..: GySEV nasadil do provozu nové FLIRTy :..

FLIRT pro společnost GySEV, foto: Stadler Sopron — Maďarsko-rakouský železniční dopravce GySEV potěšil cestující na lince Sopron – Szombathely – Szentgotthárd, když v prosinci s novým grafikonem nasadil do provozu i první dvě nové jednotky FLIRT od švýcarské společnosti Stadler. Ty již obdržely všechna potřebná povolení pro provoz na maďarské železniční síti i pro nasazení na komerční trasy. Další dvě soupravy je budou v brzké době následovat.

Smlouva na dodávku čtyř jednosystémových souprav v hodnotě 20 milionů eur byla podepsána v dubnu 2012. Nechybí klimatizace, moderní informační systém včetně videopanelů, elektrické zásuvky pro napojení elektroniky a wi-fi. Souprava je vybavena multifunkční plochou pro přepravu jízdních kol, bezbariérová toaleta je běžný standard počátku 21. století. U nástupišť s hranou ve výšce 55 cm je možno nastupovat zcela bezbariérově. Kapacita jednotek činí 211 míst k sezení a 164 míst k stání, maximální rychlost vyjadřuje hodnota 160 km/h. Výrobce udává, že akcelerace dosahuje hodnoty 1,2 m/s², tedy že rychlosti 100 km/h dosáhne souprava během 28 sekund a bez problémů zastaví z rychlosti 120 km/h jen za použití elektrodynamické brzdy.

Karosérie se vyráběla v maďarském závodu Stadleru v Szolnoku, finální montáž pak proběhla v polském závodě Siedlice. Při uvádění do provozu maďarským dopravním úřadem se soupravy testovaly na železničním úseku Győr – Hegyeshalom, a to na rychlost 160 km/h. Vzhledem k tomu, že nové soupravy jsou typově shodné s těmi, které byly před časem dodány MÁV, nebylo nutno řešit složitou kompletní homologaci.

FLIRT pro společnost GYSEV, foto: GYSEV FLIRT pro společnost GYSEV, foto: GYSEV FLIRT pro společnost GYSEV, foto: GYSEV FLIRT pro společnost GYSEV, foto: GYSEV

GySEV pořídil nové jednotky jako součást projektu rekonstrukce tratí Sopron – Szombathely – Szentgotthárd. Bylo zrekonstruováno na 110 kilometrů železničních tratí a cestovní rychlost vzrostla na 120 km/h. Podstatná část nákladů byla hrazena z prostředků EU.

Zdroje: GySEV, Railway Bulletin, Railway Technology, Stadler


Vlad Poslat mail autorovi | 15.1.2014 (15:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Maďarsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
16.01.2014 (23:31)  
ignác horský: ČD nedostávají peníze podle toho, kolik vytřásl ministr financí z prasátka, ale podle toho, kolik mají ve smlouvě na poptané vlaky. A to samé platí i pro ostatní dopravce jezdící veřejnou službu. Další argument?
16.01.2014 (23:28)  
Josef Petrák: Třeba tak, že státu zbyde více peněz na dotace Českým drahám. Erár je tu jen jeden a každé kolonce je umožněnno si pro sebe stáhnout jen určitou část eráru a podle toho jak je velký ten erár, je velká i ta každá patřičná kolonka. A už nemluvě o tom, že se tu bavíme o firmě, která je ve 100% vlastnictví státu. To je jako se bavit o tom, co má manžel paní Novákové z toho, že mu upekla buchty.
16.01.2014 (23:25)  
ignác horský: A v čem to pomůže Českým drahám? :)
16.01.2014 (23:23)  
Nemohu se než nepřihlásit a reagovat.
I kdyby Panter stál na sedačku stejně jak Flirt a jak tu někdo napsal je v třívozovém Panteru navíc více míst než ve Flirtu, tak výhody národního výrobce tkví ve věcech jakými jsou třeba daně, platy, zisky daňě z výrobních nákladů apod.
Pokud zaplatíme stejně za věc vyrobenou u nás, jak za věc vyrobenou v cizině, tak u té vyrobené u nás získají lidé mzdy, firmy zisky, z toho všeho se státu platí daně. Navíc lidé i firmy budou takto vydělané peníze opět utrácet a to se opět bude danit, takže stát část takto vynaložených prostředků získá zpět. Takto danit se samozřejmě bude i proud spotřebovaný na výrobu jako i ostatní náklady opatřené u nás. Z věci vyrobené v Maďarsku nemá nic.
Je smutné, že v této zemi je lidem stále potřeba vysvětlovat takto triviální záležitosti. Takže ve finále zjistíte, že ten Panter stát nakonec nestojí ani 100 milionů.
registrovaný uživatel Zlámalík  mail  
16.01.2014 (19:21)  
registrovaný uživatel lukes4.zs  mail  
16.01.2014 (17:58)  
Uz i v madarsku jezdi soukromnici.....
registrovaný uživatel Werkie  mail  
16.01.2014 (13:52)  
Jiří Hovorka: Flirt má mnohem kratší vozy než regiopanter kvůli jacobsonovým podvozkům. Neříkám co je lepší, ale podle tohoto parametru určitě porovnávat nejdou.
16.01.2014 (11:56)  
Jiří Hovorka:
3. vozový regiopanter 241 míst k sezení
4. vozový flirt 211 míst k sezení
16.01.2014 (11:44)  
Jiří Hovorka: a nekupovali to Maďaři v nějaké předvánoční akci, např. 3+1 zdarma? Asi více sledovali letáky.
16.01.2014 (11:20)  
4 vozový Flirt - 137,5 mil. Kč (dle přepočtu 1€=27,5 Kč)
3 vozový Panter - 137,5 mil. Kč

Nějak se nemohu dopátrat výhodnosti národního výrobce....
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko