..: GySEV nasadil do provozu nové FLIRTy :..

FLIRT pro společnost GySEV, foto: Stadler Sopron — Maďarsko-rakouský železniční dopravce GySEV potěšil cestující na lince Sopron – Szombathely – Szentgotthárd, když v prosinci s novým grafikonem nasadil do provozu i první dvě nové jednotky FLIRT od švýcarské společnosti Stadler. Ty již obdržely všechna potřebná povolení pro provoz na maďarské železniční síti i pro nasazení na komerční trasy. Další dvě soupravy je budou v brzké době následovat.

Smlouva na dodávku čtyř jednosystémových souprav v hodnotě 20 milionů eur byla podepsána v dubnu 2012. Nechybí klimatizace, moderní informační systém včetně videopanelů, elektrické zásuvky pro napojení elektroniky a wi-fi. Souprava je vybavena multifunkční plochou pro přepravu jízdních kol, bezbariérová toaleta je běžný standard počátku 21. století. U nástupišť s hranou ve výšce 55 cm je možno nastupovat zcela bezbariérově. Kapacita jednotek činí 211 míst k sezení a 164 míst k stání, maximální rychlost vyjadřuje hodnota 160 km/h. Výrobce udává, že akcelerace dosahuje hodnoty 1,2 m/s², tedy že rychlosti 100 km/h dosáhne souprava během 28 sekund a bez problémů zastaví z rychlosti 120 km/h jen za použití elektrodynamické brzdy.

Karosérie se vyráběla v maďarském závodu Stadleru v Szolnoku, finální montáž pak proběhla v polském závodě Siedlice. Při uvádění do provozu maďarským dopravním úřadem se soupravy testovaly na železničním úseku Győr – Hegyeshalom, a to na rychlost 160 km/h. Vzhledem k tomu, že nové soupravy jsou typově shodné s těmi, které byly před časem dodány MÁV, nebylo nutno řešit složitou kompletní homologaci.

FLIRT pro společnost GYSEV, foto: GYSEV FLIRT pro společnost GYSEV, foto: GYSEV FLIRT pro společnost GYSEV, foto: GYSEV FLIRT pro společnost GYSEV, foto: GYSEV

GySEV pořídil nové jednotky jako součást projektu rekonstrukce tratí Sopron – Szombathely – Szentgotthárd. Bylo zrekonstruováno na 110 kilometrů železničních tratí a cestovní rychlost vzrostla na 120 km/h. Podstatná část nákladů byla hrazena z prostředků EU.

Zdroje: GySEV, Railway Bulletin, Railway Technology, Stadler


Vlad Poslat mail autorovi | 15.1.2014 (15:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Maďarsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Zlámalík  mail  
15.01.2014 (20:46)  
No vida, pokrok. U GySEVu mě vždy jen zaráží ta zemědělská barevnost. No, každopádně se to nesplete :-)
registrovaný uživatel Ešus 
15.01.2014 (20:16)  
Uchycení na zeď má i LEO Express, který hlásal, že tím ušetří na uklízečkách.
15.01.2014 (19:26)  
mahathma: Přesně tak. Poskytují nejvíce místa pro nohy a zavazadla.
15.01.2014 (15:42)  
Každopádne Stadler vyvinul levitujúce sedačky a to si zaslúži pochvalu :)
registrovaný uživatel Alex7 
15.01.2014 (15:09)  
Nejsou to náhodou šotouši nejnenáviděnější české sedačky? :)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko