..: GySEV nasadil do provozu nové FLIRTy :..

FLIRT pro společnost GySEV, foto: Stadler Sopron — Maďarsko-rakouský železniční dopravce GySEV potěšil cestující na lince Sopron – Szombathely – Szentgotthárd, když v prosinci s novým grafikonem nasadil do provozu i první dvě nové jednotky FLIRT od švýcarské společnosti Stadler. Ty již obdržely všechna potřebná povolení pro provoz na maďarské železniční síti i pro nasazení na komerční trasy. Další dvě soupravy je budou v brzké době následovat.

Smlouva na dodávku čtyř jednosystémových souprav v hodnotě 20 milionů eur byla podepsána v dubnu 2012. Nechybí klimatizace, moderní informační systém včetně videopanelů, elektrické zásuvky pro napojení elektroniky a wi-fi. Souprava je vybavena multifunkční plochou pro přepravu jízdních kol, bezbariérová toaleta je běžný standard počátku 21. století. U nástupišť s hranou ve výšce 55 cm je možno nastupovat zcela bezbariérově. Kapacita jednotek činí 211 míst k sezení a 164 míst k stání, maximální rychlost vyjadřuje hodnota 160 km/h. Výrobce udává, že akcelerace dosahuje hodnoty 1,2 m/s², tedy že rychlosti 100 km/h dosáhne souprava během 28 sekund a bez problémů zastaví z rychlosti 120 km/h jen za použití elektrodynamické brzdy.

Karosérie se vyráběla v maďarském závodu Stadleru v Szolnoku, finální montáž pak proběhla v polském závodě Siedlice. Při uvádění do provozu maďarským dopravním úřadem se soupravy testovaly na železničním úseku Győr – Hegyeshalom, a to na rychlost 160 km/h. Vzhledem k tomu, že nové soupravy jsou typově shodné s těmi, které byly před časem dodány MÁV, nebylo nutno řešit složitou kompletní homologaci.

FLIRT pro společnost GYSEV, foto: GYSEV FLIRT pro společnost GYSEV, foto: GYSEV FLIRT pro společnost GYSEV, foto: GYSEV FLIRT pro společnost GYSEV, foto: GYSEV

GySEV pořídil nové jednotky jako součást projektu rekonstrukce tratí Sopron – Szombathely – Szentgotthárd. Bylo zrekonstruováno na 110 kilometrů železničních tratí a cestovní rychlost vzrostla na 120 km/h. Podstatná část nákladů byla hrazena z prostředků EU.

Zdroje: GySEV, Railway Bulletin, Railway Technology, Stadler


Vlad Poslat mail autorovi | 15.1.2014 (15:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci Vozidla

More from Maďarsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user danz  mail  
20.01.2014 (11:34)  
just my 2c:

Ano sedadla jsou z Borcadu (budou teď ve více nových projektech od Stadleru, hlavně FLIRTy, ale i KISS).
Myslím, že i tyto konkrétní jsou velmi dobrým kompromisem váhy / pevnosti (antivandal odolnost) / komfortu. Komfort je věc ryze subjektivní a každý to vnímá jinak, nicméně s tlaky na snižování váhy si nedělejme iluze o super komfortu a ještě k tomu v určitých cenách.

O lokalizaci / globalizaci - z pohledu jedné ekonomiky je samozřejmě nejlepší, když se co nejvíce vyrobí doma. O tom žádná. Nicméně jak již popsali předcházející přispěvatelé, není to reálné dosáhnout.
Navíc bych doporučil si uvědomit, že jsme exportní ekonomika, takže bych byl opatrný s takovým radikálním tvrzením, protože se pak může stát, že zjistíme, že naše podniky ztratí zakázky (hypoteticky samozřejmě). V celkových číslech jsme jako ČR na tom lépe, než kdybychom si měli kupovat vše od našich výrobců, ale také museli dodávat pouze jim.
O konkurenceschopnosti už tu bylo také něco napsáno.
Correspondent or Member of ŽelPage Hawkey  mail  
18.01.2014 (12:37)  
Hoši, vaše starosti a Rotschildovo banku a jsem naprosto spokojen :)

Podpora domácího průmyslu ze strany společností vlastněných státem, městem, regionem event. společností, kde má dříve uvedené majoritu má mnohmem hlubší souvislosti a má své logické důvody a i je v tom kus politiky a ekonomiky víše uvedeného.

Nikdo ale nemůže nutit soukromé společnosti, aby nakupovaly u tuzemnských výrobců, když dostanou lepší nabídku odjinud.

Rád bych závěrem upozornil, aby toto bylo chápáno z globálního hlediska, nikoliv z hlediska pouze ČR.
17.01.2014 (23:06)  
Pro zájemce doporučuju přečíst následující pojendání o podpoře domácího trhu od dávno mrtvého francóze Bastiata: www.nechtenasbyt.cz/admin/upload/pdf/LF2008-11.pdf
Je to relativně krátké a je třeba to brát s nadhledem.
Že byl Karel Havlíček Borovský exilován se učí, za co, to se nedozvíte. To je "exilováno" ze škol dodneška: Názory měl podobné jako Bastiat.
Registered user R.U.R.  mail  
17.01.2014 (18:15)  
Ono tady je taky efekt toho, že když jsou to evropské peníze a pro jednu evropskou společnost cosi dodá jiná evropská společnost, tak je to furt v podstatě doma -- ale zároveň je to už mnohem větší a tím pádem mnohem zdravější trh. Takovej kompromis mezi úplnou otevřeností trhu a úplnou podporou domácí výroby. (Což je mimochodem jeden ze smyslů EU a to smysl poměrně významný.)
Registered user aron 
17.01.2014 (17:34)  
spalda: Vy máte vypsat soutěž, do které se může přihlásit co nevíc dodavatelů a tím si pořídít co nejlepší výrobek za co nejnižší cenu. A proto ČD vypsali VŘ , tak jak ho vypsali, tzn. tak aby se přihlásila pouze a jen Škoda.(nicméně Panter je docela povedený)
17.01.2014 (8:53)  
ignác horský: ještě k té "ochraně" místních zaměstnanců. Pokud naopak místní lidé pracují na zahraničních projektech, tak Vám to zřejmě nevadí. Já bych se totiž vůbec nedivil, kdyby na tomto Flirtu pracovali konstruktéři z pražské kanceláře Stadlera. Sedačky mi taky připomínají český Borcad... Takže, vítejte v globalizovaném světě a smiřte se s ním.
17.01.2014 (8:42)  
ignác horský: vy zřejmě absolutně nechápete smysl výběrového řízení. Vy se nerozhodujete mezi českým, nebo zahraničním dodavatelem. Vy máte vypsat soutěž, do které se může přihlásit co nevíc dodavatelů a tím si pořídít co nejlepší výrobek za co nejnižší cenu. Můžete si ale například vyjednat, že si část vlaků smontujete někde v depu a tím zachovat zaměstnanost tady. Ale podmínky MUSÍ být pro všechny stejné.

Místní výrobci znají prostředí, normy, předpisy, jsou za humny a už to samotné je oproti jiným výrobcům zvýhodňuje. Proto jim nikdo nezakazuje se do otevřeného VŘ přihlásit a toto VŘ s nejlepší nabídkou vyhrát. Jedině spravedlivá soutěž může naše výrobce namotivovat k vyšším výkonům a jedině tak se dostanou na úroveň ostatních výrobců. Vámi navrhovaný protekcionismus vede z dlouhodobého hlediska naopak k útlumu výroby u nás a k omezení pracovních míst. Zkrátka proto, že protěžovaný výrobce se nemusí tolik snažit a během pár let nemá šanci v konkurenčním prostředí uspět. Nebo si snad myslíte, že třeba na Regionovy je někdo v Evropě zvědavý??
Editor or ŽelPage Administrator Vlad  mail  
17.01.2014 (4:39)  
ignác horský: Narazíte na mezinárodní soutěžní právo, které zakazuje diskriminaci kteréhokoliv ze soutěžitelů.

V minulosti si třeba obce dávaly do podmínek soutěže, že při hodnocení budou zvýhodněny ty firmy, které mají sídlo v obci vyhlašovatele. Protože část daňových výnosů, které firmy odvedly, končila v rozpočtu obce. Navíc se tím podporovala zaměstnanost v obci. Stanovisko ÚOHS? Diskriminační vůči ostatním soutěžitelům. Takže obce musely buď změnit podmínky nebo zrušit soutěž. A to byly jen několikamilionové stavební zakázky...

Pokud by něco obdobného zůstalo v podmínkách a náhodou nikdo z uchazečů nevznesl námitku, tak - protože většina nákupu železničních vozidel je nyní pořizována s dotací z prostředků Evropské unie - by se vyhlašovatel vystavoval riziku, že při případné kontrole ze strany poskytovatele dotace by mu byla zkritizována soutěž, což by vedlo ke krácení dotace. Příjemce dotace sice průběžně posílá všechny doklady poskytovateli dotace, ale kontrola ze strany českých úřadů chodí zpravidla v mezidobí po skončení zakázky a před definitivním vyúčtováním. A to už je pozdě na jakékoliv "opravy" blbě vypsané soutěže - smlouvy jsou uzavřené, plnění u objednatele... Navíc kontrolní orgány Evropské unie chodí i později.

Jediné, co prochází, je podmínka, že při zahraniční dodávce může být určité procento zakázky kompletováno v Česku, resp. bude využito českých subdodavatelů.

Před časem jsem zaregistroval polskou statistiku, kde se uvádělo, že cca 64 % soutěží na zakázky spolufinancované z prostředků EU, bez ohledu na předmět plnění, získali uchazeči ze zahraničí - ze zemí EU. Na obdobnou českou statistiku jsem nenarazil. (Proč si myslíte, že se poskytují dotace EU? Aby se pomohlo firmám v zemi příjemce a nebo evropským firmám?)
16.01.2014 (23:36)  
Smlouva je desetiletá, takže zaměstnání pracovníků ve Škodě nemusí mít žádný efekt na objednávku za 5 let. Kromě toho, ono ani moc kde škrtat není. :)
16.01.2014 (23:34)  
Ano mají to co si vykvíkají ve smlouvě a pokud by náš stát byl tak bohatý jako třeba Rwanda, tak by si určitě nevykvíkali, to co si vykvíkají. Pochybuji, že by si ve Rwandě mohli dovolit naše dráhy. Prostě a jednoduše možnosti eráru odpovídají tomu, co je možné si z něj vykvíkat pro jakoukoliv firmu či příspěvkovou organizaci na území našeho státu.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko