Sopron — Maďarsko-rakouský železniční dopravce GySEV potěšil cestující na lince Sopron – Szombathely – Szentgotthárd, když v prosinci s novým grafikonem nasadil do provozu i první dvě nové jednotky FLIRT od švýcarské společnosti Stadler. Ty již obdržely všechna potřebná povolení pro provoz na maďarské železniční síti i pro nasazení na komerční trasy. Další dvě soupravy je budou v brzké době následovat.
Smlouva na dodávku čtyř jednosystémových souprav v hodnotě 20 milionů eur byla podepsána v dubnu 2012. Nechybí klimatizace, moderní informační systém včetně videopanelů, elektrické zásuvky pro napojení elektroniky a wi-fi. Souprava je vybavena multifunkční plochou pro přepravu jízdních kol, bezbariérová toaleta je běžný standard počátku 21. století. U nástupišť s hranou ve výšce 55 cm je možno nastupovat zcela bezbariérově. Kapacita jednotek činí 211 míst k sezení a 164 míst k stání, maximální rychlost vyjadřuje hodnota 160 km/h. Výrobce udává, že akcelerace dosahuje hodnoty 1,2 m/s², tedy že rychlosti 100 km/h dosáhne souprava během 28 sekund a bez problémů zastaví z rychlosti 120 km/h jen za použití elektrodynamické brzdy.
Karosérie se vyráběla v maďarském závodu Stadleru v Szolnoku, finální montáž pak proběhla v polském závodě Siedlice. Při uvádění do provozu maďarským dopravním úřadem se soupravy testovaly na železničním úseku Győr – Hegyeshalom, a to na rychlost 160 km/h. Vzhledem k tomu, že nové soupravy jsou typově shodné s těmi, které byly před časem dodány MÁV, nebylo nutno řešit složitou kompletní homologaci.
GySEV pořídil nové jednotky jako součást projektu rekonstrukce tratí Sopron – Szombathely – Szentgotthárd. Bylo zrekonstruováno na 110 kilometrů železničních tratí a cestovní rychlost vzrostla na 120 km/h. Podstatná část nákladů byla hrazena z prostředků EU.
Zdroje: GySEV, Railway Bulletin, Railway Technology, Stadler
I kdyby Panter stál na sedačku stejně jak Flirt a jak tu někdo napsal je v třívozovém Panteru navíc více míst než ve Flirtu, tak výhody národního výrobce tkví ve věcech jakými jsou třeba daně, platy, zisky daňě z výrobních nákladů apod.
Pokud zaplatíme stejně za věc vyrobenou u nás, jak za věc vyrobenou v cizině, tak u té vyrobené u nás získají lidé mzdy, firmy zisky, z toho všeho se státu platí daně. Navíc lidé i firmy budou takto vydělané peníze opět utrácet a to se opět bude danit, takže stát část takto vynaložených prostředků získá zpět. Takto danit se samozřejmě bude i proud spotřebovaný na výrobu jako i ostatní náklady opatřené u nás. Z věci vyrobené v Maďarsku nemá nic.
Je smutné, že v této zemi je lidem stále potřeba vysvětlovat takto triviální záležitosti. Takže ve finále zjistíte, že ten Panter stát nakonec nestojí ani 100 milionů.
Viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Gy%C5%91r-Sopron-Ebenfurti_Vas%C3%BAt a více zde: http://de.wikipedia.org/wiki/Raaberbahn_Aktiengesellschaft
3. vozový regiopanter 241 míst k sezení
4. vozový flirt 211 míst k sezení
3 vozový Panter - 137,5 mil. Kč
Nějak se nemohu dopátrat výhodnosti národního výrobce....
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.