..: Bardotky končí: ČD ukončí pravidelné nasazení řady 749 :..

749.006-3, Poříčí nad Sázavou - Poříčí nad Sázavou-Svárov, foto: Pavel Martoch Praha — Řekne-li se: „Bardotky v sobotu 14. prosince 2013 skončí v pravidelném provozu u Českých drah,“ asi se najdou i tací, kterým ukápne slza. Podle neoficiálních zdrojů by na trati Posázavského pacifiku měla být ten den vystavena dvojice lokomotiv z depa Vršovice. První bude zařazena na vlaky Os 9055 (Praha hl.n. 8.24 – Čerčany 10.09), Os 9058 (Čerčany 11.18 – Praha hl.n. 13.08), Os 9063 (Praha hl.n. 14.00 – Čerčany 15.39) a Os 9064 (Čerčany 16.48 – Praha hl.n. 18.40); druhá bardotka potáhne vlaky Os 9057 (Praha hl.n. 9.24 - Čerčany 11.09) a Os 9062 (Čerčany 15.48 – Praha hl.n. 17.40). Tato sobota je tedy poslední den pro obdivování úžasné lokomotivy se svým nezaměnitelným bubláním motoru.


Dodejme, že od nového GVD již nebude řada 749/751 turnusována. Nicméně při mimořádnostech, náhradách nebo napěťových výlukách se zřejmě nárazově v provozu objeví i po 15. prosinci 2013. Minimálně pod Bohdalcem zůstanou ještě nějakou dobu jako provozní záloha, díky čemuž je nastávající konec spíše papírový. Posledních několik provozních kousků rovněž zůstává u ČD Cargo, přičemž minimálně s 749.018 a 751.219 se ještě v provozu počítá.

Připomínat historii těchto strojů je téměř zbytečné, mnozí ji znají více než dobře a kdo chce, může se podívat do zdejšího archivu. Psalo se o nich vážně, ale i s úsměvem a nadsázkou. Sáhněme tedy do zdejší galerie a připomeňme si tyto stroje malým výběrem fotografií.

749.011-3, Luka pod Medníkem - Petrov u Prahy, foto: Chary 749.006-3, Luka pod Medníkem - Jílové u Prahy (Žampach), foto: Tomáš Poslušný 749.039-4, Luka pod Medníkem - Jílové u Prahy, foto: Bean 749.008-9, Jílové u Prahy - Luka pod Medníkem (žampašský viadukt), foto: NIcKON 751.004-3 + 749.006-3, Petrov u Prahy - Luka pod Medníkem, foto: Pavel Martoch 749.011-3, Petrov u Prahy - Luka pod Medníkem, foto: Bean 749.039-4, Petrov u Prahy - Luka pod Medníkem, foto: Vítek_V
749.250-7, Branná - Ostružná, foto: Pavel Martoch 749.006-3, Jesenný - Návarov, foto: Petr Lux 749.006-3, Český Šternberk zastávka - Soběšín, foto: Filip Štajner 749.039-4, Spálov - Jesenný, foto: Petr Lux 749.008-9, Ostružná - Branná, foto: Johník 749.121-0, Dolánky - Malá Skála, foto: Petr Holub 749.259-8, Lipová Lázně - Horní Lipová, foto: Tomáš Kubovec
T 478.1010, Nedvědice - Věžná, foto: topič 751.038-1 + 751.176-9, Police nad Metují, foto: Žíža 751.338-5 + 749.248-1, Ramzová - Ostružná, foto: Honza Beránek / JTB 751.095-1 + 854.218-5, Oldřichov v Hájích, foto: paolo3 751.119-9, Branná - Ostružná, foto: Jakuza 751.053-0, Mikulovice státní hranice, foto: Jakuza 751.149-6, Vysoké Žibřidovice - Hanušovice zastávka, foto: Honza Beránek / JTB

Jasně, fotky dnes ještě neumí zachytit i zvuk…


gimli35 | 13.12.2013 (6:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Pozvánky

Weitere aus ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
21.04.2014 (14:46)  
Zdravím, jak je to aktuálně s Bardotkama? Včera jsem jel na trati Zruč n. S. - Čerčany a vlak byl tažen lokomotivou 749.
08.01.2014 (12:16)  
Prosím, víte někdo, co teď jezdí na těch vlacích místo Bardotek?
Registrierter Benutzer zdenda 
16.12.2013 (10:06)  
Pro mě byly nezapomenutelné na konci 80. let a v 90. let, kdy si chrochtaly údolím Jihlavy. Vozily rychlíky i spoustu osobáků a chvíli po roce 2000 ještě pomáhaly na přípřežích letních rychlíků. A pak už jen doznívaly hezky na Šumavě.
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
15.12.2013 (7:04)  
Pěkně prosím o minireportáž, jak to včera dopadlo?
Registrierter Benutzer VencaM 
14.12.2013 (2:09)  
Že Bardotky končí na Sázavě?! To sou kecy: https://www.dropbox.com/s/558kv147nq6y4g9/14122013493.jpg
Rychlá dokumentace stavu stanice Ledečko z přípravy sobotního, veřejnosti přístupného provozu na kolejišti DDM Praha ;)
V.
13.12.2013 (23:25)  
Nejen ČD Cargo, Hanzalík....i u IDS Cargo zůstávají..
13.12.2013 (21:48)  
Když se řekne zamračená, tak jakožto rodákovi z Ledče nad Sázavou se mi vybaví jejich působení na horním Pacifiku, které sice nebylo tolik výrazné jako na tom dolním, ale také bylo. Zde vozily hlavně rekreáky, které ještě v 80. letech jezdily v sestavě T 478.1, pět Bai (maďarských, pozdějších Bh) a jeden vůz Da (pozdější D). Do stanic jako Ledeč nad Sázavou, Vlastějovice, Zruč nad Sázavou a podobných se ta souprava vešla jentaktak a v každé zastávce přesahovala nástupiště o víc jak polovinu. A ten rachot, než se to rozjelo!
Kromě toho ještě v 70. letech na téže trati vozily "ekonomické" soupravy T 478.1,2x Bai (osmidveřové) a k tomu někdy dvouossý služebák Dsd (pozdější Daad). Tyto soupravy se ve Světlé nad Sázavou obracely zvláštním způsobem. Po příjezdu do Světlé posunovač odpojil lokomotivu od vlaku a ze soupravy vypustil všechen vzduch. Poté nastoupil na jeden vůz k brzdovému kolu na plošině. Po té signalista na odjezdovém návěstidle postavil návěst "posun dovolen", na návěst posunovače lokomotiva začala soupravu tlačit ven ze stanice, ale před odjezdovým návěstidlem přibrzdila, čímž soupravu odrazila a ta dále pokračovala do stoupání za prvním přejezdem. Zde na spádu posunovač soupravu zabrzdil. Signalista mezi tím přehodil výhybku na vedlejší kolej, posunovač soupravu odbrzdil a ta začala samospádem sjíždět na tuto kolej. Když na tuto kolej souprava samospádem najela, tak na ni najela lokomotiva a po zkoušce brzdy byl vlak připraven k odjezdu směr Čerčany.
Dále se mi vybaví vzpomínka na zamračené na dnešní trati 240 Brno - Jihlava. V 80. letech byly ještě v Třebíči, Vladislavi, Náměšti či mezi Kralicemi a Rapoticemi staré příhradové mosty nýtované konstrukce. Zamračené měly na těchto mostech omezenou přechodnost, což znamenalo, že před mostem každá z nich musela zpomalit asi na 20 km/h, touto rychlostí se vlak doslova přes zmíněný most "přeplazil" a teprve když lokomotiva byla za mostem, mohl ji strojvedoucí zase rozjet na původní šedesátku (nebo kolik tam jinak je). Toť moje nejvýraznější vzpomínky na zamračené.
13.12.2013 (19:14)  
V článku mi chybí, kde je turnusovaná 749 dnes. A taky by se slušelo vzpomenout, že některé mašinky jsou ve Vršovicích už nějaký pátek, vlastně od zahájení jejich provozu v půlce 60. let.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Railfort  mail  
13.12.2013 (19:09)  
Moje první klučičí setkání s Bardotkou bylo na souběhu 040 a 045 u Trutnova, když jsme jezdili z dovolené v Krkonoších. Přijeli jsme s 852/3 k vjezdu, pak vedle zastavila Úpa. A ta lokomotiva měla jiný čumák než vše, co jsem do té doby znal.
13.12.2013 (16:49)  
Další řada... To jich tu za chvíli moc nezůstane :-(
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko