..: 250. redesignovaný vůz z dílen AW Neumünster pro DB byl předán :..

D-DB 61 80 84-94 016-1 Bpmbdz 294.0, foto: Christian Zell Neumünster — Železniční dílny v severoněmeckém Neumünsteru předaly koncem října 2013 dopravci DB Fernverkehr 250. vůz, který prošel modernizací interiéru, určený pro vlaky EC/IC. Jedná se o vůz s označením D-DB 61 80 84-94 016-1 Bpmbdz 294.0, tedy velkoprostorový vůz s místem pro invalidy a polovinou vozu vybavenou háky na kola. Vůz je, na rozdíl od ostatních modernizací, vyzdoben (nad červenou čárou typickou pro vozy DB) barvami Šlesvicko-Holštýnska a doplněn nápisem 250. Fahrzeug. V pruhu na bočnici se nachází nápis DB Werk Neumünster a logo města. Tuto rozsáhlou akci, která nemá v poslední době jinde v Evropě obdoby, zahájily DB před více než rokem a doposud touto modernizací prošlo celkem 387 vozů (stav k 11. listopadu 2013) z celkem plánovaného počtu 773. Na modernizacích se podílí více železničních dílen, nejen ty v Neumünsteru.

Interiér vozů je kompletně modernizován, původní sedadla jsou nahrazena novými ve standardu ICE, stejně tak je nahrazeno i obložení interiéru, koberce a jsou dosazeny nové rozkládací stolky. Poslední rekonstruovaný vůz by měl být předán dopravci koncem roku 2014. Očekávaná životnost těchto modernizovaných vozů bude minimálně 10 let.

D-DB 61 80 84-94 016-1 Bpmbdz 294.0, foto: Christian Zell D-DB 61 80 84-94 016-1 Bpmbdz 294.0, foto: Christian Zell

Za poskytnutí fotografií patří autorovi poděkování.

Zdroj: Drehscheibe foren


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 13.11.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
14.11.2013 (19:00)  
bartik09: jo, to je škodovácká ergonomická škola. Zaměstnávají tam na tlačítka nějakého morona a druhý takový to přebírá na straně klienta.

Včera mě fascinovala opět 471 nabízející lidem, kteří chtějí jen jednoduše vystoupit, u dveří toto: tlačítko na plošinu (hned na očích), za rohem schovává se hříbek pod sklem na nouzové otevření, páka na cosi taky nouzového, a až úplně nahoře velmi nenápadné zelené kulaté na to nejdůležitější. Pro jistotu bez předvolby a ovládající jen půlku dveří, takže vedle stojící cestující musel zase hledat to svoje... no radost! Ve srovnání s M1 jsou to totálně bizarní kreace...

A ten čas na výměnu nepodceňovat, další příklad: dnes jsem sledoval štíplístkův mariáš s papírky, IN- a Openkartami, razítkem a PoPkou a říkal jsem si, kolik prachů tahle legrace stojí na cestujících, které průvodčí nestihne zkontrolovat nebo odbavit... (Ve 21. století by stačila jen ta IN karta a jednoduchá čtečku s displejem, kterou drží v ruce)... Pomalé dveře, pomalé odbavení, všechno nakonec stojí prachy...
14.11.2013 (13:33)  
Pánové: Dveře a pokaždé jinak. A teď si představte tu hrůzu - když je klika vpravo, tak z druhé strany je zase vlevo! A přichází dveřníkovo dilema, zdali otevírati dovnitř či ven... dábelský vynález, ty dveře.
registrovaný uživatel JiP 
14.11.2013 (10:05)  
No me fascinuje jina vec a to srovnani tohoto nemeckeho vozu s nasim rekonstruovanym vozem Bbdgmee236, ktery be mel slouzit ke stejnemu ucelu. Ta nemecka verze je jesna ukazka toho, ze v jednoduchosti je sila. Nemecka verze je jednoducha, elegantni, funkcni a dle potreby je mozne kapacitu pro kola menit, eventuelne prostor pro kola operativne zrusit dosazenim sedacek. Bbdgmee236 je oproti tomu uplny kockopes. Kdyz pominu, ze v interieru poradne nic nefunguje-predevsim dvere, tak ergonomicky je to uplna katastrofa. At uz jedete s kolem nebo kocarkem, tak nad jednim nebo druhym nemate vubec dohled a po dotazu na pruvodciho, na koho se mam obratit, kdyz mi s kola nekdo neco ukradne, tak mi bylo oznameno ze mam smulu, protoze preprava je pod DOZOREM CESTUJICIHO. To tam mam na tom predtavku jako 3 hodiny stat?? To stejne jsme resili s kocarkem. Kdyz nam kluk v kocarku usnul, tak jsme ho stejne museli z kocarku odnest, protoze predstavek s prosotorem pro kola a kocarky neni klimatizovany, ale okna se otevrit nedaji, tazke v lete je tam bezne pres 40 stupnu ! Takze ten nemecky vuz ma muj obdiv !!! Jednoduche, funkcni, ergonomicke, variablni a verim ze dokonce bude mozna rekonstrukce i levnejsi ! A takto je to svetsinou reknonstukci provedenych u CD. Naprikald s velkou slavou rekonstruovanych vagonech Bdmpee233 urcenych pro dalkovou dopravu jsou nepolohovatelne sedacky. To vymyslel kdo?
14.11.2013 (0:08)  
Martin Grill: plus rychlejší výměna cestujících, kteří nejsou blokování nefunkčními, nebo nesnadně otvíratelnými lámačkami
Zda se mi, ze tady pocitame vterinky... Navic, co se tyce me, tak mnohem casteji potkavam nefunkcni predsuvny dvere, nez lamacky.

Před sto lety nemohly ženy volit, nyní mohou. Hrozná věc, tenhle pokrok!
No nejsem si jist, jestli je tohle priklad spravneho pokroku... :-)

Pikehead: Tak ono i u predsuvnych dveri lze najit ruzne vychytavky - vsudemozne umistena tlacitka na otevirani, jejich ruzny pocet, setkal jsem sem s vagonem (myslim, ze to bylo neco cobolackyho), kde presne v mistech, kde maji jine vagony tlacitka na ovladani dveri, tento mel tlacitka na zjisteni hladiny vodojemu a odpadni jimky. Dale napriklad honekry - otevirame pakou, zavirame knoflikem...
13.11.2013 (21:57)  
No tak to jsem rád, že nejsem sám, kdo ty lámačky považuje za šílenost. A srovnání s mizernou a lacině stavěnou 810, který paradoxně (polo)pneumatické předsuvné dveře má, je opravdu paradoxní.

A úplně nejlepší jsou mechanismy typu Balm/ú (ale určitě budou i na jiných starých motorech), kdy je třeba nejdřív něco udělat s jednou klikou, a pak až jde otevřít druhá. Nepíšu přesně co udělat, protože to je pokaždé improvizace, ale doposud jsem zatím vždy v zastávce Kaltenbrunn vůz samostatně opustil... :)
13.11.2013 (19:43)  
Pro DB. Hmmm... Tam mají pořád něco nového. My ani moc ne :-(
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
13.11.2013 (18:17)  
...plus rychlejší výměna cestujících, kteří nejsou blokování nefunkčními, nebo nesnadně otvíratelnými lámačkami, jakož i díky širšímu prostoru, ve kterém se nezadrhávají kufry a kabelky. Když mohly mít šoupačky už 860 v šedesátých a 810 v sedmdesátých letech, vůbec nechápu, jak mohly tehdejší ČSD dál pořizovat tuhle složitost.

Před sto lety nemohly ženy volit, nyní mohou. Hrozná věc, tenhle pokrok!
13.11.2013 (17:55)  
Pro DB může mít zrušení lámacích dveří pozitivní ekonomický efektdíky snížení počtu druhů naskladněných dílů. Takové korporace přemýšlejí už v jiných řádech a číslech. :)
13.11.2013 (17:40)  
Laborec425: Tak ono oboje (kliku i elektricke ovladani) jde vyrobit a udrzovat dobre, a pak se to da oboji pouzivat celkem snadno, nebo blbe a pak sou problemy. Je jasny, ze cpat knoflik vsude za kazdou cenu je nesmysl. Taky bych ale rek, ze pro otevreni sebelepsich lamacich dveri je zapotrebi urcitej grif...
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
13.11.2013 (17:33)  
Ohryzek: Mluvíte mi z duše :).
SYN: A místo toho raději v "nové době" každou chvíli kvůli selhání techniky dveře nefungující (kolik cestujících kvůli nim asi už z vlaku na své zastávce nevystoupilo), záchody ve vlacích uzamčené kvůli poruchám techniky (kolik lidí asi musel průvodčí ze záchodu dolovat :)) atd. atd. Proč asi zrovna třeba v tom Německu už ve vlacích elektronicky zavírané záchody nejsou a vrací se k mechanickým zámkům? :)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko