..: Zajímavá rekonstrukce českolipského hlavního nádraží :..

Pohled na část nové stanice Česká Lípa hlavní nádraží, foto: Michal Jaroš/Zdeněk Michl - ŽelPageČeská Lípa — Cestující, kteří po delší době pojedou na českolipské hlavní nádraží, si mohou po výstupu nyní snadno připadat jako v jiném světě. Tento železniční uzel totiž v poslední době prošel velkou rekonstrukcí a změnil se prakticky k nepoznání. Celá stanice se posunula o několik set metrů blíže k centru města, původní nízké peróny nahradila standardizovaná nástupiště ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice, doplněn je i obligátní nový audiovizuální informační systém. Po dokončení stavby bude do prakticky nové stanice zaústěna i regionální trať 087 z Lovosic, která doposud ústila na samostatné nástupiště na druhé straně původní stanice. Nejzajímavější na celé stavbě je však bezpochyby nová výpravní budova, která je zajímavým architektonickým počinem, jenž nemá zatím v České republice při srovnatelných stavbách obdoby.

Samozřejmostí v nové budově jsou kromě pokladen či toalet také místa k sezení pro cestující a další zázemí. Řada prvků je však ještě před dokončením. Chybí například jakákoliv možnost občerstvení, jako automat na kávu a drobné pochutiny či přímo nějaký bufet nebo trafika. Využita zatím nejsou ani autobusová stání před nádražní budovou, takže cestující musí jít při přestupu na autobus nebo na dočasně zachované lovosické nástupiště mírně delší cestu.

Původní staniční budova, která již nebude mít pro cestující využití, bude nadále sloužit jako zázemí pro zabezpečovací zařízení. V přízemí také vznikne dispečerské pracoviště pro pracovníky řízení dopravy SŽDC. Horní patro by pak mělo být využito k administrativním účelům. Výpravní budova také přijde o část nevzhledných doplňovaných přístaveb, čímž by jí měl být vrácen původní historický vzhled.

Celá rekonstrukce stanice Česká Lípa hl.n. vyjde asi na miliardu korun, přičemž na financování se bude výraznou měrou podílet Evropská unie. Zhotovitelem je stavební firma SKANSKA.

Pohled na stanici od města, foto: Michal Jaroš/Zdeněk Michl - ŽelPage Interiér s pokladnami, foto: Michal Jaroš/Zdeněk Michl - ŽelPage Samozřejmostí jsou nové toalety, foto: Michal Jaroš/Zdeněk Michl - ŽelPage K dispozici je zázemí pro čekání cestujících, foto: Michal Jaroš/Zdeněk Michl - ŽelPage Pohled na zhlaví ve směru starého nádraží, foto: Michal Jaroš/Zdeněk Michl - ŽelPage Ve stanici byl vybudován podchod včetně bezbariérového přístupu a informačního systému, foto: Michal Jaroš/Zdeněk Michl - ŽelPage Ve stanici byl vybudován podchod včetně bezbariérového přístupu a informačního systému, foto: Michal Jaroš/Zdeněk Michl - ŽelPage Informační systém je praktický, nové označení linek MD však zobrazit neumí. Zásadní však je celý řádek s textem POZOR!! Zkušební provoz., foto: Michal Jaroš/Zdeněk Michl - ŽelPage Nové nádraží láká nejednoho šotouše, foto: Michal Jaroš/Zdeněk Michl - ŽelPage Stále probíhají dokončovací práce, foto: Michal Jaroš/Zdeněk Michl - ŽelPage

Další stavby na severu Čech

Stanice Jedlová, foto: Michal Jaroš/Zdeněk Michl - ŽelPageRekonstrukce stanice v České Lípě není jedinou stavbou, která byla v severních Čechách v poslední době dokončena či je dokončována. Správa železniční dopravní cesty v listopadu ukončila mimo jiné například modernizaci železniční trati číslo 081 v úseku mezi Benešovem nad Ploučnicí a Rumburkem, která přišla celkem rovněž na bezmála miliardu korun. Na trati byla provedena obnova železničního svršku i spodku, stejně jako mostů, propustků a zabezpečovací techniky. Rekonstruována či nově instalována byla také přejezdová zabezpečovací zařízení. V neposlední řadě byla obnovena stanice Markvartice, kde od nového grafikonu pravidelně probíhá křižování osobních vlaků. Jízdní doba osobních vlaků z Benešova nad Ploučnicí do Rumburku se snížila o přibližně 5 až 10 minut na dnešní hodinu a dvě minuty.

Výrazně se začala měnit také podoba stanic Raspenava a Frýdlant v Čechách na trati 037 v Libereckém kraji. Při stavební akci v hodnotě mezi 300 a 400 miliony korun získají obě stanice stejně jako v předchozích případech nová nástupiště, zabezpečovací a sdělovací zařízení i informační systém pro cestující. Tato stavba je zatím teprve v poločase a dokončena bude v průběhu letošního roku. Přesto již obě stanice prošly velkou proměnou, jak můžete nahlédnout na několika reportážních fotografiích.

Příjezd do stanice ze směru Liberec, foto: Michal Jaroš/Zdeněk Michl - ŽelPageV Raspenavě budou nově tři nástupiště, foto: Michal Jaroš/Zdeněk Michl - ŽelPageOsobní vlak do Nového Města je připraven k odjezdu, foto: Michal Jaroš/Zdeněk Michl - ŽelPagePozor vlak!!, foto: Michal Jaroš/Zdeněk Michl - ŽelPage

Zdroje: Správa železniční dopravní cesty, Liberecká drbna, Silnice - železnice


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 7.1.2017 (6:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty Reportáže

Ďalšie z regiónu ČR Liberecký ČR Ústecký


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ stoupa  mail  
09.01.2017 (8:22)  
pro (gp):
I nekteré soukromé dráhy ve Svýcarsku mají vlastní vodní elektrárny a tedy i elektriku. Obdobne je tomu i v Rakousku.
I v CR je elektriny dostatek. A kazdý kdo jen trochu muze, obchoduje "bilaterálne", skrz "burzu" jen kdyz to nejde jinak.
registrovaný užívateľ (gp) 
09.01.2017 (1:07)  
Ešus: já teda nevím, kde švýcarské dráhy nakupují elektřinu, že jí mají tak lacinou, ale podle eurostatu je kilowatta v Čechách za osm centů a ve Švýcarech za šestnáct. Dráty, hustý takt, nákladka a ochrana přírody se navzájem nevylučují, což je vidět právě v tom Švýcarsku. Ono se to teda nevylučuje ani u nás, ale Švýcaři jsou "národ vzešlý z vůle," kdežto my Češi jako politický národ a naše Česká republika jsme vzešli ve dvaadevadesátém spíš ze Šalamounova trucu, takže o dobré vůli jsme zvyklí slýchávat leda o Vánocích a když čteme dětem Dášeňku. ne při veřejných jednáních o dopravě, energetice a životním prostředí. Kompromisu u nás vypadá asi tak, že vždycky něco za něco a půl na půl: elektřinu lacinou, ale za to severní Čechy proměníme na měsíční krajinu, hezky půl na půl: podkrušnohoří rozvrtáme kvůli uhlí, podještědí kvůli uranu.
registrovaný užívateľ stoupa  mail  
09.01.2017 (0:08)  
Pro Zd. Sindlauer:

Tu odvahu nenaslo snad ani DB. Vlaky ICE od/do München zajizdi "nahoru" a srdnate cekají na pripoje. Blbý je, ze nikdo neví jak dlouho se bude cekat, takze cesující stojí u vlaku druhdy nejvetsího hlavového nádrazí v Evrope a nemohou si dojít do haly....
08.01.2017 (22:28)  
na starém lipském bahnhofu jsem za posledních padesát let byl snad miliónkrát; na to nové nádraží jsem zatím nenašel odvahu. Ale jsem tolerantní a přeju mu vše dobré.
registrovaný užívateľ Ešus 
08.01.2017 (22:25)  
Švýcarsko má dráty všude, protože do kopcovitého terénu to je vhodné a hlavně mají levnou elektřinu z vodních elektráren. Zato my v nich spalujeme fosilní paliva. Musíme prostě uvažovat jako Švýcaři, ale ne je bezhlavě napodobovat, protože pak vznikají nesmysly, které Švýcarsko vůbec nepřipomínají.
Začíná mě fascinovat, jak v Česku vzniká několik Švýcarsek, avšak navzájem nespolupracujících, až se vylučujících. Jeden chce dráty, další integrální taktový jízdní řád, jiný nákladní dopravu, další hustý takt, jiný chránit přírodu...
registrovaný užívateľ Hrubfr13  mail  
08.01.2017 (22:25)  
Když se bavíme o drátech...
kus D. Pacifiku Pha Krč - Vrané? Vložený spoje EJ 650?
070 Praha - Všetaty (- Boleslav) ?
Plzeň - Domažlice
Jaroměř - Trutnov

Jihlava - Okříšky - Brno (Okříšky - Znojmo ?)
Cheb - Německo
registrovaný užívateľ (gp) 
08.01.2017 (21:26)  
Papež: úplně by stačilo Lípa-Žizníkov-Srní-Lípa, abysme měli zadrátovanou šoto dvojkolejku.
registrovaný užívateľ stoupa  mail  
08.01.2017 (20:27)  
na podnet Vlada:

No jó, ale Svýcari "to" nejen umí, ale mají na "to" i peníze
editor alebo admin ŽP Vlad  mail  
08.01.2017 (20:17)  
Radek Papež a Honza: Pánové, nebuďte troškaři, inspirujte se Švýcaskem. Všechny směry.
registrovaný užívateľ Honza  mail  
08.01.2017 (20:13)  
Radek Papež: taky by mě zajímalo :-)
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko