..: GySEV nasadil do provozu nové FLIRTy :..

FLIRT pro společnost GySEV, foto: Stadler Sopron — Maďarsko-rakouský železniční dopravce GySEV potěšil cestující na lince Sopron – Szombathely – Szentgotthárd, když v prosinci s novým grafikonem nasadil do provozu i první dvě nové jednotky FLIRT od švýcarské společnosti Stadler. Ty již obdržely všechna potřebná povolení pro provoz na maďarské železniční síti i pro nasazení na komerční trasy. Další dvě soupravy je budou v brzké době následovat.

Smlouva na dodávku čtyř jednosystémových souprav v hodnotě 20 milionů eur byla podepsána v dubnu 2012. Nechybí klimatizace, moderní informační systém včetně videopanelů, elektrické zásuvky pro napojení elektroniky a wi-fi. Souprava je vybavena multifunkční plochou pro přepravu jízdních kol, bezbariérová toaleta je běžný standard počátku 21. století. U nástupišť s hranou ve výšce 55 cm je možno nastupovat zcela bezbariérově. Kapacita jednotek činí 211 míst k sezení a 164 míst k stání, maximální rychlost vyjadřuje hodnota 160 km/h. Výrobce udává, že akcelerace dosahuje hodnoty 1,2 m/s², tedy že rychlosti 100 km/h dosáhne souprava během 28 sekund a bez problémů zastaví z rychlosti 120 km/h jen za použití elektrodynamické brzdy.

Karosérie se vyráběla v maďarském závodu Stadleru v Szolnoku, finální montáž pak proběhla v polském závodě Siedlice. Při uvádění do provozu maďarským dopravním úřadem se soupravy testovaly na železničním úseku Győr – Hegyeshalom, a to na rychlost 160 km/h. Vzhledem k tomu, že nové soupravy jsou typově shodné s těmi, které byly před časem dodány MÁV, nebylo nutno řešit složitou kompletní homologaci.

FLIRT pro společnost GYSEV, foto: GYSEV FLIRT pro společnost GYSEV, foto: GYSEV FLIRT pro společnost GYSEV, foto: GYSEV FLIRT pro společnost GYSEV, foto: GYSEV

GySEV pořídil nové jednotky jako součást projektu rekonstrukce tratí Sopron – Szombathely – Szentgotthárd. Bylo zrekonstruováno na 110 kilometrů železničních tratí a cestovní rychlost vzrostla na 120 km/h. Podstatná část nákladů byla hrazena z prostředků EU.

Zdroje: GySEV, Railway Bulletin, Railway Technology, Stadler


Vlad Poslat mail autorovi | 15.1.2014 (15:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci Vozidla

Ďalšie z regiónu Maďarsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
16.01.2014 (23:31)  
ignác horský: ČD nedostávají peníze podle toho, kolik vytřásl ministr financí z prasátka, ale podle toho, kolik mají ve smlouvě na poptané vlaky. A to samé platí i pro ostatní dopravce jezdící veřejnou službu. Další argument?
16.01.2014 (23:28)  
Josef Petrák: Třeba tak, že státu zbyde více peněz na dotace Českým drahám. Erár je tu jen jeden a každé kolonce je umožněnno si pro sebe stáhnout jen určitou část eráru a podle toho jak je velký ten erár, je velká i ta každá patřičná kolonka. A už nemluvě o tom, že se tu bavíme o firmě, která je ve 100% vlastnictví státu. To je jako se bavit o tom, co má manžel paní Novákové z toho, že mu upekla buchty.
16.01.2014 (23:25)  
ignác horský: A v čem to pomůže Českým drahám? :)
16.01.2014 (23:23)  
Nemohu se než nepřihlásit a reagovat.
I kdyby Panter stál na sedačku stejně jak Flirt a jak tu někdo napsal je v třívozovém Panteru navíc více míst než ve Flirtu, tak výhody národního výrobce tkví ve věcech jakými jsou třeba daně, platy, zisky daňě z výrobních nákladů apod.
Pokud zaplatíme stejně za věc vyrobenou u nás, jak za věc vyrobenou v cizině, tak u té vyrobené u nás získají lidé mzdy, firmy zisky, z toho všeho se státu platí daně. Navíc lidé i firmy budou takto vydělané peníze opět utrácet a to se opět bude danit, takže stát část takto vynaložených prostředků získá zpět. Takto danit se samozřejmě bude i proud spotřebovaný na výrobu jako i ostatní náklady opatřené u nás. Z věci vyrobené v Maďarsku nemá nic.
Je smutné, že v této zemi je lidem stále potřeba vysvětlovat takto triviální záležitosti. Takže ve finále zjistíte, že ten Panter stát nakonec nestojí ani 100 milionů.
dopisovateľ alebo člen ŽP Zlámalík  mail  
16.01.2014 (19:21)  
registrovaný užívateľ lukes4.zs  mail  
16.01.2014 (17:58)  
Uz i v madarsku jezdi soukromnici.....
registrovaný užívateľ Werkie  mail  
16.01.2014 (13:52)  
Jiří Hovorka: Flirt má mnohem kratší vozy než regiopanter kvůli jacobsonovým podvozkům. Neříkám co je lepší, ale podle tohoto parametru určitě porovnávat nejdou.
16.01.2014 (11:56)  
Jiří Hovorka:
3. vozový regiopanter 241 míst k sezení
4. vozový flirt 211 míst k sezení
16.01.2014 (11:44)  
Jiří Hovorka: a nekupovali to Maďaři v nějaké předvánoční akci, např. 3+1 zdarma? Asi více sledovali letáky.
16.01.2014 (11:20)  
4 vozový Flirt - 137,5 mil. Kč (dle přepočtu 1€=27,5 Kč)
3 vozový Panter - 137,5 mil. Kč

Nějak se nemohu dopátrat výhodnosti národního výrobce....
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko