..: Skončí provoz na trati do Týna nad Vltavou? :..

Odjezd z Číčenic do Týna nad Vltavou, foto: Matouš VinšTemelín — Je tomu pouze pár dnů, co Správa železniční dopravní cesty zveřejnila konečnou podobu jízdních řádů na období 2013/2014. Zatímco České dráhy o nové podobě grafikonu zatím mlčí, stejně jako vyhledávač IDOS (to, že v zahraničních vyhledávačích již nové jízdní řády včetně českých jsou, ponechme tentokrát stranou), tak bystřejší pozorovatelé již zjistili, že v tabulkách chybí jihočeská lokální trať s číslem 192. Ta spojuje Číčenice s Temelínem a Týnem nad Vltavou. Paradoxní přitom není samotný záměr náhrady méně významné trati autobusovou dopravou, ale spíše způsob, jakým k tomu v režii jihočeského dopravního koordinátora, společnosti JIKORD, dochází.

Ještě první návrh jízdního řádu, který byl představen na začátku léta, totiž s vlaky na trati 192 počítal, stejně jako jeho již téměř finální podoba zveřejněná zkraje září. Záměr zastavit na "Týnce" osobní dopravu přišel na veřejnost až přibližně za polovinou října, kdy o něm informovala Česká televize. Právě načasování publikace změn nahrává spekulacím některých místních obyvatel i železničních nadšenců, že o redukci spojů bylo rozhodnuto již dříve, avšak nebyly zveřejňovány kvůli blížícím se parlamentním volbám. Tuto argumentaci však představitelé Jihočeského kraje odmítají a optimalizaci dopravy odůvodňují ve svém Dopravním plánu nízkou hustotou zalidnění v oblasti a problematickou dostupností některých zastávek. Navíc je zřejmé, že důležitou, ne-li hlavní roli, hrají také finance.

Pohled od Dívčic směrem na Netolice, foto: Matouš VinšTrať mezi Číčenicemi a Týnem nad Vltavou tak zřejmě bude následovat osud sousední tratě do Netolic, kde byla železniční osobní doprava ukončena k 1. březnu 2011. Definitivně se však o budoucnosti tratě 192 bude ještě jednat a informace zatím není definitivní. V případě zastavení provozu budou vlaky nahrazeny v podobném rozsahu autobusovou linkou 320850 společnosti ČSAD Jihotrans, která bude ve směru od Týna pokračovat z Číčenic některými spoji až do Vodňan. Návrh jízdního řádu ukazuje také plánované garantované návaznosti z autobusu na přípojné vlaky v Číčenicích, kde je však zarážející relativně krátká čekací doba některých autobusů, která činí většinou 3 až 5 minut.

Zdroj: JIKORD


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 8.11.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
13.11.2013 (12:53)  
Sim: Tak to zalezi asi jen na penezich, jaky by ta trat mela parametry, ne?
12.11.2013 (18:20)  
SYN: Kdo tam nutí jezdit ČD, když to nechtějí dělat? :)

Sim: Podle trasování. Sama o sobě by to zas tak horská dráha být nemusela, mezi krajními stanicemi je tak nejvýš 50 metrů rozdíl, trochu s tím může zamávat záměr splavnění Vltavy a možná odpor některých obcí k obsluze veřejnou dopravou. Je tu však i možnost elektrizace, na obou navazujících tratích máme střídavých 25 kV... :) Ale ono by to šlo i se stejnosměrným 1,5 kV.
registrovaný uživatel Sim 
12.11.2013 (14:20)  
Flexaretista, bartik > mno, ono mezi Bechyni a Tynem je to na jednu stranu fakt jen maly kousek. Na tu druhou tech 10 - 15km (podle trasovani) by muselo prekonat Vltavu a naklesat/nastoupat prubezne radove ctvrt kilometru ... takze bychom dostali lokalku s neustalym klesanim/stoupanim 20 az 25 promile, coz si zrovna moc s ekonomickym provozem dieselu nerozumi.
registrovaný uživatel SYN 
12.11.2013 (10:08)  
dnes již dostupné spojování pomocí automatických spřáhel a podobně

Ale fuj, takovéto věci u ČD... tam si nechají dát šroubovku i na RS1!
11.11.2013 (13:02)  
Flexaretista: Samozrejme si o tom muzete myslet svoje, ale podle me nestesti (nejen) tyhle trati nevzniklo pred 100 lety (resp. v dobe jejiho vzniku), ale tahne se poslednich cca 70 let.
11.11.2013 (12:32)  
bartik09: Ohledně té neschopnosti, podobnou optikou by dnes nikdo nestavěl 80% těch tratí, které tu někdo postavil a to víme oba. já hovořím o neštěstí jedné trati s ohledem na její současnou budoucnost, že ve své době sloužila jak bylo třeba, o tom snad není sporu. Vy hned o urážení předků. Co trochu ubrat plyn?
11.11.2013 (12:09)  
Nechic: No vsak o tom melu kolem dokola. Zalezi jen na tom, jak si objednatel piskne.

Flexaretista: Pred 100 lety ty trate postavili tak jak potrebovali a jak umeli. Neurazejte prosim nase predky za to, ze dneska neumime postavit par kilometru koleji.
10.11.2013 (21:55)  
Neštěstí téhle trati vzniklo už před 100 lety. Neměla končit v Týně a dotáhnout se až do Bechyně, čímžto by byla napojená na Tábor/Prahu. Takhle ty dva oddělené krátké úseky jiný osud potkat ani nemůže. Můžeme podle mě jen tipovat, kdy dojde i na tu Bechyňku.
09.11.2013 (23:34)  
Mnohé vlaky končí přestupem v zapadákově třeba jen proto, že se nikdo nenamáhal vymyslet tak jednoduchou věc, jakou je přímý vlak do většího města, dnes již dostupné spojování pomocí automatických spřáhel a podobně. Dokonce to šlo i do extrémů typu Dětenice - Dobrovice město plus Dobrovice - Mladá Boleslav, což bylo posléze nahrazeno busem, namísto zavedení osobní dopravy na zprovozněné spojce. Nedávno se zrušilo spojení Nový Jičín - Hostašovice, protože vlak nemohl z nějakého důvodu dojet do Valašského Meziříčí. Pochopitelně nemám na mysli připojování motoráku od Hlinska za rychlík do Brna, ale třeba už to Velké Meziříčí do Třebíče by snad takový problém nebyl. Problém je často jen chtít. To se týká i informování na zastávkách, v době satelitních technologií... Náhrada vlaků autobusy možná nenastane, ale přesto 100 x nic nakonec umořilo vola...
09.11.2013 (21:34)  
Je sice smutné, že se ruší tratě a nové se nezakládají, ale to ještě neznamená, že autobusy nahradí vlaky. To se, doufám, opravdu nestane.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko