..: Koleje po letech opět propojily Dolní Poustevnu a Sebnitz :..

Konec světa mezi Dolní Poustevnou a Sebnitz, foto: NIcKONDolní Poustevna — Začátek září přinesl kromě chladnějšího počasí také příjemnější zprávy — jednou z nich je pro obyvatele Šluknovského výběžku jistě ta, že bylo po letech odkladů a shánění potřebných financí konečně realizováno kolejové propojení obcí Dolní Poustevna a Sebnitz. Po zahájení provozu tento krok kromě lokální dopravy či výletů do sousední země zejména zajistí rychlejší spojení podstatné části Šluknovského výběžku s Děčínem, Ústím nad Labem, ale i třeba s Drážďany. Zatímco železniční svršek na české straně je položen již dlouhé měsíce, na té německé základní práce skončily až nyní. I tak bude ale provoz zahájen až kolem poloviny příštího roku, jelikož je ještě potřeba provést kromě různých dokončovacích prací také rekonstrukci samotné stanice Sebnitz.

Skupiny rekonstruovaných přejezdů:

Šluknov – Velký Šenov v km 10,039; 10,244 a 10,601 – rekonstrukce mechanických zařízení;

Mikulášovice dolní nádraží v km 19,912; 20,035 a 20,591 – rekonstrukce světelného zařízení;

Rumburk – Velký Šenov v km 7,020; 14,661; 14,916 a 15,051 – výstavba světelného zařízení;

Velký Šenov – Dolní Poustevna v km 16,680; 21,118 a 23,981 – výstavba světelného zařízení.

To však není jedinou novinkou na trati 083, vedoucí z Rumburku a dnes končící v Dolní Poustevně. Správa železniční dopravní cesty totiž již v létě zahájila projekt, který zahrnuje rekonstrukci přejezdových zabezpečovacích zařízení po celém úseku této trati, což přinese kromě vyšší bezpečnosti železniční dopravy také zrychlení provozu a snížení spotřeby energií. Celkem zahrnuje tento záměr rekonstrukci čtyř souborů přejezdů, jak můžete vidět ve vedlejší tabulce.

Další podobný projekt v severních Čechách nese název Lubahn a týká se tratě mezi Libercem a Žitavou (Zittau) s odbočkou do stanice Seifhennersdorf. Tuto stavbu ocení hlavně cestující. Bude vybudována nová zastávka Varnsdorf staré nádraží, kterou ostatně cestující mohli vídat v jízdních řádech již nyní jako plánovanou. Další příjemnou změnou bude rekonstrukce příslušného nástupiště ve stanici Liberec, které bude nově odpovídat současným standardům a umožní tak například bezbariérový přístup do vlaku. V Liberci dojde také k odstranění starých nefunkčních služebních výtahů a úpravě části železničního svršku. Na německé straně dojde ke změnám ve stanici Mittelherwigsdorf. Celý projekt, jehož realizace již započala, by měl být na české straně ukončen v listopadu letošního roku za cenu kolem 25 milionů korun.

Zdroje: Děčínský deník, Správa železniční dopravní cesty


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.9.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
03.10.2013 (19:54)  
Na stejném odkazu další várka fotek:

http://stepanek.gavanet.org/fotky/scry/index.php?v=list&i=0&p=varnsdorf_stare_nadrazi

Další echo sem dávat už nebudu, sledujte k-report nebo fotogalerii, nové budou přibývat a budou časem i zde:

http://stepanek.gavanet.org/fotky/scry/index.php?v=list&i=0&p=varnsdorf_zastavka_pivovar
30.09.2013 (20:36)  
Dobrá zpráva z nedaleké a již zmiňované tratě Varnsdorf-Seifhennersdorf. Stavba zastávky Varnsdorf - Staré nádraží už začala. Borci od Chládka a Ťintěry vytrhali starou nepoužívanou kolej a místo ní bude nástupiště. Mám fotky a budu fotit pravidelně (stejně jako jezdit), bydlím totiž 100m od místa dotyčného. Dokumentační fotky zveřejním asap.
24.09.2013 (21:46)  
Tušíte někdo, jakým způsobem bude zabezpečena jízda vlaků v novém úseku? Na 083 je to dle D3 a jak tomu je v Německu?
registrovaný uživatel stoupa  mail  
24.09.2013 (17:28)  
:-) Sebnitztalbahn období úspor v 90. letech málem nepřežil. Vlastně má dnes tři nezávislé provozní úseky, kolejiště v nádražích jsou značně redukována, depo v Bad Schandau zrušeno, avšak postaven nový most přes Labe. Nákladní doprava zrušena, Pilz = Tillig je možná jedna z posledních avšak fungujících fabrik, přímo v Sebnitz, kde bývalo "stádo" vleček. Prosazení dalšího osobního provozu stálo region a starosty hóódně úsilí a údajně to turismu v Saském Švýcarsku hodně pomáhá. (Jezdí Desira).

O obnovení propojení do Poustevny se místní (?Regionální?)obce snaží více než 10 let. Význam regionální. Přejme jim, ať to vyjde, ať to má dost cestujících.
24.09.2013 (12:09)  
Ač jsem v tomto bohem zapomenutém koutě byl jednou jedinkrát, ta zpráva mne těší. Je to fajn kraj na túry a může to oživit turistiku v regionu, která se jinak váže spíše k jihu Schweizu. Jen se bojím, jak dlouho budou zabzař odolávat nájezdům místních ... (doplňte sami dle politické korektnosti)
24.09.2013 (11:55)  
Na www.zimec.de nějaké info bylo Seifhennrsdorf - Eibau nebylo jen opuštění trati, ale matka příroda tam něco poničila. Nebydlím tam nechci se přít o detaily.
23.09.2013 (22:26)  
to Marcel Štancl: Skutečně povodeň? Mám to za humny a co vím, tak to němci zavřeli pro ztrátovost a nevyužití v rámci škrtů v předposlední vlně. Do Seifhennersdorfu jezdí vlaky přes Varnsdorf a nádraží je tam zavřené. Místo něho je cca 100m před ním vybudované nástupiště z lešení.

Je to 7.5km po polích, nic neřešitelného, navíc by IMHO na řadě míst stačilo vykácet stromy, a možná trať projet čističkou kolejového lože.

Bohužel je to jen zbožné šotoušské přání. Po pohledu z mapy je žřejmé, že jediným reálným využitím by byla vyhlídkový jízda do Löbau.
23.09.2013 (11:21)  
Ebersbach - Rumburk je sjízdný, povodeň zničila úsek Eibau - Seifhennersdorf ten už nikdo nechce opravit a před lety zničila povodeň Turoszow - Bogatynia. Vápenec a uhlí jezdí jen do elektrárny a pro lidi se nic opravovat nebude.
23.09.2013 (11:16)  
Dostal jsem informace emailem i s přiloženou fotkou:

Stav v Sebnitz na nádraží při mé návštěvě před 14 dny byl tento:
Nástupiště na "poustevenské straně" bylo zvýšeno, takže nyní je do kopce, používaná část má hranu níž než ta rekonstruovaná, takže si myslím, že to ještě budou dodělávat. Na přiložené fotce ze 17.8. je to patrné v levém rohu, že je tam schod.

Kolej od Poustevny je propojena s ostatními jen na Neustadské straně nádraží, na té směrem do Bad Schandau je zatím kusá - není tam výhybka.

Foto: http://www.zdenek-stepanek.eu/sebnitz_nadrazi.jpg
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko