Praha — Organizace ROPID si v listopadu připomíná 20 let od svého vzniku. Zřízením organizátora se v roce 1993 začala psát historie Pražské integrované dopravy (PID). Postupné zapojování železničních a příměstských autobusových linek do systému MHD v Praze předznamenalo rozvoj sítě PID dále do Středočeského kraje, který mohl být naplno spuštěn po změně tarifního systému v roce 1996. V rámci oslav 20 let od vzniku ROPID je připravena celá řada akcí, které vyvrcholí v sobotu 23. listopadu 2013 Dnem Pražské integrované dopravy. Na širokou veřejnost čeká bohatý program včetně jízd historickými vozidly všech významných druhů dopravy v rámci PID.
Dnes jsou do sítě Pražské integrované dopravy zapojeny všechny linky metra, tramvají, městských autobusů, regionálních vlaků a přívozů na území Prahy včetně lanové dráhy na Petřín. Do Středočeského kraje vyjíždí řada vlakových a autobusových linek PID, které pokrývají již zhruba 1/3 jeho území. Pražská integrovaná doprava denně přepraví cca 1 500 000 cestujících a dopravní prostředky PID ročně ujedou 200 milionů km.
Království železnic za polovic
Centrem dění bude Království železnic na pražském Smíchově. Zde bude bohatý doprovodný program pro celou rodinu:
- prohlídka Království železnic s 50% slevou,
- výstava o historii PID,
- odborné přednášky,
- soutěže a hry pro malé i velké,
- další ročník soutěže o Největšího šotouše PID,
- papírové modely autobusů.
Jízdy historických vozidel
Široká veřejnost se bude moci zdarma svézt historickými vozy metra, vlaků, tramvají i autobusů na příměstském okruhu v jihozápadní části Prahy. Jednotlivé nostalgické linky budou jezdit v hodinovém intervalu cca mezi 10.00 a 16.00 a v přestupních stanicích na sebe budou navazovat:
- metro – souprava typu 81-71 (Florenc – Zličín),
- tramvaj – vozy T1 a T3 (Smíchovské nádraží – Sídliště Řepy),
- motorový vlak – vozy řady 830 a Bix (Praha-Smíchov – Rudná u Prahy),
- elektrický vlak – jednotka řady 451 (Praha-Smíchov – Dobřichovice),
- autobus – vozy Škoda 706 RTO s vlekem, Škoda 706 RO, Karosa ŠL11 (Rudná, nádraží – Zličín – Sídliště Řepy).
K výročí 20 let ROPID bude zároveň vydána nová publikace, mapující činnosti organizace ROPID a vývoj Pražské integrované dopravy v letech 1993 až 2013. Pro odbornou veřejnost se bude v pátek 22. 11. 2013 konat ve spolupráci s ČVUT v Praze Fakultou dopravní odborná konference „Integrovaná doprava – mobilita měst i regionů“ s účastí tuzemských i zahraničních dopravních odborníků. ROPID je zároveň generálním partnerem dopravního veletrhu CZECHBUS, který se konal minulý týden na pražském holešovickém výstavišti.
Zdroj: ROPID
1 2 | Zpráv na stránku: |
já bych se nad tím opravdu zamyslel, v případě zkušebního provozu bych nedělal ze "špatného" vozidla vědu, na pováženou by to bylo až teprve tehdy, pokud by s tímto vozidlem KŽC vyhrál výběrko,
samozřejmě, můžeme se dohadovat o tom, že by moderní a hlavně nízkopodlažní vozidlo nalákalo více lidí, otázkou je, zda v této fázi chceme do toho investovat....
P.S.: Pozadí toho, jak se k tomu současnému kontraktu dostali a jestli je ta linka potřeba, nechávám bez komentáře.
Ono nejde o výtku platnou pro oslavu 20 let ROPIDu, tady ať jezdí klidně vše historické.
Ale v běžném provozu to vadí. Bez ohledu na to, kdo je dopravce. Jsme v 21. století, takže služby by tomu měly odpovídat. Jestli je standardem zavádět v místní dopravě bezbariérové spoje, jestliže jsou v příměstské dopravě nasazovány alespoň částečně nízkopodlažní busy, měl by být tento trend i v příměstské železniční dopravě. Zkuste si to někdy s kočárkem a malým dítětem. A nebo jinak - mám kamaráda, který je po mozkové příhodě a problematicky ovládá polovinu těla. Nástup do nízkopodlažní 914 je bez problémů, ale dostat se do 810... Myslím, že většina zdejších čtenářů by v širší množině svých známých našla někoho s takovým handikepem.
Pokud se jedná o dotovaný spoj, tak bych, být objednatel, trval u částečné nízkopodlažnosti všech (a nebo aspoň výrazné většiny) spojů.
A samozřejmě druhou otázkou je, kdy SŽDC (ČD?) upraví všechny stanice (alespoň v rámci "velké Prahy") pro bezbariérový provoz.
Radek Papež: To je přece poctivá nostalgie, a u soukromníka to nevadí.. ;)
U soukromníka to vadí, resp. vadí samotný ten soukromník, to jen můj jmenovec Augusta zarazil svůj kolík na správném místě.
Při troše štěstí se dá kliknout na zdroj v zápatí zprávy (ROPID) a tam je přímo odkaz na toto.
http://www.ropid.cz/files/PDF_ruzne/a3_nostalgicke%20jizdy_.pdf
Odjezdy mezi výchozími stanicemi (Smíchov - Dobřichovice / Rudná) jsou po půl hodině, jízdní doba je 20 a 21 minut, takže se při troše štěstí dá prakticky velmi přesně dopočítat výskyt historických vozidel na daných tratích.
Při hodně velké troše štěstí se dá zadat do idosu spojení Smíchov - Dobřichovice na sobotu 23.11. a najde to mj. vlaky 35750-35759. Bohužel, tím bylo štěstí vyčerpáno, protože nostalgické vlaky na rameni do Rudné nejsou (zatím) v idosu uvedeny :-(
Zapracujte na sobě, prosím.
Děkuji.
A obhájcům laxního přístupu k používání psané formy jazyka (zdaleka nejde jen o češtimu - mj. i na tomto webu), preventivně vzkazuji: přečtěte si někdy alespoň příklad toho, jak elegantní češtinou je psaná velká část starší technické dokumentace. Proto je i po letech poměrně srozumitelná. Prostě technikovi slouží ke cti i kvalitní (a nebo alespoň základní) jazyková kultura. Též mám mezery, nepopírám. Ale snažím se na sobě pracovat.
PS při troše štěstí se dá nato sehnat letáček jehož součástí je i jízdní řád jednotlivých linek.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.