..: PESA Bydgoszcz chce mezi vysokorychlostní elitu :..

Vizualizace vysokorychlostní jednotky PESA., foto: PESABydgoszcz — Při příležitosti návštěvy polského prezidenta Bronisława Komorowskeho u polského výrobce kolejových vozidel PESA Bydgoszcz poodhalil jeho generální ředitel Tomasz Zaboklicki plány společnosti do budoucna. A ty míří vysoko. PESA hodlá vstoupit do elitní skupiny výrobců vysokorychlostních vozidel, tedy vozidel s maximální rychlostí alespoň 250 km/h. Zaboklicki plánuje, že prototyp první vysokorychlostní jednotky by se mohl veřejnosti ukázat již na příštím berlínském veletrhu InnoTrans, tedy v září roku 2014. Jednotka by měla mít kapacitu necelých 300 cestujících, z toho 70 v 1. třídě. Součástí palubní výbavy budou čtyři toalety, z toho jedna uzpůsobená pro cestující na vozíku, či prostor pro převoz jízdních kol. Souprava bude sestavena z jednotlivých vozů na samostatných podvozcích, které umožní změnu konfigurace jednotky dle aktuálních požadavků. Možností bude také řazení jídelního vozu. Zaboklicki také upozorňuje, že ačkoliv má jít o jednotku pro rychlost až 250 km/h, nemá se jednat o nijak rozpočtově náročné soupravy. Argumentuje tím, že například vnitřní kamerové systémy, klimatizace nebo Wi-Fi jsou dnes běžnou součástí i u regionálních vlaků či tramvají, které má PESA ve své nabídce.

Zdroj: Enjoy Bydgoszcz


JiříK. | 1.10.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
04.10.2013 (15:11)  
JOHNZ > tak zrovna 680 mi neprijde jako dobry priklad - rozpojitelna je, ale pokud se nepletu, v provozu se nikdy nenahrazoval/nevyrazoval vadny vuz z jednotka a proste se vlak odstavil cely. Stejne tak "garazovani" se resi vcelku, pamatuju se spravne, ze se kvuli klopidlum stavela nova dlouha hala?

To kdyz uz, tak esusy by byly nazornejsi (tam snad byla nekdy k videni i trikolora), i kdyz to ma svoje mouchy, bylo to od zacatku reseny jako variabilni stavebnice. Ze se nakonec vse provozuje v jednotnem formatu, to uz neni zalezitost vyrobce, ale provozovatele.
registrovaný uživatel JOHNZ 
03.10.2013 (18:18)  
Sim: Ona je rozpojiteľnosť a rozpojiteľnosť. Ja si myslím, že to nikto nebude chcieť rozraďovať posunovačom na stanici pri nástupištiach. A vtedy sa už aj pri zachovaní rozpojiteľnosti dá čo to distribuovať a zálohovvať. Viď 680 ČD.
02.10.2013 (23:28)  
kobros: i v Německu platí evropské direktivy o otevřeném přístupu k železniční síti, takže DB Netz nikoho diskriminovat nesmí.
Je ale možné, že stejně jako u nás mají přednost v přidělení slotů státem placené vlaky (ZDO), ale ani to asi nebude kritický problém trasy Ústí-Drážďany-Berlín...
registrovaný uživatel kobros 
02.10.2013 (14:58)  
skittles:
Mno, vzhledem k tomu, ze CD nijak nereaguji na zjevne snahy DB proniknout do CR a to bud pres svou Arrivu, ci pres spolupraci s pane Zlutym, tak nevim, nevim, jestli lze cekat, ze by se CD pustily do valky s DB. Otazkou take je, jestli na to CD maji prostredky.
Dalsi vec: pokud tomu rozumim spravne, tak spravcem infrastruktury v Nemecku neni nejaka obdoba s.o. jako je SZDC, ale cast holdingu DB, DBNetz.
Rekl bych, ze tam se bez souhlasu DB na koleje nikdo jen tak hned nepodiva.
Vi o tom nekdo vice?
01.10.2013 (18:12)  
Necelých 300 cestujících - tipuju pětivozovou jednotku. U něčeho takového je myslím zcela dostačující pohánět nápravy čelních vozů.
registrovaný uživatel Sim 
01.10.2013 (15:03)  
Souprava bude sestavena z jednotlivých vozů na samostatných podvozcích, které umožní změnu konfigurace jednotky dle aktuálních požadavků.

To bude spis prani otcem myslenky ... osobne predpokladam, ze to bude kvuli tomu, aby dopravci nemuseli mit tak rozsahle zazemi a dokazali vlak servisovat v beznych podminkach. V provozu by se takovato univerzalnost samosebou hodit mohla, ale jde to proti zakladni myslence jednotky - tedy distribuovane systemy pro cely vlak, misto pro kazdy vagon zvlas - takze by se to muselo zakonite negativne projevit na cene. A to je, predpokladam, to posledni, co by PESAci chteli.
01.10.2013 (14:46)  
Ale už třeba v tom Polsku nebo Maďarsku jsou cestující ochotni zaplatit o několik desítek % víc, o Německu a Rakousku nemluvě.

Já bych spíše řekl, že v Polsku jsou nuceni než ochotní. S přihlédnutím k cenové úrovni mezd Poláků není jejich jízdné kdovíjak nízké.
01.10.2013 (13:34)  
Pikehead: Navíc si nemyslím, že je prioritou ČD zahraniční expanze, když v tuzemsku na páteřních spojích jezdí to, co jezdí.

Záleží na tom, co se od ČD očekává. Pokud chceme, aby zajišťovaly tzv. základní dopravní obslužnost, tak samozřejmě budou řešit spíš situaci na vnitro spojích. Pokud ale chceme, aby ČD fungovaly jako každá jiná firma (tj. aby se snažily vydělávat), tak by do ciziny expandovat měly. Nejhorší země pro železniční byznys ve střední Evropě jsou totiž ČR a Slovensko - je zde nízká cenová hladina a vydělat se tu prostě nedá. Ale už třeba v tom Polsku nebo Maďarsku jsou cestující ochotni zaplatit o několik desítek % víc, o Německu a Rakousku nemluvě.
01.10.2013 (12:17)  
Tak umím si představit, že by komerčně jezdil do DE Jančura, ale u ČD nějak moc ne...

Navíc si nemyslím, že je prioritou ČD zahraniční expanze, když v tuzemsku na páteřních spojích jezdí to, co jezdí.
registrovaný uživatel Kakov 
01.10.2013 (11:35)  
skittles:

dokud bude v čele ČD pan ultrakonzervativní, jehož hlavní starostí je zastavování v MuN, tak žádné tržní aktivity nehrozí,

na druhé straně by mě zajímalo, jestli někdo rozvinul myšlenku jezdit do DE komerčně....
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko