..: V České Třebové bude zastavovat více expresních vlaků :..

Česká Třebová, foto: AdysČeská Třebová — Již několik let slýcháváme téměř pravidelně od představitelů Pardubického kraje a zejména města Česká Třebová žádosti, aby na tamějším nádraží zastavovalo více vlaků vyšší kvality. Odůvodnění z úst politiků bývala různá — od účelnosti investice do nového dopravního terminálu před nádražím, přes důležitost města jako údajného spádového dopravního uzlu, až po nedostatečnou kvalitu vlaků nižších kategorií. (Připomeňme zdejší rozsáhlou debatu v nedávné minulosti či zamyšlení nad tím, že Česká Třebová nepotřebuje více vlaků.) Ať už však byly tyto argumenty pravdivé či nikoliv, zastavování vlaků vyšší kvality se v České Třebové s příchodem nového grafikonu opravdu s největší pravděpodobností rozšíří, a to dokonce i o vlaky soukromého dopravce.

Přestupní vazby v České Třebové do všech směrů, foto: Tomáš Záruba s využitím Mapy.cz Jak totiž vyplývá z projednaného návrhu jízdního řádu na příští rok, ve městě nově zastaví všechny vlaky v relaci Praha – Brno – Břeclav (– Rakousko/Slovensko), zatímco doposud zde stavěla pouze jejich část, která naopak projížděla stanici Kolín. Jízdní doba mezi Prahou a Brnem se přidáním zastávky pro žádný z vlaků nezmění, kritici však poukazují hlavně na snížení stability jízdního řádu a dostatečnou obslužnost sídla jinými vlaky. Daleko větší překvapení ale již před několika týdny přineslo zjištění, že v České Třebové bude zastavovat také soukromý dopravce RegioJet, který přitom tuto zastávku dlouho odmítal a dříve upřednostňoval sousední Ústí nad Orlicí. Původně se navíc objevovaly také spekulace, že v České Třebové budou zastavovat i vybrané vlaky SC Pendolino, což ale nakonec nebylo potvrzeno.

Další změnu v zastavování vlaků v Pardubickém kraji přinese od prosince soukromý dopravce LEO Express, který ze svých stanic vynechá Pardubice a naopak přidá v Olomouckém kraji zajíždění s úvratí do Přerova.

Zdroj: ROPID, Pardubický deník


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 13.9.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
15.09.2013 (19:19)  
Pro Jiří Kocurek:

Ne přes ČT/MuN a nemusí být VRT, postačí do V max asi 200 se sklonovými parametry, "aby v noci mohly jezdit náklady". Uhne "to" u Chocně směr Litomyšl - Brno. Stáhne to zákazníky z Hradubicka, ČT (i Jihlavu) "to" nechá stranou. :-)

Severní Moravu propojit nově tratí HK smer Opava (zemské město Slezska) a dále na Ostravu. Vznikne masivní propoj Západ - Východ, stávající trať přes ČT a Olomouc se uvolní pro náklady a Regionálku. :-)
15.09.2013 (18:53)  
VRT do Brna od Třebové? Vstkutku zajímavé. Praha-Brno-Ostrava kolem D1 je 340 km trati. Praha-Třebová-Brno plus Třebová-Olomouc-Ostrava je 370 km trati a neřeší spojení Brno-Přerov(Ostrava). To je dalších 70 km. Takže přes Třebovou bude "síť" VRT o 100 km delší. A bude to s malým bonusem v podobě delší jízdní doby Praha-Brno o asi 15 minut.
15.09.2013 (18:51)  
Ad p. Stoupa. A tak to také vidím...nejsem projektant, jen častý cestující po střední Evropě....Ono je potřeba hlavně mít obrovské poloměry těch oblouků a mimoúrovňové přejezdy...Když tak koukám na trať 010, ten druhý pár kolejí může odbočít za Klánovicemi a za kolínským zhlavím Poříčan opět jít už vedle 010 až do Velimi, pak podobným způsobem přes Labe mezi Kolínem a Ovčárami a vrátila by se k 010 před Opočinkem....u Uherska by po jižní straně obce dělal oblouk s hodně velkým radiusem, totéž za třebovským zhlavím Zámrsku , pak by měla mělký oblouk před Chocní a za ní tunel před Ustí n.O.....a současná 010 by se od Prahy nechala ...Z Třebové by to vedlo na pár dlouhých tunelů před Mohelnici a pak do OL kus podle současné rychlostní silnice...a z Olomouce do Hranic zvláštní trasa, a pak bude i tak kolem meandrů Odry před Ostravu několik tunelů... To tak vidím zhruba, na té Severní Moravě už to tak neznám, jakkoliv ji projíždím i často - cíl cestu v takovém případě u mne bývá vždy v Polsku. Ale takhle by se využilo několik poměrně dobrých rovných úseků 010, jen by se muselo rozšířit traťové těleso....Tak asi by to bylo dle inspirace úsekem Krems - Linec...A na Brno pak ....Od Třebové resp. od Svitav pak ovšem by to vedlo na dost tunelů....pokud to odvětvení na Brno - Vídeň či Bratislava.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
15.09.2013 (17:57)  
Honza K:

O tom to (mj) taky je. 4 (čtyři) koleje do Kolína, ne-li až do Pardubic, 2 koleje po celou trasu (Praha) - V. Osek - Hradec, z Hradubicka nová moderní trať směr Opava a dál do Polska (a Ostravská průmyslová aglomerace), za Chocní nová moderní trať v duchu bývalé císařské silnice na Brno - Břeclav - "cizina" - a otázka MuN je vyřešena. Vnitropodnikovou přepravu zde snad ČD zvládne vlaky Os, Sp., stejně je "režijní".
registrovaný uživatel HonzaK 
15.09.2013 (17:28)  
Podívejte na D1 express. Prostě si uvědomte, že na přímé vlaky Praha-Brno a Praha Ostrava bez zastávek již na úseku Praha-Kolín není místo. A to nemluvně o tom, že okres Praha Východ se pořád nafukuje a v budoucnu bude třeba více S1 linek na dopravní obslužnost. Až bude VRT tak bude místo pro tyto přímé spoje, ale ten je v nedohlednu. K čemu je úspora cca 5 minut za zastávku, když je vlak stejně nabere na přecpané trati.
15.09.2013 (13:21)  
ceskolipak: Kompromisní řešení by bylo, kdyby Railjety Kolínem a Třebovou projížděly a vlaky EC na Bratislavu zastavovaly. // Já myslím, že to také tak dopadne. Nicméně ani to není všespasitelné řešení, protože to rozbíjí takt (pardubice cca o 5 minut, Brno cca o 10 minut). Uvidíme, co přinese nový jízdní řád, kdy by takt na Berlin měl zajistit Regiojet a na Vídeň by měly být nasazeny Railjety.
15.09.2013 (12:32)  
To pan M. Tvrdý ze Slovenska...
Pravda, jeden čas jsem z Prahy do Brna a po r. 1989 dále Břeclav - Vídeň jezdil dost často, a do Brna jsem často i stál! Problém, proč projekt nakonec přes Č.Třebovou tkvěl v tom, že přinejmenším z Prahy do Chocně těch 140 km bylo snadnější rekonstruovat na vyšší rychlost: Oblouků je tam minimum oproti trase přes H.Brod! Tam je jich opravdu mnoho - a ty by se musely napřímit a/nebo udělat aspoň větší poloměr, a v řadě míst i "provrtat" mnoho tunelů. což do Chocně nehrozilo. Později ale přišly na řadu ve světě rychlosti ne do 200 km/H, ale 300 km/H, a v ČR se začíná hovořít o VRT Praha-Brno-Ostrava vedle dálnice, a rekonstrukci trasy Brno -Přerov na VRT. Pokud bych přirovnal tu trasu Vídeň - Pasov, o které jsem tu psal...Z Vídně WestBf má do Kremsu taky dost (za Vídní i poměrně ostrých!) oblouků, od Kremsu do Lince už mají vedle původní trasy jakousi "quasi-VRT" vedle původní trasy, ale odkloněnou pryč od větších měst a nádraží, anebo tam, kde má stará trasa oblouky, tam udělali na nové souběžné tunely - jako např. přes meandry Dunaje u Mellku atd....Do Chodně by taky nebyl problém vést části třeba i vedle hradecké dálnice s vyústěním do Pardubic i do HK, z Pardubic do Chocně klidně lze až na pár míst vést takovou VRT vedle...A vedle již zamýšlených tunelů z Chocně do UO ponechat starou trasu....a nová by před UO ještě mohla jít třetím tunelem pod podhorský masiv, pokud by nevedla do Třevové vedle původní....Do Brna pak stejně by musela být vedle současní 260 km nová trasa pár tunely, ale také by u Třebové navazovala na Ostravskou. Na všechno nejsou nikdy velké prachy, i Rakušani dělají tu "quazi-VRT" po etapách, a i my tak bychom měli uvažovat - s vizí na 150 let dopředu. Kdyby tak byl neuvažoval tehdy ing. Perner při stavbě trati do Olomouce, nebyla by v dnešním stavu....Pak ovšem by všechna Pendolina mohla nopravdu stavět jen Pardubice - Brno - Břeclav - Vídeň, a rychlíky regionální i osobní vlaky by mohly být urychleny...Dnes je problém, že v uzlech (Pardubice) ty rychlejší vlaky musí míjet pomalejší, a nakonec čekat musí pak i vlaky EC či EX, o R nemluvě....To by pak byla "jiná káva". Když si tak uvědomím, co se dělá v okolí ČR. představme si, že z PLattlingu za Šumavou pojedeme přes Žel. Rudu a Klatovy do Plzně 3 a třičtvrtě hodiny, zatímco kombinací IC plus regionální spoje dojedeme klidně za 4 a něco hodiny odtamtud do Bratislavy! A ČD pak se z takového hlediska přestávají být potřebnými! Viz jiný případ: ICE Vídeň - Hamburk přes Pasov - Würzburg po mnohem delší trase jede o TŘI hodiny méně než po mnohem kratší trase přes Brno - Prahu -Ustí n.L. - Drážďany - Berlín!
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
15.09.2013 (11:02)  
Ano, mohou se navázat na rychlíky, ale spojení Kolín - Brno se tím o hodinu prodlouží a neřeší to situaci pro cestující, kteří vlaky EC pokračují dál než na Brno.

Kompromisní řešení by bylo, kdyby Railjety Kolínem a Třebovou projížděly a vlaky EC na Bratislavu zastavovaly.
15.09.2013 (10:01)  
Přijde mi, že někteří diskutující zcela záměrně ignorují existenci rychlíků mezi Kolínem, Třebovou a Moravou. Nemohou se ty ostatní rychlíky navázat na ně? Musí být navázány na EC?
registrovaný uživatel kave 
15.09.2013 (9:33)  
Jiří Hovorka:
nějak jsem si nevšiml, že by Pendolino mezi Chocní a Ústím n. O. jezdilo rychleji než ostatní vlaky

Aby Pendolino mohlo jet rychleji než ostatní vlaky, musí být trať zmodernizována. Což z Ústí n.O. do Brandýsa n.O. není, ale dál za ním do Chocně už ano. Špatně si všímáte, tam už samozřejmě rychleji jezdí. Až bude v roce 2015 hotové Ústí, tak ten rozdíl v rychlosti bude i tam. Tak si pak schválně všimněte.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko