..: Thalys se v roce 2015 stane samostatnou společností :..

Thalys PBKA, Ruisbroek, foto: Rail-2005 Brusel — Společnost Thalys International byla založena v roce 1987 třemi železničními společnostmi s různým podílem obchodních práv: 62 % SNCF, 28 % MMBS/SNCB a 10 % Deutsche Bahn. Nizozemské NS byly od počátku pouze partnerem a ani do budoucna na tom nehodlají nic měnit. V současné době probíhají jednání, která by měla vést k transformaci Thalys na zcela samostatnou a nezávislou společnost. Obchodní podíl SNCF by měl klesnout na 60 %, ale podíl MMBS/SNCB by měl narůst na 40 %. Německá společnost Deutsche Bahn se od doby vzniku Thalys de facto stala konkurentem, protože nasazuje na spoje po západní Evropě své vlastní vysokorychlostní vlaky. To vedlo vedení DB k rozhodnutí, že se svého podílu vzdá a nebude do budoucna obchodním společníkem. Ke změnám by mělo dojít k 1. lednu 2015, neboť se čeká na vyjádření evropských orgánů. Nové vedení společnosti pak bude sedmičlenné. Čtyři místa v něm obsadí Francouzi, včetně místa generálního ředitele, tři místa připadnou Belgičanům.

Soupravy Thalys: vpravo PBKA, vlevo PBA, Paris Gare de Lyon, foto: Bras Cyril Thalys nasazuje do provozu vlaky odvozené od souprav TGV. Thalys PBKA (spojuje Paříž, Brusel, Kolín nad Rýnem a Amsterdam) jsou čtyřsystémové soupravy (25 kV 50 Hz AC, 15 kV 16,7 Hz AC, 1500 V DC a 3 kV DC) vyrobené v letech 1995 až 98. Sedm z nich je ve vlastnictví SNCB, po dvou patří DB a NS, šest souprav náleží SNCF. Na spoje mezi Paříží, Bruselem a Amsterdamem jsou nasazovány třísystémové soupravy Thalys PBA (Francouzi je označují jako TGV Réseau). Devět provozovaných souprav vzniklo v letech 1992 až 1996.

Společnost Thalys zaznamenala v loňském roce zvýšení počtu cestujících na 6,6 milionu (meziroční nárůst o 3,1 %) a obrat narostl o 8,4 % na 470 milionů eur.

Od 7. října 2013 navíc přidává dva páry spojů, které budou zajíždět do Amsterdamu a nahradí tak výpadek po zastavení provozu vlaků V250, které belgické i nizozemské železnice před časem vrátily italskému výrobci. Počet spojů Thalys mezi Bruselem a Amsterdamem tak naroste denně z devíti na jedenáct a přepravní kapacita se navýší o 17 %.

Zdroje: Global Rail News, International Railway Journal [1], [2], Wikimedia Commons


Vlad Poslat mail autorovi | 24.9.2013 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Belgie Francie Nizozemsko

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko