Neumünster — Železniční dílny v severoněmeckém Neumünsteru předaly koncem října 2013 dopravci DB Fernverkehr 250. vůz, který prošel modernizací interiéru, určený pro vlaky EC/IC. Jedná se o vůz s označením D-DB 61 80 84-94 016-1 Bpmbdz 294.0, tedy velkoprostorový vůz s místem pro invalidy a polovinou vozu vybavenou háky na kola. Vůz je, na rozdíl od ostatních modernizací, vyzdoben (nad červenou čárou typickou pro vozy DB) barvami Šlesvicko-Holštýnska a doplněn nápisem 250. Fahrzeug. V pruhu na bočnici se nachází nápis DB Werk Neumünster a logo města. Tuto rozsáhlou akci, která nemá v poslední době jinde v Evropě obdoby, zahájily DB před více než rokem a doposud touto modernizací prošlo celkem 387 vozů (stav k 11. listopadu 2013) z celkem plánovaného počtu 773. Na modernizacích se podílí více železničních dílen, nejen ty v Neumünsteru.
Interiér vozů je kompletně modernizován, původní sedadla jsou nahrazena novými ve standardu ICE, stejně tak je nahrazeno i obložení interiéru, koberce a jsou dosazeny nové rozkládací stolky. Poslední rekonstruovaný vůz by měl být předán dopravci koncem roku 2014. Očekávaná životnost těchto modernizovaných vozů bude minimálně 10 let.
Za poskytnutí fotografií patří autorovi poděkování.
Zdroj: Drehscheibe foren
Včera mě fascinovala opět 471 nabízející lidem, kteří chtějí jen jednoduše vystoupit, u dveří toto: tlačítko na plošinu (hned na očích), za rohem schovává se hříbek pod sklem na nouzové otevření, páka na cosi taky nouzového, a až úplně nahoře velmi nenápadné zelené kulaté na to nejdůležitější. Pro jistotu bez předvolby a ovládající jen půlku dveří, takže vedle stojící cestující musel zase hledat to svoje... no radost! Ve srovnání s M1 jsou to totálně bizarní kreace...
A ten čas na výměnu nepodceňovat, další příklad: dnes jsem sledoval štíplístkův mariáš s papírky, IN- a Openkartami, razítkem a PoPkou a říkal jsem si, kolik prachů tahle legrace stojí na cestujících, které průvodčí nestihne zkontrolovat nebo odbavit... (Ve 21. století by stačila jen ta IN karta a jednoduchá čtečku s displejem, kterou drží v ruce)... Pomalé dveře, pomalé odbavení, všechno nakonec stojí prachy...
Zda se mi, ze tady pocitame vterinky... Navic, co se tyce me, tak mnohem casteji potkavam nefunkcni predsuvny dvere, nez lamacky.
Před sto lety nemohly ženy volit, nyní mohou. Hrozná věc, tenhle pokrok!
No nejsem si jist, jestli je tohle priklad spravneho pokroku... :-)
Pikehead: Tak ono i u predsuvnych dveri lze najit ruzne vychytavky - vsudemozne umistena tlacitka na otevirani, jejich ruzny pocet, setkal jsem sem s vagonem (myslim, ze to bylo neco cobolackyho), kde presne v mistech, kde maji jine vagony tlacitka na ovladani dveri, tento mel tlacitka na zjisteni hladiny vodojemu a odpadni jimky. Dale napriklad honekry - otevirame pakou, zavirame knoflikem...
A úplně nejlepší jsou mechanismy typu Balm/ú (ale určitě budou i na jiných starých motorech), kdy je třeba nejdřív něco udělat s jednou klikou, a pak až jde otevřít druhá. Nepíšu přesně co udělat, protože to je pokaždé improvizace, ale doposud jsem zatím vždy v zastávce Kaltenbrunn vůz samostatně opustil... :)
Před sto lety nemohly ženy volit, nyní mohou. Hrozná věc, tenhle pokrok!
SYN: A místo toho raději v "nové době" každou chvíli kvůli selhání techniky dveře nefungující (kolik cestujících kvůli nim asi už z vlaku na své zastávce nevystoupilo), záchody ve vlacích uzamčené kvůli poruchám techniky (kolik lidí asi musel průvodčí ze záchodu dolovat :)) atd. atd. Proč asi zrovna třeba v tom Německu už ve vlacích elektronicky zavírané záchody nejsou a vrací se k mechanickým zámkům? :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.