Guble Astana — Výrobce lokomotiv – Lokomotiv Kurastyru Zauyty – je dceřiná společnost národního podniku Kazakhstan Temir Zholy (KTZ – Kazachstánské dráhy). Matka LKZ uzavřela v roce 2006 s americkou společností GE Transportation Systems smlouvu na výrobu 310 lokomotiv Evolution, označených jako TE33A. Kromě dodávek pro domácí trh se lokomotivy i exportují a setkat se s nimi můžete na tratích v Kyrgyzstánu, Tádžikistánu nebo Estonsku. Na berlínském InnoTrans v roce 2012 byla uzavřena mezi KTZ a GE na dodávku dalších 110 lokomotiv, které budou využity pro vozbu osobních vlaků. Z tohoto důvodu bude jejich maximální rychlost upravena na 160 km/h. První lokomotivy z této série budou do pravidelného provozu nasazeny v průběhu roku 2014.

Od roku 2009 provozují KTZ již 143 lokomotiv TE33A, které postupně nahrazují lokomotivy staré, pořízené ještě v dobách Sovětského svazu. Kromě toho, že se provozovateli výrazně snížily náklady na servis lokomotiv a zmenšil se počet odstávek lokomotiv pro poruchy, při vyhodnocení provozu ekonomové došli k zajímavému závěru. Nové lokomotivy jsou daleko méně „žíznivé“ než předchozí typy a při srovnání provozních nákladů dochází k úsporám při pořizování pohonných hmot. Úspory byly vyčísleny v přepočtu na 4,33 milionu eur.

Zdroje: Railly News, Wikimedia Commons


Vlad Poslat mail autorovi | 12.12.2013 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Nákladní doprava

Další z regionu Svět


registrovaný uživatel koyot 
14.12.2013 (2:07)  
Je to za první pololetí roku 2012. Jedním z důvodů je, že na tahání vlaků stačí pouze jedna loko oproti dvojitým 2ТЭ10M.
registrovaný uživatel Pazzy 
13.12.2013 (21:23)  
Na jaké období jsou ty úspory?
registrovaný uživatel koyot 
12.12.2013 (20:11)  
Už dlouho plánuji okružní jízdu Kazachstánem, ale vždycky skončím někde blíž nebo severněji. Kde jsou ty časy, kdy Moskva Astana byl zaplyvanej vlak, teď to bude v Kazachstánu samé talgo a štafetu vlaku hrůzy asi převezme Moskva Biškek. :)
12.12.2013 (12:04)  
On design lokomotiv pro "konvenční rychlosti" v Evropě a Americe je dost odlišný. (Mimochodem, donedávna se totéž týkalo i aut.)
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
12.12.2013 (11:51)  
No, našim průmyslovým designérům z padesátých, šedesátých a sedmdesátých let bychom měli zpětně vytesat pomník, když vidím vzhled většiny nových lokomotiv.
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
12.12.2013 (6:55)  
Dobrá newska. Měl by (a poskytl by) někdo provozní srovnání T 448 a T 466 s notiry ČKD a CAT? Děkuji.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko