Hamburg — Německá společnost SCI Verkehr, která se specializuje na oblast železniční techniky a logistiky, představila před nedávnem novou studii Vysokorychlostní a meziměstská doprava – globální trendy na trhu. Podle studie se flotila vysokorychlostních vlaků v blízké budoucnosti ještě mírně rozroste, navýšení se očekává kolem 5 %. Po rekordních letech, kdy se uváděly do provozu nové tratě, zejména v Čině, a obnovoval se vozový park v Japonsku, dojde k výraznému propadu objednávek nových vozidel. Nicméně poptávka na zavedených trzích západní Evropy se očekává konstantní. Při započítání objednávek z posledních několika let, kdy jednotky teprve půjdou do výroby, a s výhledem na nové projekty, o kterých jednotliví dopravci jednají, se dá počítat s růstem trhu kolem 9 %.
Trh vozidel vysokorychlostní dopravy má roční celosvětový obrat zhruba 6,4 mld. eur. V současnosti je v provozu asi 3 200 vysokorychlostních vlaků s rychlostí nad 190 km/h. Z toho ale 90 % připadá na sedm největších trhů: Čínu, Francii, Japonsko, Spojené království, Německo, Španělsko a Itálii. Průměrné stáří souprav je 9 let a téměř zůstává beze změn vzhledem k vysokému počtu vozidel dodaných v nedávné době. Přesto jsou výrazné rozdíly mezi regiony. Zatímco v některých státech se již nejstarší jednotky vyřadily (Francie, Japonsko), v Číně průměrné stáří zatím udává nízké jednociferné číslo, díky dodávkám jednotek v posledních pár letech.
Zdroj: Railway Bulletin
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.