Dolní Poustevna — Začátek září přinesl kromě chladnějšího počasí také příjemnější zprávy — jednou z nich je pro obyvatele Šluknovského výběžku jistě ta, že bylo po letech odkladů a shánění potřebných financí konečně realizováno kolejové propojení obcí Dolní Poustevna a Sebnitz. Po zahájení provozu tento krok kromě lokální dopravy či výletů do sousední země zejména zajistí rychlejší spojení podstatné části Šluknovského výběžku s Děčínem, Ústím nad Labem, ale i třeba s Drážďany. Zatímco železniční svršek na české straně je položen již dlouhé měsíce, na té německé základní práce skončily až nyní. I tak bude ale provoz zahájen až kolem poloviny příštího roku, jelikož je ještě potřeba provést kromě různých dokončovacích prací také rekonstrukci samotné stanice Sebnitz.
Skupiny rekonstruovaných přejezdů:
Šluknov – Velký Šenov v km 10,039; 10,244 a 10,601 – rekonstrukce mechanických zařízení;
Mikulášovice dolní nádraží v km 19,912; 20,035 a 20,591 – rekonstrukce světelného zařízení;
Rumburk – Velký Šenov v km 7,020; 14,661; 14,916 a 15,051 – výstavba světelného zařízení;
Velký Šenov – Dolní Poustevna v km 16,680; 21,118 a 23,981 – výstavba světelného zařízení.
To však není jedinou novinkou na trati 083, vedoucí z Rumburku a dnes končící v Dolní Poustevně. Správa železniční dopravní cesty totiž již v létě zahájila projekt, který zahrnuje rekonstrukci přejezdových zabezpečovacích zařízení po celém úseku této trati, což přinese kromě vyšší bezpečnosti železniční dopravy také zrychlení provozu a snížení spotřeby energií. Celkem zahrnuje tento záměr rekonstrukci čtyř souborů přejezdů, jak můžete vidět ve vedlejší tabulce.
Další podobný projekt v severních Čechách nese název Lubahn a týká se tratě mezi Libercem a Žitavou (Zittau) s odbočkou do stanice Seifhennersdorf. Tuto stavbu ocení hlavně cestující. Bude vybudována nová zastávka Varnsdorf staré nádraží, kterou ostatně cestující mohli vídat v jízdních řádech již nyní jako plánovanou. Další příjemnou změnou bude rekonstrukce příslušného nástupiště ve stanici Liberec, které bude nově odpovídat současným standardům a umožní tak například bezbariérový přístup do vlaku. V Liberci dojde také k odstranění starých nefunkčních služebních výtahů a úpravě části železničního svršku. Na německé straně dojde ke změnám ve stanici Mittelherwigsdorf. Celý projekt, jehož realizace již započala, by měl být na české straně ukončen v listopadu letošního roku za cenu kolem 25 milionů korun.
Záleží, jaký tam bude jezdit dopravce. Nejspíš DB/ČD. Ale třeba takový Trilex (s jednotkami Desiro) má jízdné v relaci Liberec-Zittau-Rybniště levnější než kdyby dopravu zajišťovaly ČD svou Regionovou.
http://vetksever.rajce.idnes.cz/Dolni_Poustevna_Sebnitz_udalost_stoleti_po_mnoha_desetiletich_opet_spojeni/
Tato trať má dvě zásadní nevýhody. Pro lokální dopravu Jiříkov-Rumburk je nepoužitelná, protože mezi městy vede prakticky přímá a kvalitní silnice, kdežto trať je spíše vyhlídková záležitost.
Druhá neváhoda spočívá v tom, že odbočka do Ebersbachu je těsně před Jiříkovským nádražím a to samotné je hlavové. Takže by vlaky museli šibovat tam a zpět. Nicméně v případě potřeby by šli koleje postavit až za Jiříkovským nádražím, je to jen o penězích.
Nevýhoda jízdenky Labe-Elbe je v tom, že v německu platí jen v dopravním svazu VVO a Dolní Poustevna/Sebnitz je prakticky na hranici.
http://www.kr-ustecky.cz/vismo/zobraz_dok.asp?id_org=450018&id_ktg=98825&p1=178192
Rozhodně nené pravda, že by byla zastávka úředně zrušena. Je to přesně naopak. Zrušena nebyla a město se snaží jí obnovit = rekonstruovat "stávající" zastávku. Kdežto SŽDC se marně snažilo najít dokumenyt o jejím zrušení. V tom případě by se totiž muselo jednat o novostavbu a to je přecijen výrazně náročnější.
Ale jedna novostavba přecijen na téže trati vznikne a to Varnsdorf - Pivovar. Bude to cca o 3km dále směrem do německa. Už je vydáno stavební povolení, čekal jsem, že už v létě začnou stavět.
Jinak mě nehorázně štve, že jsem si stavbu trati v německu nejel nafotit... Odkládal jsem to, odkládal, až je najednoh hotovo a já mám radost jako malý kluk. Jsem totiž z varnsdorfu.
Pavel Q.: V ČR je možné koupit ČD-Net Ústecký +DB, v říši pak Sachsen+Böhmen Ticket - aspoň tak to vidím já. Případně síťovky pro VVO plus CZ - obě místa spadají do oblasti VVO, případně jeho přeshraniční zóny.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.