..: Freightliner se rozšířil do Evropy :..

Vlak dopravce Freightliner při dopravě uhlí, foto: Mr B Wilder Londýn — Britská společnost Freightliner, poskytující svým klientům intermodální dopravu, se opět více rozšířila po Evropě. Od společnosti ERS Railways, která byla klíčovým nákladním dopravcem v Nizozemsku, Německu, Švýcarsku a Itálii, převzala služby pro zákazníky Maersk Line. Finanční podrobnosti transakce nebyly zveřejněny. Obě společnosti, Freightliner ve Spojeném království a ERS na kontinentální Evropě, jsou poskytovateli služeb Maersk Line po více než 15 let. Tento vztah je posílen smlouvami, které má ERS uzavřeny s Maersk Line a které jsou součástí akvizice.

ERS Railways, Class 66, foto: T Houdijk Společnost ERS, která má sídlo v Rotterdamu, byla založena v roce 1994 jako intermodální nákladní železniční podnik. Do roku 2002 si železniční služby objednávala, pak se stala rovněž držitelem železniční licence, dnes platné pro Nizozemí, Belgii, Německo a Rakousko. Zajišťuje námořní služby v zázemí hlavních evropských přístavů (Rotterdam, Hamburg, Bremerhaven, Lübeck a Rostock) a její železniční linky vedou do různých destinaci v Itálii, Polsku, Německu, Švýcarsku, Rakousku a České republice. ERS má 47% podíl v německé společnosti boxXpress.de, která se specializuje na přepravu zásilek z přístavů do německého vnitrozemí.

ERS má flotilu 16 vícesystémových elektrických lokomotiv pro mezinárodní přepravu a 550 intermodálních vagonů, které jsou vhodné pro všechny druhy námořních a cisternových kontejnerů. Má uzavřené dlouhodobé smlouvy více než 450 zákazníky, kterým poskytuje spediční, dopravní a logistické služby.

Lokomotiva FreightlinerPL 66001, foto: PaulT Freightliner Group je ve Spojeném království jedničkou v intermodální železniční dopravě a dvojkou v hromadné objemové přepravě. Skupina se dělí na několik společností, které vystupují samostatně: Freightliner Limited (intermodálnní přeprava), Freightliner Heavy Haul (hromadná objemová přeprava), Freightliner Maintenance (servis lokomotiv a vagonů), Freightliner Poland (hromadná objemová přeprava), Freightliner Germany (hromadná objemová přeprava) a Freightliner Australia (intermodální a hromadná objemová přeprava).

Po privatizaci v roce 1996 (dříve součást British Rail) společnost investovala více než 500 milionů liber šterlinků do železniční nákladní dopravy, zařízení a infrastruktury. Úzce spolupracuje s provozovateli námořních přístavů ve Velké Británii. Skupina má roční obrat přes 360 milionů liber šterlinků, posledních 10 let je v zisku. Zaměstnává přes 2100 lidí, v provozu má přes 200 lokomotiv a 5000 vagonů.

Anders Mærsk (1976), foto: Maersk Line Maersk Line patří mezi 10 nejvýznamnějších světových dopravců na kontejnerových linkách. Centrálu má v Kodani, založena byla v roce 1928. V současné době zaměstnává přibližně 25 tisíc lidí a disponuje více než 600 plavidly. V roce 2006 si nechala společnost postavit v té době největší kontejnerovou loď – Emma Maersk. Dnes již světová moře brázdí dalších 7 lodí stejného typu a Maersk Line šly dál. V roce 2011 objednaly u společnosti Daewoo 20 ještě větších lodí, první z nich byla dodána 14. června 2013 a pokřtěna Mærsk Mc-Kinney Møller. Spolupráce lodního dopravce se společnostmi, které kontejnery dopraví z přístavů dále až ke klientům, je v současné době téměř nutností.

Zdroje: Freightliner, London Gateway, Rail Express, The Journal Of Commerce, Wikimedia Commons [1], [2], [3], [4]


Vlad Poslat mail autorovi | 22.11.2013 (9:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Nákladní doprava

Další z regionu Evropa Spojené království


registrovaný uživatel Kakov 
23.11.2013 (7:49)  
rpet: no a dnes? jak by jste hodnotil? zatím to na mě dělalo dojem jako že infrastruktura i vozový park je v UK na velmi dobré úrovni
registrovaný uživatel rpet  mail  
22.11.2013 (21:19)  
@ ondrejskalak:

Spíš by bylo dobré, aby se postaral o Británii. Jejich železnice byly (alespoň co jsem tam byl - 2002) v ne moc dobrém stavu (nejspíš po rozpadu BR).

to je dost logicka poznamka vzhledem k faktu, ze jsi tam byl v roce 2002, zatim co nyni je rok 2013...
22.11.2013 (15:45)  
Spíš by bylo dobré, aby se postaral o Británii. Jejich železnice byly (alespoň co jsem tam byl - 2002) v ne moc dobrém stavu (nejspíš po rozpadu BR).
registrovaný uživatel Zlámalík  mail  
22.11.2013 (13:48)  
Více ke zkouškám Class 66 i u nás zde: http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=2927328 a v následujících příspěvcích.
registrovaný uživatel Mr.Kofi  mail  
22.11.2013 (9:14)  
Nádherný diesely, tyhle Class 66. Když jsem byl v Anglii, párkrát jsem je zahlédl v čele těžkých nákladů, moc hezký zvuk!

Jinak nemá být v článku místo Freightliner Australia Freightliner Austria?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko